Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Asta

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Asta

    Mijn mechelse herder,
    Deze is nu 13 jaar oud, en heeft al heel wat meegemaakt,
    als diensthond was hij de ideale gezel.
    Momenteel is hij op pensioen, en mag van zijn oude dag genieten.


  • #2
    Re: Asta

    Hmm, vind dat het licht echt aan de verkeerde kant zit. De kant die je fotografeert is echt te donker. Beetje inflitsen ?

    Mogen wij weten wat zijn beroep was?
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Asta

      ziet er inderdaad wat Nestorachtig uit, mooi shot.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Asta

        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Hmm, vind dat het licht echt aan de verkeerde kant zit. De kant die je fotografeert is echt te donker. Beetje inflitsen ?

        Mogen wij weten wat zijn beroep was?
        -inflitsen wou ik niet, ik wou het licht van tussen zijn haren laten komen,
        en het is er echt wel voor gedaan.
        -maar ik ga het wel eens uitproberen met de flits.

        bewaking was zijn beroep, en daar was hij heel goed in,
        onvermoeibaar, sociaal, alert, vinnig waneer nodig,
        lief voor kinderen, niks kon hem weerhouden om zijn taken tot een goed einde te brengen,
        wedstrijdjes af en toe, zot van water, en nog zotter van de apache.
        er zat maar 1 fout op deze hond,
        eeten : daar kreeg ik steenvast 0 punten voor.
        Hij is ooit eens, met appache en al, door het dak van een hooischuur gevallen,
        maar lossen wou hij niet, hij was gekwetst maar zijn drift liet hem niet toe,
        zijn aanval af te breken, puur op karakter .
        S'avonds ligt hij soms in de keuken, en mijn dochter van 5, voert hem dan hondebrokjes,
        die stopt ze in zijn muil, en af en toe eentje in haar mond (tzal lekker zijn zeker )
        Nu gaat hij s'avonds mee, een ommetje maken voor het slapen gaan,
        binnen in huis wil hij niet slapen, hij wil per force buiten slapen.
        Nu geniet hij van zijn oude dag, hij is oud , zeker voor een hond die gewerkt en gespeeld heeft, zijn grijze muil word witter met de dag.
        Hopelijk blijft hij nog een tijdje bij ons.

        Mvg .

        Comment


        • #5
          Re: Asta

          is dat oor later gekomen of gesneuveld in de strijd.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Asta

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            is dat oor later gekomen of gesneuveld in de strijd.
            grt,bouk.
            Dat moet in de puppy tijd gebeurd zijn,
            ik heb nooit niks anders geweten,
            ikzelf heb hem van zijn 4 jaar geloof ik,
            en als ze jong zijn, zijn ze daar heel gevoelig voor,
            ik vind het wel mooi,
            het geeft de hond een eigen look

            Comment


            • #7
              Re: Asta

              Het lijkt alsof je hem doodgraag ziet. Heel mooi om te lezen. Trouw beestje. Ik hoop dat je nog een tijd van hem kan genieten.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Asta

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Het lijkt alsof je hem doodgraag ziet. Heel mooi om te lezen. Trouw beestje. Ik hoop dat je nog een tijd van hem kan genieten.
                ja dat is zeker,
                Die hond is ongelooflijk trouw,
                en geen valsaard, zo als sommige kunnen zijn,
                alhoewel dat meestal aan de opvoeding ligt.
                Neen die hond zie ik graag, en hij ons.

                -Ik was eens op patrouille, en men was ergens aan het inbreken,
                ik wist dat niet... maar de hond duidelijk wel, die liep heel de tijd te grommen,
                en het was pikdonker, ik dacht ja der is ergens iets niet pluis en ik voelde,
                nattigheid,
                Opeens sprongen ze vanaf een klein afdak, in mijnen rug, 3 man sterk, het enige wat ze niet gezien hebben is , den hond, dat is hun niet goed bekomen, neem dat maar van mij aan, spijtig voor hen, een geluk voor mij.

                -Op een andere keer waren er wat walen neergestreken aan de kust, ik denk zo wat 20 a 25 man, die waren doodleuk de boel aan het afbreken, mijn collega vroeg er mee op te houden, maar die mannen waren dronken en vrij agressief, toen ik om versterking wou oproepen via de radio, kregen we de volle laag, en het was weer de hond die ons vel wis te redden, tot er versterking was, en ik hoefde niks te zeggen er tegen, het was gewoon zijn instinkt van de hond, die zei dat dit aggresieve mensen waren .
                maar spijtig genoeg zijn die mannen heel aggressief, op de politie beginnen inslaan, en zijn we met de hond tussenbeide moeten komen.

                Dat zijn de 2 strafste verhalen, die ik er mee heb meegemaakt, dat schept een band zo iets, snap je.
                van de rest ga ik dan nog niet spreken,
                we waren pas verhuist, en toen we na dag 1, we allebei gaan werken waren, was meneer via zijn hok, op een plat dak gesprongen aan de andere kant er weer af en, dada.
                hij dacht waarschijnlijk dat we hem in de steek hadden gelaten,
                na 2 dagen werd ik door de politie gebeld, en ze vroegen of ik mijn hond wou komen ophalen, Ze hadden Meneer letterlijk in de bak gestoken,
                komiek zicht toen ik er om ging, en blijdschap alom, zowel van de hond als van mij en mijn vrouw.

                Comment


                • #9
                  Re: Asta

                  Tja, de aard van het beestje hé: Lief en beschermend voor z'n baasje.
                  ik hoop dat je echt nog vele jaren samen kunt genieten, hij verdient het (jij ook wel )

                  De foto vind ik zeer geslaagd. Misschien 'donkerder' dan je van een normale compo zou verwachten, maar in dit geval vind ik het héél geslaagd en mooi.
                  Ik er wel van (foto en model)
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Asta

                    Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                    ja dat is zeker,
                    Die hond is ongelooflijk trouw,
                    en geen valsaard, zo als sommige kunnen zijn,
                    alhoewel dat meestal aan de opvoeding ligt.
                    Neen die hond zie ik graag, en hij ons.

                    -Ik was eens op patrouille, en men was ergens aan het inbreken,
                    ik wist dat niet... maar de hond duidelijk wel, die liep heel de tijd te grommen,
                    en het was pikdonker, ik dacht ja der is ergens iets niet pluis en ik voelde,
                    nattigheid,
                    Opeens sprongen ze vanaf een klein afdak, in mijnen rug, 3 man sterk, het enige wat ze niet gezien hebben is , den hond, dat is hun niet goed bekomen, neem dat maar van mij aan, spijtig voor hen, een geluk voor mij.

                    -Op een andere keer waren er wat walen neergestreken aan de kust, ik denk zo wat 20 a 25 man, die waren doodleuk de boel aan het afbreken, mijn collega vroeg er mee op te houden, maar die mannen waren dronken en vrij agressief, toen ik om versterking wou oproepen via de radio, kregen we de volle laag, en het was weer de hond die ons vel wis te redden, tot er versterking was, en ik hoefde niks te zeggen er tegen, het was gewoon zijn instinkt van de hond, die zei dat dit aggresieve mensen waren .
                    maar spijtig genoeg zijn die mannen heel aggressief, op de politie beginnen inslaan, en zijn we met de hond tussenbeide moeten komen.

                    Dat zijn de 2 strafste verhalen, die ik er mee heb meegemaakt, dat schept een band zo iets, snap je.
                    van de rest ga ik dan nog niet spreken,
                    we waren pas verhuist, en toen we na dag 1, we allebei gaan werken waren, was meneer via zijn hok, op een plat dak gesprongen aan de andere kant er weer af en, dada.
                    hij dacht waarschijnlijk dat we hem in de steek hadden gelaten,
                    na 2 dagen werd ik door de politie gebeld, en ze vroegen of ik mijn hond wou komen ophalen, Ze hadden Meneer letterlijk in de bak gestoken,
                    komiek zicht toen ik er om ging, en blijdschap alom, zowel van de hond als van mij en mijn vrouw.
                    Ik snap heel goed wat hij voor je moet betekenen, zeker als hij je twee keer onvoorwaardelijk verdedigd heeft. Mooie verhalen hoor...
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Asta

                      Héhé...wat heb ik genoten van die verhalen
                      en de hond heeft iets 'aandoenlijks' met dat oortje...
                      de foto zelf vind ik mooi zo met tegenlicht genomen, schept een bepaalde sfeer, knap !
                      'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                      Grtjs, Jacky

                      Comment


                      • #12
                        Re: Asta

                        Iedereen bedankt voor de fijne comments

                        Comment


                        • #13
                          Re: Asta

                          Een "karakterkop" met zachtheid in de ogen. Prachtige hond en imo dito foto.

                          Comment

                          Working...
                          X