Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shutter speed panasonic FZ-18

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shutter speed panasonic FZ-18

    Dag leden van het forum , ik was een beetje op de site van dpreview aan het kijken naar de FZ-18 ( ik ga hem binnen 2 weken halen )
    en kwam het volgende tegen

    Shutter speed • Program AE: 1-1/2000 sec
    • Aperture Priority AE / Shutter Priority AE: 8-1/2000 sec
    • Manual: 60-1/2000sec.
    • Starry Sky Mode: 15, 30, 60sec

    Als hij op Manual staat wil dat zeggen dat je 60 sec belichting kunt nemen ?
    En wat betekent starry sky mode ?

    En wat zijn jullie gedacht om een teleconverter bij de panasonic te nemen ?
    Panasonic Lumix DMC-FZ18 van maand mei 2008

  • #2
    Re: Shutter speed panasonic FZ-18

    Op de stand manual kan je met de FZ18 inderdaad opnamen maken met een belichtingstijd van 60 sekonden.

    Starry sky mode : is één van de 17 scènefuncties die je op de FZ18 kan kiezen. Deze functie is bedoeld om opnamen te maken van een sterrenhemel of een donker voorwerp. Hierbij kan je een sluitertijd kiezen van 15, 30 of 60 seconden.

    Met een teleconverter wordt de inzoomcapaciteit van de lens nog vergroot. Ik zelf bezit voor mijn FZ18 de teleconverter DMW-LC55 van Panasonic en die heeft een factor 1,7
    Konkreet betekent dit dus dat de 504mm een 857mm wordt op 8M, 1079mm op 5M en zelfs 1347mm op 3M !
    De Panasonic teleconverter is niet echt goedkoop te noemen, maar de kwaliteit is dan ook zeer goed.

    Veel fotoplezier en succes met je FZ18

    Comment


    • #3
      Re: Shutter speed panasonic FZ-18

      Bedankt voor de reactie en duidelijke uitleg !

      en wat bedoel je met niet echt goedkoop ?

      en is dat een beetje aan te bevelen een teleconverter ?

      op de website fotokonijnenberg staan ook 4 verschillende teleconverters voor de fz-18
      vanaf 105 euro tot 426 euro

      die van 426 euro is van panasonic de andere van raynox.
      Panasonic Lumix DMC-FZ18 van maand mei 2008

      Comment


      • #4
        Re: Shutter speed panasonic FZ-18

        De teleconverter van 426 euro waarover jij spreekt is de DMW LTZ 10 en deze is bedoeld voor de Panasonic FZ-10, een toestel dat toch reeds een 5-tal jaar oud is.

        Teleconverter voor gebruik op de Panasonic FZ18 is de DMW-LT55. Deze staat niet op de site van Konijnenberg. Ik kocht de mijne bij Foto Rubens; daar staat hij nu aan de scherpe prijs van 179 euro. Als je een teleconverter wil aansluiten op de FZ18 heb je ook de conversion lens adapter DMW-LA3 nodig (24,95 euro bij Foto Rubens).

        Of je nu wel of niet een teleconverter nodig hebt, is afhankelijk van wat je wenst te fotograferen. De 504mm van de FZ18 is reeds heel straf, maar als je bijvoorbeeld vogelfotografie wil doen, dan ben je natuurlijk nog een heel pak beter gesteld met nog een teleconverter als extra objectief er bij.
        Een teleconverter op de FZ18 vereist wel altijd gebruik van een statief.

        Comment

        Working...
        X