Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony vs pentax

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony vs pentax

    Ik zie het licht niet meer...welke camera's kunnen van elkaar met elkaar concurreren, of ben ik bezig met iets onmogelijk... (a350 vs k20d) (a700 etc).
    Momenteel ben ik aan geen enkel systeem gebonden maar wens ook niet een volledige studio bij elkaar te brengen. Verlang snel scherpe foto's.

  • #2
    Re: sony vs pentax

    Oorspronkelijk geplaatst door vviicc Bekijk bericht
    Ik zie het licht niet meer...welke camera's kunnen van elkaar met elkaar concurreren, of ben ik bezig met iets onmogelijk... (a350 vs k20d) (a700 etc).
    Momenteel ben ik aan geen enkel systeem gebonden maar wens ook niet een volledige studio bij elkaar te brengen. Verlang snel scherpe foto's.
    Snel scherpe foto's ga je met alle reflexen krijgen als je ze juist gebruikt.

    De A350 en de K20D zitten met de MP count op hun sensor in elkaars buurt (en daarmee aan de top van het APS-C DSLR aanbod), maar verder gaan de overeenkomsten m.i. niet echt.

    Ik ken de A350 niet echt goed, maar ik weet wel dat die een stapje lager staat dan de K20D. De K20D gaat je op een wat meer geavanceerd niveau laten werken, de A350 heeft nog scene modes, dus daarmee kan je in "dummy" mode aan de slag... Volgens wat ik lees zou de sensor in de K20D een betere resolutie halen, maar of je dat in praktijk gaat merken is zeer de vraag. Vooral met topglas waarschijnlijk.

    Ik denk dat tss deze twee de keuze moet bepaald worden door jouw eisen. Wil je kunnen doorgroeien of niet? Hoe groot wil je printen / uitsnijden? Wat bedoel je met snelheid, snelle onderwerpen, voorspelbaar of niet, snelle reactie van je camera, ... Er zijn erg veel factoren...

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: sony vs pentax

      Ik denk dat je ze eens moet voelen, hoe ze in de hand liggen, en hoe je bij de knoppen kunt. Scene modes zie je bij de meeste camera's, en hoeft geen voor- of nadeel te zijn.
      Beide camera's zijn zonder meer goed, en zullen je jarenlang fotografeerplezier bezorgen. Belangsrijkste argument is welke je zelf het prettigst vind werken.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: sony vs pentax

        Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
        Scene modes zie je bij de meeste camera's, en hoeft geen voor- of nadeel te zijn.
        Klopt, maar de K20D heeft die nou net niet (behalve een algemene groene mode). Voor een beginner kan dat belangrijk zijn. Je krijgt er wel een USER setting, TAv en Sv modes bij.

        Maar je hebt gelijk. Vastnemen is de boodschap. Maar da's niet altijd gemakkelijk als je absoluut geen ervaring met SLRs hebt.

        Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: sony vs pentax

          Maar waarom juist deze 2 merken? Wat ga je fotograferen?

          MVG,

          Comment


          • #6
            Re: sony vs pentax

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Maar waarom juist deze 2 merken? Wat ga je fotograferen?

            MVG,
            Aan de gesuggereerde modellen te zien zijn de 14MP de reden. Het enige dat deze twee eigenlijk gemeen hebben. Da's natuurlijk effectief de hoogste pixelcount die je op de huidige APS-C markt kan vinden. Maar enkel dat staat natuurlijk niet garant voor de hoogste eindresolutie. Goede objectieven zijn ook cruciaal, maar die ga je ook bij beiden wel vinden...

            Ik moet eerlijk zeggen dat de 14MP absoluut niet doorslaggevend was toen ik van m'n K10D overstapte. Ik ben nu absoluut overtuigd dat de overstap de juiste was en voor mij persoonlijk is de K20D de beste camera die ik ooit in handen had maar of de 14MP hierbij doorslaggevend waren is wat anders?

            Ik moet echter even eerlijk toegeven dat de resolutie die de camera met deze 14MP haalt op z'n minst indrukwekkend is (zeker met m'n Pentax DA* en FA/DA limited glas).

            Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment


            • #7
              Re: sony vs pentax

              goeieavond samen,
              bedankt voor de snelle reacties, wat ik wil gaan fotograferen zal voornamelijk reis en portret worden waar op reis zowel close up als landschap scherp wordt verwacht. Peuters in aktie vragen mi ook een snelle klik.
              Ik zag reeds meerdere foto's uit de a350 en de k20d en moet toegeven dat de k20d er met meer detail (scherper) boven uitsteekt. Hetzij ik dit in mijn kop vooraf heb vastgelegd.. Wie wil: Graag bewijs van tegendeel! (kitlenzen)
              Mijn voorkeur is k20d maar de prijs a350 is aantrekkelijk. K20d heeft dan ook weer dode-pixel opvulling, cmos, 9 kruissensoren etc etc. A350 komt dan met een fijne lichtmeting, liveview-sensor...
              Foto's recht uit het doosje zonder (veel) nabewerking.

              Comment

              Working...
              X