Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?

    Ik ben van plan om een Nikon D80 te kopen, maar mijn vraag is welke lens het beste voor mij is?
    Het is voornamelijk voor buiten gebruik(vakantie's/uitstapjes/etc...), maar zal soms ook binnen gebruikt worden(volleybal wedstrijden).

    Aangezien ik nog een 'leek' ben en niet goed weet wat al die cijfers beteken bij die lenzen...is iemand die mij iets kan aanraden? En moet het persé een Nikon lens zijn of zijn de andere lenzen net zo goed(of beter)?

  • #2
    Re: Welke lens?

    Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
    Ik ben van plan om een Nikon D80 te kopen, maar mijn vraag is welke lens het beste voor mij is?
    Het is voornamelijk voor buiten gebruik(vakantie's/uitstapjes/etc...), maar zal soms ook binnen gebruikt worden(volleybal wedstrijden).

    Aangezien ik nog een 'leek' ben en niet goed weet wat al die cijfers beteken bij die lenzen...is iemand die mij iets kan aanraden? En moet het persé een Nikon lens zijn of zijn de andere lenzen net zo goed(of beter)?
    Deze 2 soorten fotografie zijn niet met 1 lens te bestrijken. De lensbehoeften voor indoor sport zijn kwa snelheid en lichtgevoeligheid totaal verschillend van een "buiten wandel lens"

    Het hoeft niet perse een Nikon lens te zijn. Er zijn alternatieven bij Sigma, Tamron en Tokina. Ze zijn steeds toch een stuk goedkoper dan de Nikon varianten met dikwijls bijna gelijkaardige resultaten.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
      (vakantie's/uitstapjes/etc...), maar zal soms ook binnen gebruikt worden(volleybal wedstrijden).
      vakantie en uitstapjes = nikon 18-200 vr

      vollybal wedstrijden hiervoor heb je erg lichtsterk glas nodig. en lichtsterkglas is duur glas.
      mss de 70-200 vr? of goedkoper een 80-200? f2.8

      ik denk dat nikon lenzen in het totaal altijd beter scoren dan sigma's tamron's...
      maar soms is het prijsverschil oooo zzooooo groot.
      je budget zal alles bepalen.
      meestal kan je wel zeggen hoe duurder hoe beter.
      maar je moet altijd nagaan of het wel veel beter is.

      hangt er een beetje van af wat je wil gaan doen.

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
        Ik ben van plan om een Nikon D80 te kopen, maar mijn vraag is welke lens het beste voor mij is?
        Het is voornamelijk voor buiten gebruik(vakantie's/uitstapjes/etc...), maar zal soms ook binnen gebruikt worden(volleybal wedstrijden).

        Aangezien ik nog een 'leek' ben en niet goed weet wat al die cijfers beteken bij die lenzen...is iemand die mij iets kan aanraden? En moet het persé een Nikon lens zijn of zijn de andere lenzen net zo goed(of beter)?
        Vincent,
        Hoeveel wil je investeren in lenzen? Dan kunnen de forumleden je beter helpen.
        Maar zoals reeds gezegd, lichtsterk gaat samen met duurder. En lichtsterk zal je zeker kunnen gebruiken bij volleybal wedstrijden. Voor vakantie foto's zou een allround zoomobjectief goed zijn. Ik zou dus ook zeker eerst uitkijken wat Nikon kan bieden aan lenzen en pas daarna naar andere merken zien, met alle respect voor het andere glas.
        Grtz, RF
        Last edited by Red Falcon; 23 april 2008, 12:27.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens?

          Heeft Nikon niet een paket met een goede lens erbij voor vakantie foto's? Voor de 2de lens ga ik nog f sparen!

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens?

            denk toch; als je eerst eens wat leest over wat al die cijfertjes op een lens betekenen, dat je zelf al voor een heel eind uit kunt maken welke lens je nodig hebt.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens?

              50mm 1.8

              Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

              Comment

              Working...
              X