Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk een beslissing genomen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eindelijk een beslissing genomen.

    Beste BD'ers ,

    Ik moet het toegeven, het was niet makkelijk. Maandenlang heb ik alle reviews van alle mogelijke merken zitten lezen maar voornamelijk jullie forum heeft me het meeste bijgebracht. Ik werkte tot nu toe met een Olympus e-500 dat op zich nog altijd een goed toestel is maar het beperkte lenzenaanbod (geen gestabiliseerde lenzen) en het ontbreken van de liveview (voornamelijk voor mijn vrouw) heeft ertoe bijgebracht dat we naar begonnen uit te kijken naar een ander toestel. Ik heb ook zitten te kijken in de US en UK maar desondanks de lage prijzen toch voorkeur gegeven aan een fotohandel in België (we wonen nl in Frankrijk maar iedere maand voor het werk in Leuven).

    Zaterdag zaten we in Hasselt en zijn binnengestapt bij Bartok, eigenlijk om eens wat toestellen in de hand te houden (weeral en goede raad van jullie) en ik moet toegeven dat de verschillen groot zijn (ook nog even onze dank aan de mensen van Bartok omdat ze ons met veel geduld begeleid hebben zonder ooit opdringerig te zijn).

    Mijn voorkeur ging reeds een tijdje naar de Canon 40D maar uiteindelijk is het een Nikon geworden. Er stond een Nikon D200 die ze van een vaste klant hebben overgenomen en deze is eigenlijk niet van nieuw te onderscheiden, je ziet niet dat hij gebruikt is. Na rondgebeld te hebben naar wat vrienden en wat onderhandelen heb ik dan deze genomen in combinatie met de Sigma 18-200 DC OS lens. Ze geven nog twee jaar garantie op het toestel.

    Het toestel vasthouden (de lens erop monteren is zeker belangrijk) en er wat mee experimenten heeft toch de doorslag gegeven. Het toestel zit goed in balans en is zeer gebruiksvriendelijk. Ik moet eerlijk zeggen dat het niet makkelijk was om voor een model te kiezen dat reeds vernieuwd is maar vrienden die het toestel hebben zijn er heel positief over dus hebben we besloten om ervoor te gaan . En de lifeview heeft mijn vrouw laten vallen, de zoeker is toch heel anders dan deze van de E-500.

    Ik zou bij deze graag jullie allemaal willen bedanken voor de informatie en nuttige tips, een forum als deze heeft grote waarden als we elkaar helpen, verschillende meningen mogen maar uiteindelijk zijn we toch gepassionneerd door één ding .....fotografie !!

    Bedankt !

    Groeten,
    Johan

    La Bastide de Fontaille' is een stijlvol landhuis in abrikoos-orange pleister-werk, met aangelegde tuin, eigen zwembad en prachtig vergezicht en is gelegen in de prachtige ongerepte natuur van de Groene Ardeche.
    D300 - Sigma 18-200 DC OS HSM

  • #2
    Re: Eindelijk een beslissing genomen.

    van harte met je aanwinst en veel fotoplezier er mee, ben nu wel nieuwsgierig naar je opnamen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Eindelijk een beslissing genomen.

      Prima keuze! Succes ermee!!
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • #4
        Re: Eindelijk een beslissing genomen.

        Fijn om te horen dat je op het gevoel afgegaan bent. Krijg je geen spijt van
        Veel plezier ermee!!!
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Eindelijk een beslissing genomen.

          je gevoel volgen is altijd een heel belangrijke indicator.

          de d200 is een prima toestel waar je veel plezier ga aan beleven

          Comment


          • #6
            Re: Eindelijk een beslissing genomen.

            Ga de komende weken het toestel beter leren kennen maar zal nadien zeker wat foto's posten. Heb gisteren wat zitten te proberen en de eerste resultaten zie er veelbelovend uit. Het toestel is heel reactief en de Sigma lens geeft heel scherpe beelden.

            Indien er D200 gebruikers zijn die tips & tricks willen doorgeven laat maar gerust komen. Ik heb gisteren een boek besteld over de D200 maar jullie ervaring is ongetwijfeld waardevoller.

            Groeten,
            Johan
            D300 - Sigma 18-200 DC OS HSM

            Comment


            • #7
              Re: Eindelijk een beslissing genomen.

              Ardeche, in naam van alle BD-ers bedankt met uw complimentjes aan ons forum!
              Succes met je nieuwe (ja, toch voor jou)camera en heel veel plezier ermee.
              We wachten in spanning op je eerste foto's.
              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Eindelijk een beslissing genomen.

                Zéééér goeie beslissing.
                Nu nog alle tips ivm met foto's in deze forums omzetten in fotootjes
                We kijken er al naar uit.
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

                Comment

                Working...
                X