Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

    Graag jullie advies. Beide toestellen zijn al aan uitgebreid aan bod gekomen, zoveel dat ik het bos door de bomen niet meer zie.
    Ik ben nieuw in dit gamma. Tot voorheen heb ik altijd gebruik gemaakt van mijn IXUS. Nu deze niet meer toereikend is aan mijn behoeften zou ik willen overstappen naar een spiegelreflex.
    Ik heb mijn oog laten vallen op de Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS (eventueel nadien EF-S 70-300mm IS) of met EF-S 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS.
    Welke van de 2 toestellen bied het meeste waar voor zijn geld en welke lenzen geven de mooiste resultaten.
    Het is de bedoeling om foto's te nemen van de kinderen, vakantiefoto's en me stilaan wat meer op detailfoto's toe te leggen.
    Alvast bedankt voor jullie hulp en advies

  • #2
    Re: Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

    Ben zelf van een IXUS naar een 400D met 17-85 IS gegaan (met BG-E3 grip), daar is een 70-300 IS bij gekomen na heel even een verkeerde lens gekocht te hebben (een tele zonder IS), en een 50mm 1.8 verknoeid te hebben door te laten vallen (en toch is dat een aanrader die er nog bijkomt). Ondertussen nog aangevuld met een 100mm 2.8 Macro.
    Nu ik je bericht zag heb ik me ook de vraag gesteld of ik voor een 400D of 40D zou gaan, awel, liever de 400D met batterygrip dan de 40D zonder.
    Mocht je de kit met de BG-E3 en de 17-85 nog kunenn krijgen, het verbetert de autonomie (twee batterijen) het nemen van foto's in portretstand (knoppen voor regeling etc. voorzien) en je hebt hem beter vast (meer geslaagde foto's). Maar dat is allemaal persoonlijke opinie natuurlijk.
    Let wel, van de IXUS naar een DSLR is toch wel wat leren en aanpassen in het begin.

    Comment


    • #3
      Re: Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

      Een 400D is erg goed om mee te beginnen, een 40D is gewoon een betere camera, ook voor zijn geld. Wil je dus graag een makkelijke camera om rustig mee te beginnen: de 400D, wil je toch wat sneller gaan en denk je al snel meer te willen: de 40D.

      Verder zou ik de 17-85 nemen, heb hem ook gekocht als eerste objectief, wel tevreden mee . en dan de 70-200 als het budget je het toe laat, is een erg mooie aanvulling voelt heel stevig aan ( veel steviger als de 17-85) en is erg scherp.

      Comment


      • #4
        Re: Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

        de kleine zoeker van 400d is afknapper voor mij, ivm 400d zou ik zeker voor 40D gaan gezien huidige prijzen en cashback.

        Als het kleiner/lichter moet zijn zou ik 450d overwegen met kitlens. Verschillen tussen de 3 modellen zijn hier al uitvoerig aan bod gekomen.

        Qua digitale toestellen en lenzen geldt meestel hoe nieuwer hoe beter
        Last edited by romulus; 1 mei 2008, 10:29. Reden: dt fout
        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

          Had zo ook die topic gestart 400 versus 40 D.
          Na lang twijfelen en zoeken en uiteindelijk hier belandt te zijn en gevraagd naar hun raadgevingen en ervaringen, heb ik toch de knoop door gehakt en de 40 D gekocht.

          Ik heb totaal geen ervaring in de reflextoestellen omwille ik van een bridge toestel kom, maar m'n eerste ervaring en tevens shoot moet ik zeggen: ik heb er geen spijt van dat ik de 40 D heb.

          Tevens zit er niet veel verschil in prijs tussen de 400 D en 40 D. Allez, waar ik deze kocht in Mariakerke

          Na m'n eerste shoot kan ik enkel maar zeggen dat ik ja... versteld stond van de prestatie dat dit toestel levert, en ik begin nog maar (de blunders neem ik er wel bij ).

          Comment


          • #6
            Re: Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

            Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
            Had zo ook die topic gestart 400 versus 40 D.
            Na lang twijfelen en zoeken en uiteindelijk hier belandt te zijn en gevraagd naar hun raadgevingen en ervaringen, heb ik toch de knoop door gehakt en de 40 D gekocht.

            Ik heb totaal geen ervaring in de reflextoestellen omwille ik van een bridge toestel kom, maar m'n eerste ervaring en tevens shoot moet ik zeggen: ik heb er geen spijt van dat ik de 40 D heb.

            Tevens zit er niet veel verschil in prijs tussen de 400 D en 40 D. Allez, waar ik deze kocht in Mariakerke

            Na m'n eerste shoot kan ik enkel maar zeggen dat ik ja... versteld stond van de prestatie dat dit toestel levert, en ik begin nog maar (de blunders neem ik er wel bij ).
            waarneer mogen we mee genieten!!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              waarneer mogen we mee genieten!!
              grt,bouk.
              Mee genieten van wat, de blunders

              Comment


              • #8
                Re: Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

                Ik stond tot voor kort voor net dezelfde keuze. Door de goedkope prijzen van de 40D heb ik tenslotte toch gekozen voor de 40D met een 17-85 lensje... Dit samen voor SLECHTS €888 (met cashback bij).

                Ik heb er nog niet zo heel veel foto's mee kunnen nemen wegens heel weinig tijd, maar tot nu toe zeker nog geen spijt van gehad.
                Last edited by Cadish; 16 april 2008, 09:38.
                Canon 40D || 17-85mm IS USM

                Comment


                • #9
                  Re: Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

                  Bedankt reeds voor jullie feedback. Toch is mijn besluit nog niet genomen. Twijfel bv ook tss de grootte. Ik heb redelijk grote handen, maar mijn vrouw zou ook overweg moeten kunnen met dit toestel.
                  Zijn de verschillen tss beide toestellen effectief het prijsverschil waard?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

                    Oorspronkelijk geplaatst door lurf90 Bekijk bericht
                    Bedankt reeds voor jullie feedback. Toch is mijn besluit nog niet genomen. Twijfel bv ook tss de grootte. Ik heb redelijk grote handen, maar mijn vrouw zou ook overweg moeten kunnen met dit toestel.
                    Zijn de verschillen tss beide toestellen effectief het prijsverschil waard?
                    Ik zou zo zeggen: neem je vrouw mee naar de winkel en test met z'n tweeën beide camera's uit!

                    Over of de 40D het prijsverschil waard is: dat hangt natuurlijk van je gebruik af, dus dat is moeilijk te zeggen.

                    Succes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

                      Voorlopig voor familiefoto's en vakantiefoto's mee te maken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

                        Als de snelheid (op alle gebied) en autofocus-nauwkeurigheid belangrijk zijn, dan kan je niet anders dan voor de 40D kiezen.
                        De 40D is degelijker gebouwd, maar een 400D zal ook niet zomaar uit elkaar vallen terwijl je foto's maakt...
                        Heel wat mensen moeten daar een extra grip op kunnen zetten, voor mij is dat helemaal niet belangrijk. Met grip kan je niet meer fotograferen dan zonder die grip, voor mij is het dus overbodige luxe (en weer meer gewicht om mee te sleuren).

                        De 18-55 IS is volgens de testen zeker niet slecht, en als je er ook de 55-250 IS bijkoopt, dan heb je een prima setje om mee te starten.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

                          Hey,


                          Ik heb ze allebei. 400D en 40D ... heb met de 400D reeds 13.000 klicks gedaan en met de 40D al meer dan 3000 klicks. de 400D is zondermeer een prima toestel, maar de 40D is bijna over gans de lijn net iets beter. Betere kleur, sneller , degelijker, groter scherm enz... Als je niet naar de prijs moet kijken zou ik zeker voor de 40D gaan.




                          Groeten,

                          Rudy
                          Mvg,
                          Rudy
                          www.vogelsvanbelgie.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

                            Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
                            Hey,


                            Ik heb ze allebei. 400D en 40D ... heb met de 400D reeds 13.000 klicks gedaan en met de 40D al meer dan 3000 klicks. de 400D is zondermeer een prima toestel, maar de 40D is bijna over gans de lijn net iets beter. Betere kleur, sneller , degelijker, groter scherm enz... Als je niet naar de prijs moet kijken zou ik zeker voor de 40D gaan.




                            Groeten,

                            Rudy
                            Volledig mee eens !
                            Ik heb mijn 400D verkocht en nog geen seconde spijt gehad. Toestel ligt (bij mij) veel beter in de hand, is veel sneller enz... Een aanrader.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moeilijke keuze - Canon 400D of 40D met EF-S 17-85mm IS of met EF-S 18-55mm IS

                              Hoe verhoudt een Canon 400D & 40D zich tov een Pentax of een Nikon. Wat zijn hun equivalenten en aan welke geven jullie de voorkeur.
                              Op dit ogenblik nav jullie meningen en het feit dat ik ondertussen eens de toestellen ben gaan bekijken en vat te hebben gehad aan het neigen naar een 40D met de 17-85 (eventueel met 70-300). Nu wil ik nog wel even de andere merken bekijken. Kwestie van de juiste (is natuurlijk persoonlijk) keuze te maken

                              Comment

                              Working...
                              X