Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijk dilemma voor aanschaf camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moeilijk dilemma voor aanschaf camera

    Dit is niet mijn vraag maar gepost voor andere bd collega die momenteel nog geen toegang heeft voor een post te plaatsen.
    De bd collega is Aardbei.

    Geachte,

    ik zou graag een topic openen maar ik blijk hiervoor geen bevoegdheid te hebben. Zou u dit anders in mijn plaats kunnen doen? Bij het subforum "camera's" past dit best denk ik. Ik zou namelijk zo snel mogelijk een antwoord hierop willen.

    Met vriendelijke groeten en reeds bedankt bij voorbaat


    Hierbij de nieuwe topic:


    Hallo,

    Ik sta voor een nogal moeilijk dilemma. Ik ben na jaren foto’s nemen met “standaard” digitale camera’s van plan om me een hoogwaardig digitaal reflextoestel aan te schaffen. Ik heb dus weinig tot geen ervaring in de digitale fotografie, zelfs niet in de gewone variant ervan.
    Ik heb reeds enkele toestellen bekeken en vergeleken. Mij lijkt de Canon Eos 400 D en de Canon Eos 450 D wel iets. Ik vraag me echter af wat jullie als ervaringsdeskundigen ter zake hiervan denken. Met andere woorden, voor welke van de twee zouden jullie opteren? Wat zijn de verschilpunten? De voor- en nadelen? Of zouden jullie een ander toestel aanraden?
    Het is vooral de bedoeling om mooie en kwaliteitsvolle foto’s te maken. Liefst van al op een redelijk gebruiksvriendelijke manier, ook al besef ik goed dat er veel oefening aan te pas zal moeten komen. Daar heb ik dan ook helemaal geen probleem mee! Uiteraard wil ik op termijn wel proberen om me te verdiepen in de wonderen van de fotografie maar dat is dus op dit moment niet de hoofdbetrachting.
    Uit wat ikzelf kon opmaken is er niet echt een enorm groot verschil in de eigenschappen van beiden maar wel degelijk qua prijs. Is dit prijsverschil te verantwoorden?