Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Canon 40D: hot pixel!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe Canon 40D: hot pixel!

    Ik bemerk zopas, bij zowat de tiende foto die ik maak met mijn gloednieuwe 40D, een zogenaamde 'hot pixel' op alle foto's, om het even welke ISO waarde ik gebruik. Dit is héél zichtbaar, ik zat echt niet te zoeken naar foutjes in beeld maar viel me meteen op.



    Het het al doorgemaild naar de winkel. Is dit voor Canon een reden tot omruilen voor vervangexemplaar? Ik kan het écht niet maken om een gloednieuwe camera direct naar Canon te verschepen voor 'herstelling'.
    Last edited by lapino; 21 april 2008, 18:45.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

    Lijkt me op zich geen groot probleem als het maar 1 pixel is. En dat komt bij andere merken ook voor. Lightroom en Bibble Pro corrigeren dit trouwens toch automatisch... Je ziet er dus niks van in de uiteindelijke output.
    Canon 450D

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

      Ik vind dit allesbehalve acceptabel voor een nieuwe camera. Maar goed, via google een 'oplossing' gevonden en die lijkt voorlopig te werken (manueel sensor clean laten doen, en +- 30sec sensor open laten met lenscap op).
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

        omfg, één hotpixel

        verkopen die canon rommel en nooit meer kopen

        ik zou het vertrouwen in dat merk kwijt zijn, één hotpixel!



        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
          omfg, één hotpixel

          verkopen die canon rommel en nooit meer kopen

          ik zou het vertrouwen in dat merk kwijt zijn, één hotpixel!



          bwa ik zou toch ook nie gelukkig zijn zenne.

          iets nieuw moet 100% correct werken.

          ik zou zoieso terug gaan naar de winkel

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

            Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
            Ik vind dit allesbehalve acceptabel voor een nieuwe camera.
            Hierin volg ik je voor de volle 100%! Een productiefoutje komt bij de beste merken wel eens voor. Het is uiteraard niet leuk als je net zo'n toestel hebt.
            Als je iets koopt (of het nu Canon of Nikon of ... is) van dergelijke bedragen moet dat gewoon in orde zijn, punt!
            My Flickr page!

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

              Ik had dat plots ook bij mijn 400D. Even sensorcleaning met lenscap derop en weg was het probleem.

              Ik vraag me af of het wel degelijk om een hete pixel gaat...
              Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

                het is even irritant als een dode pixel op je lcd-monitor.
                vallen zulke 'kleine' gebreken trouwens onder de garantie?

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

                  Bij LCD schermen heb je voor die dode pixels maar een paar dagen na aankoop garantie, normaal een week... Ook bij laptops...
                  Huur mijn fotostudio
                  Jan Cornelis Photography

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

                    Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                    I die ik maak met mijn gloednieuwe 10D
                    Hiervan dacht ik: "hoe oud is dit bericht.......", maar verder is het toch gewoon een DOA en een nieuwe camera.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

                      40D dus
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

                        Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
                        bwa ik zou toch ook nie gelukkig zijn zenne.

                        iets nieuw moet 100% correct werken.

                        ik zou zoieso terug gaan naar de winkel
                        die dingen werken 100%, binnen hun marge.

                        om een consumer dslr betaalbaar te houden is het bandwerk en normale controle

                        wil je 100%, the best of the best dan weet je wat je betaalt en naar welke merken je moet gaan

                        dan zit je op merken die "pokke duur" zijn en waarnaast alles vergeleken wordt
                        zeiss, hasselblad, sinar etc

                        maar effe serieus, als je om 1 hotpixel wakker ligt.. is je hobby dan nog fotografie of iets anders?

                        hotpixels zijn trouwens te "remappen"

                        het lijkt weg te zijn maar fysisch is er niets aan je camera verandert, al slaap je dan wss wél geruster
                        foto als spiegel of als venster?

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

                          Op iso 800 zal je bij de meeste camera's wel ergens een "heet pixeltje" vinden, dat is normaal.

                          Een 40D heeft circa 10.100.000 effectieve pixeltjes (volgens de gebruiksaanwijzing), op dat ene pixeltje komt het niet aan, dat zie je nooit op de foto, je zal het alleen zien als je naar de pixels kijkt in plaats van naar de foto.

                          Ik heb mijn 40D niet getest op hot pixels, maar ik ben er zeker van dat ik er wel ergens zal vinden als ik maar lang genoeg zoek.

                          Als je op die hoge iso ook nog eens met langere sluitertijden gaat werken, zonder de "ruisonderdrukking bij lange sluitertijden", dan zal je nog heel wat meer van die pixeltjes vinden... (dat is dus wel degelijk normaal).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

                            Sorry, maar als ik een foto maak op ISO100 met een sluitersnelheid van 1/400sec en ik zie pal in het midden van mijn beeld een felrode roze stip (niet op 100%, gewoon gescaled naar grootte van mijn TFT scherm) dan vind ik dat wél storend. Nu goed, op lagere ISOs lijkt hij weg te zijn door die sensor cleaning truuk, al vind ik toch dat hij zeer snel zo'n "hot pixels" vertoont, van zodra sluitersnelheid naar +1sec gaat, heb ik er echt een pak. Ik kan alleen maar vergelijken met mijn 20D waar ik het NOOIT heb gezien (tenzij op 20sec+ sluitersnelheden).
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

                              Mijn 300D van weleer vertoonde een paar hotpixels als hij langere tijd in gebruik was, waarschijnlijk door het opwarmen van de sensor. Altijd kunnen fixen in PP. Maar zo 'n felroze pixel op uw nieuwe 40D, ik zou het ook niet leuk vinden.
                              Last edited by dleemans; 22 april 2008, 09:19.
                              David Leemans
                              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X