Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk compactje? tips en advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk compactje? tips en advies gevraagd

    Tips en advies gevraagd. Om niet altijd het zware spul te moeten meesleuren, overweeg ik de aanschaf van nog een compact toestelletje. Spontaan denk ik aan Canon, maar ik meen dat Fuji ook goed spul heeft, niet? Ik mik op een uitgave van een 250 euro.

    Ik keek ook naar een vergelijkingstabel van shutter lag, en daar kwam Sony dan weer goed uit... (hier)
    Maarten
    Canon 40D + en wat glas

  • #2
    Re: Welk compactje? tips en advies gevraagd

    Oorspronkelijk geplaatst door maarten77b Bekijk bericht
    Tips en advies gevraagd. Om niet altijd het zware spul te moeten meesleuren, overweeg ik de aanschaf van nog een compact toestelletje. Spontaan denk ik aan Canon, maar ik meen dat Fuji ook goed spul heeft, niet? Ik mik op een uitgave van een 250 euro.

    Ik keek ook naar een vergelijkingstabel van shutter lag, en daar kwam Sony dan weer goed uit... (hier)

    De Nikon P5100 , kost 270 euro , 12 Milj. Pix. zie Konijnenbergs ( site )
    Zeer compact en volgens insiders en doorgewinterde mensen met fotografie kennis hier op BD , zeer goed.

    grt.

    Beginnerke

    Comment


    • #3
      Re: Welk compactje? tips en advies gevraagd

      Zeer compact en volgens insiders en doorgewinterde mensen met fotografie kennis hier op BD , zeer goed.
      Ik heb hier op het forum even gezocht en er zijn er ook wel een heel pak die het toestel NIET aanraden. Mijn collega heeft een P5100 en ik zou het ook NIET aanraden...zij ook niet meer trouwens. Ik zeg niet dat het slecht is maar 't is wel overdreven om te zeggen dat "insiders" en "doorgewinterde mensen met fotografie kennis" enkel de P5100 zullen aanraden...integendeel denk ik. De G9 steekt er wel een heel pak bovenuit trouwens (just my 2 cents) en deze wordt wel door een heel pak mensen (al dan niet met fotografie kennis) aangeprezen.

      Een toestel dat binnen de (prijs)categorie van Maarten valt en wel veel aangeprezen wordt is de Canon A720 IS.

      Comment


      • #4
        Re: Welk compactje? tips en advies gevraagd

        De nieuwe fuji s100fs
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #5
          Re: Welk compactje? tips en advies gevraagd

          Als het ietsje méér (groter) en misschien nog beter mag zijn: de Panasonic FZ18.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Welk compactje? tips en advies gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
            De nieuwe fuji s100fs


            Ontgaat er mij nu iets?
            Een compact toestelletje van 250 euro werd er toch gevraagd?

            Comment


            • #7
              Re: Welk compactje? tips en advies gevraagd

              Ik bedoelde de f100fd : http://www.dpreview.com/news/0801/08...fujif100fd.asp (met al die rare benamingen ook )
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment

              Working...
              X