Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Body Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Body Nikon D70

    Ik heb de kans een Nikon D70 body te kopen die ongeveer 4 jaar oud is. Het toestel is intensief gebruikt maar ik ken de verkoper en ik weet zeker dat die het toestel altijd goed onderhouden heeft.

    Ik vroeg me af in hoeverre zo'n camera kan "verslijten". Iemand liet me weten dat de body een leven lang meegaat, maar is dat juist?

  • #2
    Re: Body Nikon D70

    Een leven lang is wel erg lang... de sluiter slijt wat: kijk hoeveel clicks die heeft.

    Comment


    • #3
      Re: Body Nikon D70

      Oorspronkelijk geplaatst door bytte Bekijk bericht
      Ik heb de kans een Nikon D70 body te kopen die ongeveer 4 jaar oud is. Het toestel is intensief gebruikt maar ik ken de verkoper en ik weet zeker dat die het toestel altijd goed onderhouden heeft.

      Ik vroeg me af in hoeverre zo'n camera kan "verslijten". Iemand liet me weten dat de body een leven lang meegaat, maar is dat juist?
      Fysisch zal hij wel nog enkele decenia mee gaan maar technisch is hij al 2 jaar versleten.
      Een camera gaat zolang mee(als hij niet defect geraakt) als je er goede foto's mee kan maken.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Body Nikon D70

        je kan geluk hebben en met deze d70 nog 2_3_4 jaar verder. dan zal hij toch aan vervanging toe zijn vrees ik.

        allez das moeilijk te zeggen.
        hoe lang gaat een elektrisch aparaat mee...??...

        kijk eens hoeveel kliks hij heeft.
        heeft hij al last gehad van blogd? (staat veel van geschreven op bd, via de zoekfunctie vind je dit.)
        hoeveel vraagt hij ervoor? vergelijk deze prijs eens met wat je online vindt.

        de broer van de d70 is de D80
        als je absolute beginner bent kijk dan ook eens naar de d40x deze heeft minder "rechtstreekse" instelligen (meestal wel te vinden via het menutje)
        maar is wel technologisch 3 jaar jonger.
        en 3 jaar is veel in de dslr wereld.
        de oertijd vs nu

        Comment


        • #5
          Re: Body Nikon D70

          Bedankt allemaal voor de informatie. Ik zal eens nagaan hoeveel kliks het toestel heeft. Wat is de richtlijn trouwens voor zo'n D70? Na hoeveel kliks gaat het serieus bergaf?

          Comment


          • #6
            Re: Body Nikon D70

            Oorspronkelijk geplaatst door bytte Bekijk bericht
            Bedankt allemaal voor de informatie. Ik zal eens nagaan hoeveel kliks het toestel heeft. Wat is de richtlijn trouwens voor zo'n D70? Na hoeveel kliks gaat het serieus bergaf?
            Ik las ergens dat Nikon het over 75.000 heeft, erg duidelijk/officieel is het niet maar zeker meer dan 50.000. Op een gegeven moment gaat de sluiter gewoon stuk maar dat zou altijd boven het minimum moeten liggen, het kan echter veel hoger dan de aangegeven aantallen!

            Comment


            • #7
              Re: Body Nikon D70

              Oorspronkelijk geplaatst door bytte Bekijk bericht
              Wat is de richtlijn trouwens voor zo'n D70? Na hoeveel kliks gaat het serieus bergaf?
              Dat gaat niet bergaf. Dat is ineens een ravijn
              Gisteren werkte hij nog en vandaag ineen uit met de pret.
              Er is ergens een database, waarin gebruiker rapporteren hoeveel clicks hunne sluiter heeft gedaan voor diverse toestellen ene merken.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Body Nikon D70

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                Dat gaat niet bergaf. Dat is ineens een ravijn
                Gisteren werkte hij nog en vandaag ineen uit met de pret.
                Er is ergens een database, waarin gebruiker rapporteren hoeveel clicks hunne sluiter heeft gedaan voor diverse toestellen ene merken.

                Hubert


                Deze?

                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Body Nikon D70

                  Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Deze kende ik nog niet, lijkt me wel een uiterst handige link, ook al is het maar een ruwe indicatie.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Body Nikon D70

                    Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                    Deze kende ik nog niet, lijkt me wel een uiterst handige link, ook al is het maar een ruwe indicatie.
                    hmmm

                    Canon EOS 5D
                    Direct link to this page: canon_eos5d

                    Average number of actuations after which shutter is still alive: 528,070.0
                    Average number of actuations after which shutter died: 179,774.3



                    zeer ruwe indicatie... onderhevig aan grapjassen en diverse redenen waarom ze niet geupdate worden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Body Nikon D70

                      Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                      zeer ruwe indicatie... onderhevig aan grapjassen en diverse redenen waarom ze niet geupdate worden.
                      Helaas ja, maar het valt wel op als er gefoefeld is.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment

                      Working...
                      X