Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon PS G9 of Lumix FZ18

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon PS G9 of Lumix FZ18

    Is een van beide camera's ver te verkiezen boven de andere? Als ge weet dat ik vooral graag (super) macro's trek - vaak van insekten, maar ook portretten, is dan een van beide beter? Compactheid, snelheid en gemak van scherpstellen zijn ook erg belangrijk.
    Vriendelijk dank,
    kristina

  • #2
    Re: Canon PS G9 of Lumix FZ18

    Beide toestellen zijn nagenoeg gelijkwaardig en behoren tot de absolute top van de huidige bridgecamera's en je zal met geen van beiden een miskoop doen.
    De G9 is gemiddeld wel 100 euro duurder dan de FZ18

    Comment


    • #3
      Re: Canon PS G9 of Lumix FZ18

      een fz18 in je borstzakje is écht geen zicht
      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

      Comment


      • #4
        Re: Canon PS G9 of Lumix FZ18

        Eigenlijk lijkt het mij toch dat beide camera's niet echt vergelijkbaar zijn. Wil je een superzoom is de FZ18 de logische keuze. Wil je iets dat makkelijk altijd mee te nemen is dan is de G9 weer veel logischer.

        Maar ik wou wel eens zien hoe deze tov stonden en ik heb eens wat beelden bekeken via de comparometer van imaging-resource.

        Je wou macro en het viel mij toch op dat je veel meer macro kan hebben met de G9. Dat kan je misschien helpen in je keuze.

        Ik zou zeggen ga zelf eens kijken natuurlijk maar voor mij was op beeldkwaliteit de G9 de overduidelijke winnaar.

        Maar deze bodies zijn zo verschillend van opzet dat ik toch denk dat dit niet jouw keuze gaat bepalen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon PS G9 of Lumix FZ18

          Ik heb zowel de FZ50 als de FZ18 gehad. Sinds 2 maanden de Canon G9 in mijn bezit. Zou eerlijk gezegd niet meer terug willen naar de Panasonic. Kwalitatief en qua degelijkheid gewoonweg formidabel te noemen. Daarnaast ook zeer compact.

          Comment


          • #6
            Re: Canon PS G9 of Lumix FZ18

            hartelijk dank, het zal de canon worden. Het zijn inderdaad twee verschillende camera's, niet echt te vergelijken. Maar hoe gaat dat; ge komt in een winkel, vertelt wat ge zo ongeveer wilt en ze raden iets aan. Onzeker als een mens is vraagt hij in een andere winkel hetzelfde en daar zeggen ze; waarom een canon? Véél te duur en deze linux heeft véél meer mogelijkheden!..En zo is de twijfel pas goed gezaaid want er is gewoon te veel keuze en de ultime keuze bestaat niet.
            Maar dan stelt ge uw vraag hier en hakt ge de knoop door!
            Hartelijk dank,
            kristina

            Comment


            • #7
              Re: Canon PS G9 of Lumix FZ18

              Ik heb ook een G9 voor de uitstapjes waarbij ik niet graag teveel gewicht meeneem, en die geeft prima resultaten. Voor macro heb ik die nog niet gebruikt, want daarvoor heb ik een 40D + Sigma 150mm macro (meestal nog + 1,4x teleconverter).

              Als er weer wat meer beestjes rondvliegen ga ik de macro-mogelijkheden met de G9 wel eens uittesten (maar dat is waarschijnlijk te laat om jouw keuze mee te bepalen).

              De G9 is een heel degelijk toestel met héél veel mogelijkheden (een handleiding van 273 pagina's).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon PS G9 of Lumix FZ18

                De lens van G9/G7 (die heb ik) is uitstekend. Macro (vanaf 1cm) ook. Zou er een verband zijn?
                Bovendie een buitengewoon solide toestel!

                Karel

                Comment


                • #9
                  Re: Canon PS G9 of Lumix FZ18

                  Ben zelf ook heel tevreden over m'n G7. Er zijn compactere camera's, maar geen die ik vond met viewfinder en al de DSLR-stijl parameters (Av-Tv-M) en manual focus!

                  Iemand vroeg ooit, wat is de perfecte compact voor een DSLR gebruiker. Welnu, dat is de G7/G9.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment

                  Working...
                  X