Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje : oud toestel-vraagprijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje : oud toestel-vraagprijs


    By basielsenna

    Hallo iedereen,

    een collega van mij wil zijn oud toestel verkopen maar weet niet wat hij daarvoor moet vragen.
    Hebben jullie een idee ?
    Of zijn er meteen geïntresseerden
    http://www.knstyle.be

    What doesn't kill you, will make you more strong ! ( James Hetfield )

  • #2
    Re: Vraagje : oud toestel-vraagprijs

    Oeps,
    zal er misschien ook de gegevens bij zetten

    Body:Yashica FX-3
    Flash: Contax TLA20
    Lenzen: Yashica 28mm 1:2,8
    Yashica 50mm 1:2
    Yashica 135mm 1:2,8
    Yashica X2 auto teleconvector
    Infravision: auto zoom f=75-300mm, 1:4,5-5,8 macro 1:3,8x
    Groetjes !
    http://www.knstyle.be

    What doesn't kill you, will make you more strong ! ( James Hetfield )

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje : oud toestel-vraagprijs

      Ik denk dat zoiets moeilijk ligt in deze digitale tijd.
      Het kan allemaal wel mooi en waardevol zijn maar wat krijg je er nu nog voor.
      Ik heb hier ook nog een Nikon liggen en een paar lenzen maar ik kan het niet over mijn hart krijgen om het voor een appel en een ei weg te doen en meer krijg je er helaas niet meer voor denk ik, hoe spijtig het dan ook is.

      Dat is mijn mening natuurlijk en het hoeft ook niet de uwe te zijn.
      Ik hoop dat je alsnog van iemand een prijs krijgt.

      Groeten Sus.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje : oud toestel-vraagprijs

        Wat een gek er voor geeft......
        Denk hooguit een paar tientjes.
        Lenzen zijn niks bijzonders helaas.

        Enorm aanbod en vrijwel geen vraag, dat schiet niet op.

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje : oud toestel-vraagprijs

          veel gaat ge der misschien niet meer voor krijgen, maar je dan het setje misschien verkopen aan een student of zo. Die moeten vaak nog met een analoog toestel werken.
          dusjah, rond augustus/september proberen verkopen, en kijk wat je d'r nog voor krijgt.
          || Photography Blog ||

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje : oud toestel-vraagprijs

            Hi,

            Je gaat daar nooit genoeg voor krijgen in verhouding tot het plezier om ze zelf te gebruiken. Natuurlijk niet op een Nikon, maar op een canon heb je 3 primes (mits C/Y adapter) die wel eens mooie resultaten zouden kunnen opleveren.

            DPaul
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje : oud toestel-vraagprijs

              Oorspronkelijk geplaatst door Drooze Bekijk bericht
              veel gaat ge der misschien niet meer voor krijgen, maar je dan het setje misschien verkopen aan een student of zo. Die moeten vaak nog met een analoog toestel werken.
              dusjah, rond augustus/september proberen verkopen, en kijk wat je d'r nog voor krijgt.
              Studenten kopen nu aan een belachelijk lage prijs een Nikon F4 of een Hasselblad.

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje : oud toestel-vraagprijs

                Jammer genoeg bevestigen jullie wat ik zelf ook al dacht...
                Het zal gene vette worden !

                Moest iemand er toch nog een nut voor vinden laat gerust weten...

                Bedankt voor jullie reacties !
                http://www.knstyle.be

                What doesn't kill you, will make you more strong ! ( James Hetfield )

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje : oud toestel-vraagprijs

                  De analoge camera's die nog wat waard zijn, zijn eerder sjarels zoals deze twee hier:


                  Gewoon omdat middenformaat (4.5x6 tot 9x6) vooral als het op projectie (dia dus) aankomt nog steeds onovertroffen is, zelfs de duurste, beste beamer haalt nog niet een fractie van die kwaliteit en kleur, ik ben er nog steeds fan van, mijn vakantiefoto's zijn altijd middenformaat dia's. Deze toestellen hebben dus nog een gebruikswaarde.

                  Kleinbeeld toestellen zijn definitief verdrongen door digitaal mag je wel stellen, de enige waardevolle zijn de classiekers ( nikon-f, canon-a, pentax spotmatic, leica, voightlander,...) en dit vooral vanwege verzamelwaarde. Het bekendste middenformaatcollectorsitem is uiteraard de Rolleiflex.

                  Wat is het materiaal op uw foto waard: 30-40€ als het al verkocht raakt.
                  St. Netels from Malinas a la Playa :-) PENTAX K10D & LEICA D-Lux 3 FavQuote: "There's nothing an agnostic can't do if he really doesn't know whether he believes in anything or not." http://flickr.com/photos/7385503@N05/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje : oud toestel-vraagprijs

                    Oorspronkelijk geplaatst door Netels Bekijk bericht
                    De analoge camera's die nog wat waard zijn, zijn eerder sjarels zoals deze twee hier:


                    Gewoon omdat middenformaat (4.5x6 tot 9x6) vooral als het op projectie (dia dus) aankomt nog steeds onovertroffen is, zelfs de duurste, beste beamer haalt nog niet een fractie van die kwaliteit en kleur, ik ben er nog steeds fan van, mijn vakantiefoto's zijn altijd middenformaat dia's. Deze toestellen hebben dus nog een gebruikswaarde.

                    Kleinbeeld toestellen zijn definitief verdrongen door digitaal mag je wel stellen, de enige waardevolle zijn de classiekers ( nikon-f, canon-a, pentax spotmatic, leica, voightlander,...) en dit vooral vanwege verzamelwaarde. Het bekendste middenformaatcollectorsitem is uiteraard de Rolleiflex.

                    Wat is het materiaal op uw foto waard: 30-40€ als het al verkocht raakt.
                    Zet jij een Nikon F-serie naast een even oude Canon A-serie ? Slik.
                    Gewoon eens kijken wat de prijzen gaan voor een goede staat (lees : Sover Wong serviced) F2 met DP zoeker en MD-drive, of een HS-drive F2, of -nog erger- een F2T.
                    Ik heb er zelf nog 2 die ik gebruik en ik had ook twee Canons A-serie die ik ooit heb uitgeleend en nog niet heb terug gekregen (en waar ik in feite ook niet wakker van lig) Maar mijn F2's ? HOLA !!!!!

                    Als ik me niet vergis gebruikt ene Stefan Vanfleeteren nog dagelijks de F2

                    Voor de rest 100% akkoord

                    P.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje : oud toestel-vraagprijs

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Zet jij een Nikon F-serie naast een even oude Canon A-serie ? Slik.
                      Gewoon eens kijken wat de prijzen gaan voor een goede staat (lees : Sover Wong serviced) F2 met DP zoeker en MD-drive, of een HS-drive F2, of -nog erger- een F2T.
                      Ik heb er zelf nog 2 die ik gebruik en ik had ook twee Canons A-serie die ik ooit heb uitgeleend en nog niet heb terug gekregen (en waar ik in feite ook niet wakker van lig) Maar mijn F2's ? HOLA !!!!!

                      Als ik me niet vergis gebruikt ene Stefan Vanfleeteren nog dagelijks de F2

                      Voor de rest 100% akkoord

                      P.
                      Wat heeft dit allemaal te maken met de vraag van TS
                      Verkeerd gepost zeker

                      En om te antwoorden op de vraag;
                      Ik heb gisteren een 2x converter gekocht van Makinon in LEDEREN tasje voor het enorme bedrag van 3 euro. Ik had enkel de schroefdop nodig eigenlijk
                      Om maar te zeggen dat al dit matereriaal (eens zo duur betaald) bijna geen waarde meer heeft. Jammer maar zo is het, ik zit ook met zo'n materiaal.
                      Onlangs gezien dat een Yashinon 50mm verkocht werd voor 15,50 euro op ebay, 2 andere kregen zelfs niet 1 bod
                      Geduld oefenen tot er iemand iets voor bied hé
                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraagje : oud toestel-vraagprijs

                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Zet jij een Nikon F-serie naast een even oude Canon A-serie ? Slik.
                        ...
                        Als ik me niet vergis gebruikt ene Stefan Vanfleeteren nog dagelijks de F2
                        Nee, maar ik heb nog een new F1 als collectors item, en net nog een eos 3 op ebay gekocht.
                        Maar buiten de oudere toppers van Canon, Nikon of Leica wordt er volgens mij niet meer dan €20 gegeven voor een analoge camera.
                        Weggeven aan een school, lijkt mij een leuke oplossing.
                        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraagje : oud toestel-vraagprijs

                          Goede analoge toestellen verliezen haar waarde niet



                          Contax is tweedehands trouwens ook duurder als menig DSLR
                          Vooral als er een leuk kitlensje bijzit
                          Ik ben op zoek naar een MB-20.

                          Comment

                          Working...
                          X