Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij keuze dig. comp. Camera !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij keuze dig. comp. Camera !!

    Hallo allemaal,

    Ja hier weer een halve leek die weer geld wil gaan uitgeven aan een compact camera.

    ik heb inmiddels mijn keuze kunnen beperken tussen 3 camera's.

    1 - Panasonic Lumix DMC-TZ2 (ivm 10x opt. zoom)
    2 - Canon IXUS 950 IS (ivm . opt. zoeker maar wel 3x opt. zoom)
    3 - Canon IXUS 970 IS (sinds vorige week, ivm opt. zoeker en 5x opt. zoom)

    (nieuwere uitvoering hoeft nog niet altijd beter te zijn, maar wel een optie en nog geen recentie's bekend, dus twijfel.)



    Ik heb een paar mensen gesproken (verkopers) die de voorkeur voor de panasonic hebben(ivm beste keuze 2007). echter grootste nadeel welke ik persoonlijk vind is dat er geen optische zoeker op zit. (daarom de canon, die dat nog wel heeft)
    tevens wil ik graag weten qua stroomverbruik of alleen lcd geen nadeel is en dat je met een LCD alleen, een probleem krijgt qua zicht met licht inval ed.

    groetjes Ronald

  • #2
    Re: Hulp bij keuze dig. comp. Camera !!

    ik heb de pana tz1 waar ik erg tevreden over ben (buiten fantastisch, binnen iets minder maar zeker niet erger dan andere compactjes (behalve de fuji f30 die blijkbaar zeer goed is bij hogere iso's maar niet meer te koop is)
    hij maakt ook erg goede video clips (met gebruik van zoom maar dat kan de tz2 niet. de tz 5 dan weer wel...)
    Ik kan de pana's in ieder geval aanraden

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij keuze dig. comp. Camera !!

      Oke maar hoe zit het met licht inval bij je LCD scherm?

      heb je geen last dat je niets meer ziet bij bepaalde lichtinvallen?

      en hoe zit het met het stroomverbruik is de accu niet sneller leeg door gebruik van puur en alleen een lcd scherm
      (want dat hoor ik ook vaker)

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij keuze dig. comp. Camera !!

        batterij is erg goed!! laad hem zeer weinig op en maak veel fotos!
        en lcd : er is een speciale weergave voor gebruik tijdens zonlicht of om vanuit een hogere positie foto's te maken (bv als je de camera boven je hoofd wilt houden)ik heb die nog nooit gebruikt...vond het nooit nodig.

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij keuze dig. comp. Camera !!

          ik heb deze Canon IXUS 950 IS en ben daar zeer tevreden over.

          compact, slimme software en de batt gaat zeer lang mee.
          10 dagen kroatie met 1 batt. (rond de 600 foto's)

          de foto afdrukken zijn ook zeer mooi

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij keuze dig. comp. Camera !!

            wat zijn jullie ideeen over de IXUS 970 ?

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij keuze dig. comp. Camera !!

              De 950 en de 970 staan in je lijstje.
              Waarom is de 960 afgevallen? Net degene met de grotere sensor en de grootste maximale diafragma opening.

              Ook de Canon Powershot a720 is het overwegen waard. Voelt beetje cheap aan, maar scoort wel goed in de reviews.
              Canon 450D met kitlens
              Panasonic FZ8

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij keuze dig. comp. Camera !!

                ik vondt juist de 960 er een beetje tussen vallen

                qua Megapix. te veel en zoom te weinig

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij keuze dig. comp. Camera !!

                  Ik heb momenteel de TZ5 en ben er best tevreden van. Misschien ook een optie?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp bij keuze dig. comp. Camera !!

                    Hoe zit het met de TZ5 als je een verkeerde lichtinval hebt op je lcd heb je dan wel enig beeld omdat je geen optische zoeker hebt. ik heb ooit een camera gehad zonder optische zoeker waar ik (voornamelijk op wintersport) in sommige situaties (veel licht) totaal niks meer zag op het lcd scherm en dit vond ik heel vervelend.
                    ik kan me echter voorstellen dat de techniek en kwaliteit enorm verbeterd zijn en dat dit euvel verholpen is.
                    wat is jullie ervaring daarin?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp bij keuze dig. comp. Camera !!

                      Inderdaad, de techniek staat niet stil

                      Dit komt van dpreview.com
                      The DMC-TZ5 and DMC-TZ4 boast Intelligent LCD function, which detects lighting conditions and controls brightness levels of the LCD in 11 steps, to offer a display with the clearest image in any situation with newly developed 460,000-dot high resolution in 3.0-inch (TZ5) and 230,000-dot in 2.5-inch (TZ4).
                      Ik heb zondag een hele reeks foto's genomen in vol daglicht (het zonnetje scheen) en geen problemen gehad. Nog een voordeel van de TZ5 is het feit dat hij opneemt in HD.

                      De image-kwaliteit binnen is iets minder maar algemeen niet slecht als je de juiste instellingen gebruikt. Buiten zijn het knappe opnames maar je moet geen pixelpeeper zijn natuurlijk...het is en blijft een compact toestel met een geweldige zoom. Misschien dat ik me ook de Nikon P80 aanschaf binnenkort als "tussen-toestel" met 18x zoom. Ik wacht eerst wel op de reviews want anders zal het de FZ18 worden.

                      Comment

                      Working...
                      X