Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 focustracking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 focustracking

    Een tijdje geleden zag ik een voorbeeldje van de focustracking van de IDmklll van een TGV en dat in filmple gemonteerd, dat wilde ik vanmiddag ook een proberen, maar bij gebrek aan een TGV ben ik maar op een viaduct gaan staan

    Lockon - of
    51 punten 3D
    AFC
    kleinste jpeg
    CH
    dynamisch veld AF

    Maar ik kwam bij de beste serie niet verder als 5 foto's en daarna was de focus los van de auto(speciaal op een lichte auto gewacht), locked hierna soms wel op verkeerde onderwerpen.

    Vraag ik teveel van de camera met een auto die 120km/h rijdt of doe ik iets fout? Of is zo'n enkele TGV gewoon makkelijker of hebben ze daar de boel geflest, door de framerate bij monteren hoger te maken dan bij het nemen van van de foto's.

    BTW ik heb zo'n filmpje ook al eens gezien van een D2h en een racewagen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

  • #2
    Re: D300 focustracking

    Probeer eens met 9 punten AF dynamisch veld ipv de 51 velden in 3D. Ik denk dat dit beter werkt en de D300 op het onderwerp blijft.
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

    Comment


    • #3
      Re: D300 focustracking

      Ik ben dit weekend op Zolder fotos gaan trekken langs het circuit, toestel in CH, AF-C, 9-puntmeting, AF kort, en knallen. Focus altijd op voorbumper van de auto en dan kan je er gemakkelijk 10-15 achter achter elkaar trekken.
      D3s - D300+MD-10 - 14-24 - 24-70 - 70-200 VRII - 80-200 - 50 - SB900

      Comment


      • #4
        Re: D300 focustracking

        Ik denk net als de anderen die al gepost hebben dat je het aantal focuspunten moet verminderen. Afhankelijk van mijn onderwerp gebruik ik 9pt, 21pt of 51pt3D. 51pt gebruik ik overigens zelden.

        Ik gebruik in AF-C en dynamisch veld:
        9pt voor voorspelbaar bewegende onderwerpen.
        21pt voor grillig bewegende onderwerpen zoals vogels in vlucht.
        51pt3D voor personen waarbij het gelaat gevolgd wordt door het focuspunt tijdens het aanpassen van de compositie.

        MVG,

        Comment

        Working...
        X