Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 defect :(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D200 defect :(

    Hallo allemaal,

    Sinds gisteren een beetje misnoegd over m'n D200. Toestel is amper een maand en half oud en het laat al de geest. Alle knopjes die rechts bovenaan zitten, weigeren dienst. "On/Off/Light" knop werkt niet meer, dus toestel blijft constant aan staan. Ook de "Mode" and "+/-" toets werken niet meer. Shutterknop werkt perfect, alsook alle andere knoppen en radjes.... Ben er achtergekomen net voor ik vertrok naar Barcelona op spotterstrip Gelukkiglijk stond het toestel juist ingesteld en staat hij constant aan zolang er een batterij insteekt, dus heb wel nog wat fotos kunnen nemen.

    Iemand die ooit dezelfde ongelukkige ervaring heeft gehad? En hoelang kan zo'n toestel op reparatie zijn? Toch geen maand(en) hoop ik???

    mvg,
    Björn

    PS: het is trouwens niet de eerste keer dat nieuw Nikon materiaal de geest laat. 2 jaar geleden een D50 kit aangeschaft en na 3 weken kon ik al terug omdat de AF van de kitlens niet meer werkte. Toch wel teleurstellend vind ik.

  • #2
    Re: D200 defect

    Beste Björn,

    Wil je niet bang maken maar vorige week Woe. ( 16/04) D200 binnengebracht bij lokale fotoboer( Rembrandt Merksem) voor herstel & nazicht onder garantie.
    Volgens deze mensen + - 8 weken
    Dus bij 1 maand zal het niet blijven denk ik

    Van een soortgelijk defect hier nog niets gehoord, succes.

    Groetjes
    Leo

    Comment


    • #3
      Re: D200 defect

      90% kans dat het batterijprobleem is... Laat eens een andere batterij steken bij de lokale boer

      Heb dit al meegemaakt met een D200, ook bij Canon al gezien
      Huur mijn fotostudio
      Jan Cornelis Photography

      Comment


      • #4
        Re: D200 defect

        Heb mijn D200 ook eens binnen gebracht voor herstelling (ook Rembrandt Merksem). Mijn camera is toen 5 weken weggeweest...

        Gelukkig had ik toen nog m'n oude D100 als backup!
        ...but I could be wrong...

        Comment


        • #5
          Re: D200 defect

          Baterij is het al zeker niet, want ik heb tijdens de dag van batterij moeten wisselen en het probleem bleef, dus ik denk dat het hardware binnenin is die eraan is... fingers crossed.

          Comment


          • #6
            Re: D200 defect

            Dikke zever,mijn zoon zijn d200 heb ik binnengedaan bij geheugenkaart.be onder garantie en nog geen week later had ik hem reeds terug van procirep Als da gene service is

            Comment


            • #7
              Re: D200 defect

              Oorspronkelijk geplaatst door Devon Rex Bekijk bericht
              En hoelang kan zo'n toestel op reparatie zijn? Toch geen maand(en) hoop ik???
              Ik wil je niet bang maken maar mijn D70 en 18-70mm lens is binnen sinds eind maart voor een autofocusprobleem. Ik bracht het zelf binnen bij Nikon (Procirep) in Evere. Omdat het in de Paasvakantie was, beloofden ze de devis tegen eind van die week, en de herstelling mogelijks al in de week daarop.
              Uiteindelijk liet de devis 2 weken op zich wachten .
              Volgens Procirep zou mijn lens vandaag (!) hersteld worden en dan aan mij opgestuurd worden. Als reden gaven ze op dat een onderdeel dat besteld werd, pas vorige vrijdag toekwam !
              Wait & see.
              JM
              Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

              Comment


              • #8
                Re: D200 defect

                Allé, toestel is binnen bij Procirep en er werd mij 1 week herstelling beloofd... ben eens benieuw... En trouwens ook benieuwd naar wat er juist aan de hand is

                Comment


                • #9
                  Re: D200 defect

                  Voor alle duidelijkheid nog even het volgende :
                  ik wil geen kwaad wil spreken van Procirep hoor.
                  De devis liet wel te lang op zich wachten, maar goed, dat gebeurt al eens in de beste families.
                  En gezien het weer de laatste tijd niet erg fotogeniek was, heb ik mijn camera niet téveel gemist.
                  Hoewel het nu toch wat begint te kriebelen ...

                  Misschien moet Procirep meer onderdelen in voorraad nemen - inclusief de minder frekwent gevraagde - en zeker nu de dollar zo laag staat. Maar het probleem ligt m.i. eerder bij Nikon zelf die bepaalde wisselstukken onvoldoende in de rekken heeft liggen om snel te leveren.
                  JM
                  Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                  Comment


                  • #10
                    Re: D200 defect

                    Allez, me is happy. Toestel is sinds vandaag terug in mijn bezit en werkt weer perfect. Blijkbaar was er een printboard defect bovenaan de camera. Hersteld op kosten van Nikon dus

                    Wel spijtig dat Procirep niet zelf heeft gebeld om te zeggen dat het toestel klaar was, maar dat ik het pas te weten kwam toen ikzelf gisteren belde. Ook wel raar dat er op het papier staat dat ze de CCD hebben gekuisd, terwijl hij nog vol spikkels zit Maar enfin, ben al blij dat ik hem terug heb

                    Comment


                    • #11
                      Re: D200 defect

                      Bij mij duurde de herstelling indertijd 5 weken maar toen had Procirep de zaken pas overgenomen van De Beukelaer en draaide alles waarschijnlijk nog niet zoals het hoorde. Goed te horen dat alles nu vlotter blijkt te gaan!
                      ...but I could be wrong...

                      Comment


                      • #12
                        Re: D200 defect

                        Oorspronkelijk geplaatst door JM Bekijk bericht
                        Voor alle duidelijkheid nog even het volgende :
                        ik wil geen kwaad wil spreken van Procirep hoor.
                        De devis liet wel te lang op zich wachten, maar goed, dat gebeurt al eens in de beste families.
                        Wat bedoel je eigenlijk met "de devis"??
                        ...but I could be wrong...

                        Comment


                        • #13
                          Re: D200 defect

                          Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
                          Wat bedoel je eigenlijk met "de devis"??
                          Bestek, offerte.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: D200 defect

                            Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
                            Wat bedoel je eigenlijk met "de devis"??
                            Devis is frans voor bestek, een prijs op voorhand laten weten
                            Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

                            Comment


                            • #15
                              Re: D200 defect

                              Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
                              Wat bedoel je eigenlijk met "de devis"??
                              Als je bij Procirep een toestel binnenbrengt wordt er eerst gekeken wat er aan de hand is. Dan maken ze een kostenschatting voor de herstelling, en dat wordt naar de klant gestuurd (Devis). De klant moet eerst akkoord gaan met deze schatting, en dan pas wordt er begonnen aan de herstelling.

                              Mijn eerste en enige ervaring met Procirep was ook niet echt super, maar dat was nog vorig jaar, en sindsdien zijn er normaal gezien toch wel een paar dingen veranderd. (lees hopelijk verbeterd)

                              Herstelling en afregeling van objectieven was een beetje het mindere punt aangezien die intern naar het moederhuis in Frankrijk moesten gestuurd worden. Mij is toen verteld dat er een cleanroom op komst was om ook lokaal objectiefherstellingen te kunnen uitvoeren.

                              Hopelijk kunnen mensen die er recent geweest zijn (en dan bedoel ik bij Procirep zelf, niet bij via de fotoboer) wat meer feedback geven over de huidige gang van zaken.

                              @Devon Rex
                              Wat je D200 betreft, ik vermoed dat er hier weinig mensen zijn die problemen hebben gehad hun D200. Ik althans nog niet, enkel met de D70 heb ik het bekende BGLOD gehad. Natuurlijk kan er altijd er ne keer nen "maandagse" tussen zitten.
                              En die D50 kitlenzen zijn inderdaad nogal gevoelig aan draaien aan de focusring terwijl de body op AF staat. Het is niet de eerste kitlens (18-55 en 55-200) waar ik moet van horen dat ze kraken en niet meer scherpstellen....

                              Comment

                              Working...
                              X