Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sensorswabs en swabs voor matglas zoeker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sensorswabs en swabs voor matglas zoeker

    Hallo,

    ik had stof op mijn sensor en in mijn zoeker,

    heb het toestel binnengebracht waar ik het had gekocht (Sony Center Hasselt)
    ik moest tien dagen wachten, ben hem dan gisteren terug mogen halen
    toen heb ik hem eerst geprobeerd in de winkel, een foto genomen van een witte muur met f/11 en f/22 en nog waren er vlekjes te zien, met verschillende lenzen geprobeerd.

    we hebben toen een foto afgeprint en deze word nu met het toestel terug opgestuurd, er zijn ook nog vlekjes op de zoeker...

    de man in het sony center van hasselt schreef ook op de bon die naar de hersteldienst gaat dat ik een nieuw toestel wilde, is aangekocht in Maart
    dus het is echt raar dat dat kan,

    de lenzen wisselen doe ik altijd onderste boven en verwissel ze op een stofvrije plaats.

    hopelijk is hij de volgende keer ok

    wat zou ik ander kunnen doen?

    mvg

    Sven


    bestaan hier ook producten voor en welke zou ik hiervoor het beste gebruiken

    mvg

    Sven
    Last edited by Photo_grabber; 23 april 2008, 10:58. Reden: andere vraag
    Sony Alpha A 350 - 18-70mm Sony Kitlens - Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO - Sony HVL-F42AM - GSS Screen Protector
    http://photograbber.blogspot.com/

  • #2
    Re: stof op sensor en in zoeker Sony A350

    Oorspronkelijk geplaatst door Photo_grabber Bekijk bericht
    Hallo,

    ik had stof op mijn sensor en in mijn zoeker,

    heb het toestel binnengebracht waar ik het had gekocht (Sony Center Hasselt)
    ik moest tien dagen wachten, ben hem dan gisteren terug mogen halen
    toen heb ik hem eerst geprobeerd in de winkel, een foto genomen van een witte muur met f/11 en f/22 en nog waren er vlekjes te zien, met verschillende lenzen geprobeerd.

    we hebben toen een foto afgeprint en deze word nu met het toestel terug opgestuurd, er zijn ook nog vlekjes op de zoeker...

    de man in het sony center van hasselt schreef ook op de bon die naar de hersteldienst gaat dat ik een nieuw toestel wilde, is aangekocht in Maart
    dus het is echt raar dat dat kan,

    de lenzen wisselen doe ik altijd onderste boven en verwissel ze op een stofvrije plaats.

    hopelijk is hij de volgende keer ok

    wat zou ik ander kunnen doen?

    mvg

    Sven

    Onderste boven wisselen is absoluut geen garantie dat er geen stop binnen komt.
    Als je de cam ondersteboven houd, moet je automatisch de lens met de lensopening naar boven houden, waar dan rustig het stof op kan vallen. Is de boel toe dan verspreid dat stof zich moeiteloos in het huis en dus ook op de sensor. Volgens mij is de beste methode om beide gewoon recht in elkaar te draaien. Hierdoor heb je de minste kans dat stof zowel niet in het huis als in de lensopening "valt". Uiteraard moet je dit niet in de wind gaan doen.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: stof op sensor en in zoeker Sony A350

      Oorspronkelijk geplaatst door Photo_grabber Bekijk bericht
      de man in het sony center van hasselt schreef ook op de bon die naar de hersteldienst gaat dat ik een nieuw toestel wilde, is aangekocht in Maart

      Sven
      Een maand later weer stof op de sensor, en dan weer een nieuw toestel willen ? Als je in België hebt gekocht heb je 2 jaar garantie en volgens jou dus recht op 24 nieuwe cameras.
      Leer zelf je sensor reinigen. Het is op minder dan 10 minuutjes geklaard. Er zijn reeds vele topics op BD verschenen die de reiniging perfect beschrijven.
      Ikzelf gebruik Eclipse vloeistof en Swabs.

      Comment


      • #4
        Re: sensorswabs en swabs voor matglas zoeker

        iemand hier ervaring mee en waar te verkrijgen,

        greetz

        Sven
        Sony Alpha A 350 - 18-70mm Sony Kitlens - Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO - Sony HVL-F42AM - GSS Screen Protector
        http://photograbber.blogspot.com/

        Comment


        • #5
          Re: sensorswabs en swabs voor matglas zoeker

          Oorspronkelijk geplaatst door Photo_grabber Bekijk bericht

          waar te verkrijgen,

          Onder andere hier en hier
          Grtz, Tigra-Boy
          ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

          Comment


          • #6
            Re: sensorswabs en swabs voor matglas zoeker

            Wat een smetvrees zeg. Ik heb ook dingskes in mijn zoeker, die niet op de foto staan, en ik denk dat ik mijn sensor twee keer heb gereinigd of zo, in de vier jaar dat ik mijn toestel heb. Als ik vlekken op mijn foto's krijg, dan is 't tijd om schoon te maken. In andere gevallen is elke schoonmaakbeurt een risico om iets verkeerd te doen. Wel hou ik mijn glas altijd mooi schoon, want die wil ik graag nog een jaar of veertig in excellente staat houden.
            ______
            www.vue.photo

            Comment

            Working...
            X