Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help help help >jou mening gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help help help >jou mening gevraagd

    Hey mensen ik heb paar weken geleden een sony alpha dslr 200 aangeschaft.

    Ik ben er zeer tevreden van maar ik wilde eerst de canon eos 400d te kopen.
    Maar mits ik hem zeer snel moest hebben en verschillende winkels de canon niet op stock hadden heb ik de sony a200 gekocht.

    Nu mijn vraag heb ik wel een goede beslissing gemaakt?
    Ik gebruik de camera meestal voor bewegende beelden te nemen
    (ik ben een snowboarder) en nu vertelde mij daar een fotograaf dat de sony niet goed daarvoor is maar wel de canon
    de sony zou te traag zijn voor multishots (want daar is het waar het om draait in mijn geval)

    En natuurlijk was ik toen even van mijn stuk en aan het redeneren of ik wel de goeie keuze gemaakt heb.
    Ook zie en hoor ik overal canon canon canon,en dan denk ik in mijn eigen ,nu zit ik hier met mijn sony

    Graag wil ik altijd zelf het goeie materiaal aanschaffen nu twijfel ik of ik wel het goeie materiaal heb
    En vooral omdat ik 1st de canon in mijn kopppie had zitten en nu toch de sony heb.

    kunnen jullie mij aub helpen want ik ben in staat hem te ruilen tegen een canon in de winkel maar ben niet zeker...

    Zijn er trouwens ook mensen die veel in sport foto's nemen (bewegegend) en multishots?


    alvast bedankt
    Jo

  • #2
    Re: Help help help >jou mening gevraagd

    Oorspronkelijk geplaatst door xintrax Bekijk bericht
    Hey mensen ik heb paar weken geleden een sony alpha dslr 200 aangeschaft.

    Ik ben er zeer tevreden van maar ik wilde eerst de canon eos 400d te kopen.
    Maar mits ik hem zeer snel moest hebben en verschillende winkels de canon niet op stock hadden heb ik de sony a200 gekocht.

    Nu mijn vraag heb ik wel een goede beslissing gemaakt?

    Jo
    Nee, als je eerst voor de Canon had gekozen en omdat ie er niet was "maar" een ander toestel genomen hebt ben je in mijn ogen verkeerd bezig.

    Als ze helemaal geen dslr's in stock hadden, had je dan een compactje genomen?

    Btw dit is geen negativiteit naar de Sony want ik ken dit toestel niet.

    Best eens vergelijken op website's oid.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: Help help help >jou mening gevraagd

      ik ken dan ook niets van fotografie e

      Comment


      • #4
        Re: Help help help >jou mening gevraagd

        Ik heb beide camera's niet. Dus kan bijvoorbeeld de autofocus niet vergelijken. Over het aantal beeldjes het volgende (bron: dpreview)

        Canon: Yes, 3.0 fps, 27 JPEG or 10 RAW frames
        Sony: Yes, 3.0 fps, unlimited JPEG, 6 RAW, 3 RAW+JPEG images

        Als je in RAW fotografeert zul je dus bij de Sony minder plaatjes hebben.

        Een aantal andere factoren spelen echter ook:
        de snelheid en nauwkeurigheid van de autofocus.
        de lens die je erop hebt zitten.
        de ruiseigenschappen.

        Voor sport heb je korte sluitertijden nodig en dan kan de lichtgevoeligheid een rol spelen (ISO) en daarmee ook de ruiseigenschappen. De lens is hierbij ook heel belangrijk.

        Dus of je nu de goede aanschaf hebt gedaan. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat je je niet gek moet laten maken. Daarnaast zijn er ook veel mensen die niet de "behoefte" kunnen onderdrukken om hun eigen camera of merk "op te hemelen."

        Overigens had ik de camera niet gekocht uit overweging van, de andere hebben ze niet op voorraad.... Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

        Groeten,
        Bart

        Comment


        • #5
          Re: Help help help >jou mening gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door xintrax Bekijk bericht
          ... nu vertelde mij daar een fotograaf dat de sony niet goed daarvoor is maar wel de canon
          de sony zou te traag zijn voor multishots (want daar is het waar het om draait in mijn geval)
          Zowel de Sony A200 als de Canon 400D hebben een 9-punts AF en doen 3 frames/seconde, volgens de camera database op dpreview.com...

          Niet zomaar alles geloven wat iemand je vertelt. Zowel met de Canon als met de Sony ga je goede foto's kunnen nemen van het snowboarden - gebruik de "sport" stand, zie dat je veel licht hebt, en blijf oefenen

          R

          Comment


          • #6
            Re: Help help help >jou mening gevraagd

            mja was misschien een verkeerd ingesteldheid van sony omdat canon niet in stock was,maar ik ben iemand die direct iets moet hebben als ik iets in mijn hoofd heb zitten,en omdat de verkoper niets slechts over sony zei en mij sony aanrade,...

            this niet dat ik het blidelings gekocht heb want heb liggen kijken opt net en wou canon sony of nikon

            Comment


            • #7
              Re: Help help help >jou mening gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
              Zowel de Sony A200 als de Canon 400D hebben een 9-punts AF en doen 3 frames/seconde, volgens de camera database op dpreview.com...

              Niet zomaar alles geloven wat iemand je vertelt. Zowel met de Canon als met de Sony ga je goede foto's kunnen nemen van het snowboarden - gebruik de "sport" stand, zie dat je veel licht hebt, en blijf oefenen

              R
              hoi een vraagje,zoals je zegt zorg dat je veel licht heb,nu ik ben in landgraaf ook al eens foto's aan het nemen geweest en daar is dus weinig licht.
              En de fotos die ik gemaakt heb zijn eerlijk gezegd zeer slecht :s

              zowel ruis als wazig als te donker,...

              wat is hier aan te doen??

              in de bergen (outdoor dus) ging dit echt perfect en nu indoor....

              Comment


              • #8
                Re: Help help help >jou mening gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door xintrax Bekijk bericht
                hoi een vraagje,zoals je zegt zorg dat je veel licht heb,nu ik ben in landgraaf ook al eens foto's aan het nemen geweest en daar is dus weinig licht.
                En de fotos die ik gemaakt heb zijn eerlijk gezegd zeer slecht :s

                zowel ruis als wazig als te donker,...

                wat is hier aan te doen??

                in de bergen (outdoor dus) ging dit echt perfect en nu indoor....

                Ik denk dat een goed boek over fotografie het beste gaat zijn.
                Het word veel leren en proberen om goede foto's te maken.
                En iedere vorm van fotografie heeft zijn eigen instellingen welke veranderen naargelang de omgeving, het licht en de bedoeling van de fotograaf.

                Btw, mijn 1e reactie was niet om te vertellen dat je beter een ander toestel had gekocht he, maar kijk voortaan eerst wat je wilt en wat je verlangt.
                Ga dat vergelijken en maak een keuze, het is namelijk geen lolly van een euro, en ik denk dat je er hard genoeg voor moet werken.
                Mij maakt het niet uit hoor maar zou zonde zijn als de keuze van een ander uiteindelijk niet voor jou blijkt te werken.

                Greetz rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                Comment


                • #9
                  Re: Help help help >jou mening gevraagd

                  Oorspronkelijk geplaatst door xintrax Bekijk bericht
                  wat is hier aan te doen??
                  in de bergen (outdoor dus) ging dit echt perfect en nu indoor....
                  Waarschijnlijk niets, behalve flitsen of betere (f2.8) lenzen gebruiken.
                  Ik weet niet of het bestaat voor Sony, maar eventueel kan je een vaste 50 mm f1.8 lens kopen, héél erg lichtsterk, en meestal maar iets van een 100 EUR.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help help help >jou mening gevraagd

                    Ik ben natuurlijk een beetje onpartijdig, daar ik ook een A200 heb, maar ik meen mij te herinneren dat je heel vlugge foto's kunt trekken met deze dslr en zeker niet moet onderdoen voor een andere camera. Ik heb er net een 10-daagse reis naar Italië op zitten, waarbij ik enkele ferrari's ed. die behoorlijk vlug voorbijzoeven, toch mooi getrokken heb in sportstand
                    Dus ik ben er redelijk van overtuigd dat je dan tóch een goede koop hebt gedaan
                    Sony Alpha 200 met SONY 18-70 mm/3,5-5,6

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help help help >jou mening gevraagd

                      Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                      Ik weet niet of het bestaat voor Sony, maar eventueel kan je een vaste 50 mm f1.8 lens kopen, héél erg lichtsterk, en meestal maar iets van een 100 EUR.
                      Ja, ze hebben dat waarschijnlijk afgekeken van Nikon of zo...

                      Er staan momenteel een paar 50mm lenzen van minolta in de 'aangeboden' sectie van dit forum, en zelfs een 1,4 als ik me niet vergis.
                      Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help help help >jou mening gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door xintrax Bekijk bericht
                        en nu vertelde mij daar een fotograaf dat de sony niet goed daarvoor is maar wel de canon
                        de sony zou te traag zijn voor multishots (want daar is het waar het om draait in mijn geval)
                        De meeste sport fotografen hebben een Canon, dat merk je aan de witte lenzen die je overal langs die evenmenten ziet staan. Maar die hebben daar dan ook geen Canon 400D aanhangen hé. Maar een veel duurdere Canon body.

                        Zoals aldoor anderen opgemerkt is die A200 even snel als de 400D. En als je uitgekeken raakt op die A200 dan je die nog upgraden naar de A700 en er komt vast een nog meer professionele body van Sony. Maar uiteraard gaat dat gepaart met een stevige prijs. Maar ook de professionelere Canons kosten meer geld natuurlijk.

                        Voor sportfotografie heb je een stevige zoom nodig en liefst ook nog wat lichtsterkte. Dus een 70-200 F2.8 (al dan niet met IS).

                        Canon EF 70-200 F2.8 L USM: ongeveer 1200 Euro
                        Canon EF 70-200 F2.8 L IS USM: ongeveer 1600 Euro
                        Sony 70-200mm F:2.8 G: ongeveer 2000 Euro (IS zit in de body bij Sony)

                        Mogelijks kan je de betere prijs van Canon verklaren omdat ze op iets grotere schaal kunnen produceren dan Sony vandaag.

                        Nu goed dat zijn stevige prijzen voor een amateur zoals wij. Dus zal je voorlopig misschien een goedkoper alternatief moeten zoeken.

                        Beste is om eerst met je toestel en lenzen te leren werken. Het maximum eruit halen dat erin zit. Als je voelt dat je daar bent, kan je gaan nadenken waar beter materiaal je kan helpen en zien of je dat budget ervoor over hebt.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help help help >jou mening gevraagd

                          Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                          De meeste sport fotografen hebben een Canon, dat merk je aan de witte lenzen die je overal langs die evenmenten ziet staan.
                          Daarom dat Nikon van zijn sportlenzen ook een licht grijze variante heeft. Om niet op te vallen tussen de Canon's

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help help help >jou mening gevraagd

                            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                            Daarom dat Nikon van zijn sportlenzen ook een licht grijze variante heeft. Om niet op te vallen tussen de Canon's

                            Hubert
                            Ach jongens toch, ook Sony heeft witte G lenzen hoor
                            Sony A350 - Sigma 18-50 F2.8 EX - Sigma 70-200 F2.8 II EX
                            (en een paar Alfa Romeo's ;-) )

                            Comment


                            • #15
                              Re: Help help help >jou mening gevraagd

                              Die zijn vast goedkoper net als bij auto's.........
                              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                              Comment

                              Working...
                              X