Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help mij bij mijn keuze:sony of panasonic of olympus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help mij bij mijn keuze:sony of panasonic of olympus

    dag iedereen.

    ben op zoek naar een fototoestel dat een groot zoombereik heeft,een 15 of 18 X optische lijkt mij al niet slecht voor een compact camera en heb 3 modellen opt oog namelijk

    1: panasonic DMC-FZ18 ( 18 X )

    2: sony DSC-H9 (15 X )

    3: olympus SP-570 UZ ( 20 X )

    en natuurlijk is het belankrijkste dat het mooie fotos zijn,en het gebruiksgemak lijkt mij ook belankrijk.
    heb ook al gekeken naar een spiegelreflex camera maar voor dit zoombereik heb je al een serieuze lensgrote nodig denk ik,ben ook maar een amateur die toch wel veel fotos trekt,vooral als we op reis gaan stopt het niet bij 500 fotos


    hoop dat iemand mij kan helpen bij mijn keuze omdat ik toch een goed fototoestel zoek...


    vele groetjes lipstick

  • #2
    Re: help mij bij mijn keuze:sony of panasonic of olympus

    Ik heb vorige week de Panasonic Limix FZ18 gekocht, gewoonweg zalig toestel.
    Je hebt een groothoek, een macro, en een tele in 1 toestel.

    Super handig en ik verwachte veel van de schepte in open lucht, maar ze is nog beter dan verwacht.

    Ik heb enkele foto's van een gier gepost bij de topic "beoordeling dieren", je moet maar eens kijken.

    De andere toestellen heb ik nog niet ervaren, ik heb wel ook een Sony DSC-R1, hier zijn enkele tienduizenden superfoto's uitgekomen, dus ben ook wel voor Sony.

    Mvg

    Lucash

    Comment


    • #3
      Re: help mij bij mijn keuze:sony of panasonic of olympus

      Ik heb reeds enkele maanden lang een uitstekende ervaring met de Panasonic FZ18
      100% een aanrader en je zal er zeker geen miskoop mee doen

      Comment


      • #4
        Re: help mij bij mijn keuze:sony of panasonic of olympus

        Ik heb sinds 2a3 weken de OLY sp570 uz en dat valt reuze mee.Had hem liever wat zwaarder in de hand gehad.
        Deze heeft wel geen uitklapbaar scherm maar bied dan ook andere mogelijkheden.
        Last edited by Fabbe; 15 april 2008, 16:22.

        Comment


        • #5
          Re: help mij bij mijn keuze:sony of panasonic of olympus

          Ik heb over een paar weken terug een D60 en een Sony H9 voor mijn vrouw gekocht, het lijkt een goei toestel maar een vergelijk met de Panasonic of Olympus kan ik je niet geven.
          Ik ben wel wat jaloers op het telebereik daar ik bij mijn D60 alleen nog maar de 18-55mm bezit.(komt nog wel natuurlijk)
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: help mij bij mijn keuze:sony of panasonic of olympus

            Ik heb de H9 en ben er zeer tevreden van. Alleen ligt die sinds de aankoop van een DSLR werkloos in de kast
            Mvg Tim

            Comment


            • #7
              Re: help mij bij mijn keuze:sony of panasonic of olympus

              Zeer tevreden over mijn FZ-20 maar heb reeds mooie shots gezien met FZ-18 en moest ik in panne vallen keek ik wel uit naar een FZ-18 of FZ-50.
              Maar... nu is er een superzoom op komst van Nikon en die zou ik ook wel eens in handen willen nemen.
              Flickr PBase
              Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

              Comment


              • #8
                Re: help mij bij mijn keuze:sony of panasonic of olympus

                Heb sinds maanden een FZ18 en ben er zeer tevreden over. Alles in één met massa functionaliteiten.
                Nadeel, ruis boven de 400 ISO, reactietijd.
                http://www.photo-patricske.be
                Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                Comment

                Working...
                X