Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Digitale Camera ????????????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Digitale Camera ????????????

    Beste leden,

    Na 2 spiegelreflex camera's te hebben gehad ( Nikon D70s ) lukte het mij niet altijd en ook mijn vrouw niet om eruit te halen wat men er allemaal kon uithalen. Dus werd er besloten te verkopen.
    Mijn vraag is nu :

    " IS ER EEN DIGITALE CAMERA DIE ER MET KOP EN SCHOUDERS BOVERUIT STEEKT ??????????????????? "

    Ik bedoel wel zo'n compact toestel , niet al te groot iets rond deze afmetingen 11 x 8 x 3 ( b x h x d ) bij benadering . Merk doet er niet echt toe als het maar een toestelletje is waarvan men kan zeggen die steekt er echt bovenuit . Alsook niet te ingewikkeld. Prijs +/- 300 €.

    Aan wat dachten jullie ????? Graag jullie mening en jarenlange ervaring.

    Dank bij voorbaat ,

    groeten Beginnerke en karin.

  • #2
    Re: Welke Digitale Camera ????????????

    Dat is simpel, he. Geen enkele compact steekt met kop en schouders boven de D70s uit. Jullie hadden beter wat tijd en energie besteed aan het omgaan met de camera. Trouwens, 1 vraagteken is vaak al voldoende.

    Comment


    • #3
      Re: Welke Digitale Camera ????????????

      En dat sommigen denken dat met een reflex werken een makkie is
      Blijven proberen is de boodschap!


      Grtz R.
      Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Welke Digitale Camera ????????????

        Een niet DSLR die er bovenuit steekt is de Panasonic FZ18. Als je die een tijdje gebruikt ga je misschien ooit terug naar een DSLR, zoals ik.
        Er staat eentje bij aangeboden.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Welke Digitale Camera ????????????

          Je beschikt al over een goede DSLR. Doe jezelf een plezier en doe wat moeite om er te leren uithalen wat er kan uit komen. Je zal het je niet beklagen.
          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
          BD0993BE
          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

          Comment


          • #6
            Re: Welke Digitale Camera ????????????

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Een niet DSLR die er bovenuit steekt
            Een niet-DSLR is niet hetzelfde als een compact, he.

            EDIT: misschien de post van de TS niet goed begrepen. Sorry.

            EDIT 2: toch wel goed begrepen, zie #11
            Last edited by Leonidas; 14 april 2008, 19:13.

            Comment


            • #7
              Re: Welke Digitale Camera ????????????

              Ik zou gaan voor de Fuji F50fd.
              We hebben dit toestelletje nu toch al meer dan een half jaar, en 't is een echte aanrader.
              Makkelijk in te stellen, en als je wat meer zelf aritistiek wil bezigzijn, kan je ook veel manueel instellen. Maar dat hoeft dus niet, er zijn tal van bruikbare basisinstelllingen.

              Dit toestel kan ook hoog gaan in z'n ISO-waarde, dus ideaal voor binnenshuis of (val)avond, waar veel andere camera's het laten afweten.
              Fuji FinePix S100fs

              Comment


              • #8
                Re: Welke Digitale Camera ?

                Beste,

                Momenteel bezit ik over een digitaal fototoestel: Nikon Coolpix 4100 en moet zeggen dat ik er vrij tevreden van ben. Maar nu is het moment aangekomen om een nieuw aan te schaffen als extra toestel.

                Ik had eventueel gedacht aan de Canon Powershot A720 IS, maar heb bij verdere info gezien dat er geen functie: Tegenlicht op zit. Klopt dit?

                Ik gebruik mijn toestel altijd in automatische stand en de 3 meest gebruikte zijn: Gewoon + AE programma's: tegenlicht, landschap.

                Nadeel van mijn huidig toestel: als je meerdere foto's wilt trekken na elkaar, duurt het nogal lang voor je de volgende kan trekken. Ander nadeel: foto's getrokken 's nachts laten dikwijls te wensen over.

                Ben wel zeer tevreden over de functie Tegenlicht, waarmee ik prachtige foto's tegen zonlicht kan maken.

                Dus, bij aanschaf van een nieuw toestel had ik graag volgende eigenschappen gehad en welk toestel raden jullie aan (let wel: ik zal geen reflex kopen (deze zijn beter, maar niet aan mij besteed, dus kom hier niet mee af):

                AE programma, inclusief tegenlicht of een fototoestel waarmee je ook tegen zonlicht kan fotograferen, kwalitatieve foto's in donkere omgeving, snelle opeenvolging van foto's en ten slotte graag naast een scherm ook nog een optisch oog.

                Met dank bij voorbaat voor de hulp,

                Michel

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Digitale Camera ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stuypi Bekijk bericht
                  Beste,

                  Momenteel bezit ik over een digitaal fototoestel: Nikon Coolpix 4100 en moet zeggen dat ik er vrij tevreden van ben. Maar nu is het moment aangekomen om een nieuw aan te schaffen als extra toestel.

                  Ik had eventueel gedacht aan de Canon Powershot A720 IS, maar heb bij verdere info gezien dat er geen functie: Tegenlicht op zit. Klopt dit?

                  Ik gebruik mijn toestel altijd in automatische stand en de 3 meest gebruikte zijn: Gewoon + AE programma's: tegenlicht, landschap.

                  Nadeel van mijn huidig toestel: als je meerdere foto's wilt trekken na elkaar, duurt het nogal lang voor je de volgende kan trekken. Ander nadeel: foto's getrokken 's nachts laten dikwijls te wensen over.

                  Ben wel zeer tevreden over de functie Tegenlicht, waarmee ik prachtige foto's tegen zonlicht kan maken.

                  Dus, bij aanschaf van een nieuw toestel had ik graag volgende eigenschappen gehad en welk toestel raden jullie aan (let wel: ik zal geen reflex kopen (deze zijn beter, maar niet aan mij besteed, dus kom hier niet mee af):

                  AE programma, inclusief tegenlicht of een fototoestel waarmee je ook tegen zonlicht kan fotograferen, kwalitatieve foto's in donkere omgeving, snelle opeenvolging van foto's en ten slotte graag naast een scherm ook nog een optisch oog.

                  Met dank bij voorbaat voor de hulp,

                  Michel
                  Fuji S100fs!

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Digitale Camera ????????????

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Een niet DSLR die er bovenuit steekt is de Panasonic FZ18.
                    Dat kan ik alleen maar voor 100% beamen. De FZ18 is echt een klein wonder !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Digitale Camera ????????????

                      Oorspronkelijk geplaatst door jacketgreen Bekijk bericht
                      Dat kan ik alleen maar voor 100% beamen. De FZ18 is echt een klein wonder !


                      Beste BD - Leden ,

                      De genoemde 2 toestellen ( buiten de fuji 50fd) namelijk :
                      1. Panasonic FZ18
                      2. Fuji S100fs
                      Zijn nu niet echt bepaald compacte toestellen , en lijken qua instellingen enz sterk op een Reflex , uiteraard zijn de 2 types hierboven vermeld geen reflexcamera's . Maar ook weer zoveel knopjes eraan en zoveel mogelijkheden om naar eigen wens in te stellen.

                      De fuji 50fd , lijkt een zeer klein en compact toestel handig om mee te nemen ( in borstzak te steken.) Maar onlangs las ik zoveel negatieve beoordeling over de Fuji50FD , omdat hij niet zo scherp zou zijn als de ,f 34 FD. Ze raden me zelf aan om op zoek te gaan naar een ( als ik het goed voor heb ) de f40 of f34FD van Fuji . Wat daarvan waar is is mij totaal een raadsel daarom vraag ik jullie mening aub.
                      Vandaar hieronder enige recencies :




                      E.J.:
                      Ik heb deze camera dit weekeinde uitgebreid getest.
                      Aanvankelijk was ik erg enthousiast.
                      Een mooie degelijke, snelle camera met duidelijke, bruikbare knopen, een makkelijk menu, mooi LCD scherm en op het eerste gezicht goede foto's.
                      De gezichtsherkenning werkt goed, zelfs als de persoon zich half gedraait heeft.
                      Van rode ogen totaal geen last meer en zou er een rood oog gedetecteerd worden kan het automatisch of achteraf gekorrigeerd worden.

                      Toen ik echter mijn Canon Ixus 800 erbij haalde en ging vergelijken werd ik al gauw minder enthousiast.
                      De Canon maakt duidelijk betere foto's.
                      Vooral in settings waar niet zoveel licht is.

                      Ik had de camera voor mijn moeder gekocht die een F30 bezat (helaas kapot gegaan) welk een echt goede camera is (zelfs beter dan de Canon) en ik dacht me geen buil te kunnen vallen aan de F50.
                      Wellicht had ik niet moeten vergelijken :-) maar deze camera gaat weer terug en dan ga ik voor de Canon Ixus 860. (een paar dagen in bezit)







                      WouterV: Ondanks dit de opvolger is van de zeer succesvolle F10, F11, F30/31 en F40/47, is de beeldkwaliteit drastisch achteruit gegaan.
                      Door van 6 naar 12 megapixel met een sensor opppervlakte die even klein blijft (hoewel groter dan de meeste compact cameras) neemt de beeldruis toe en heb je niks aan die extra megapixels als je niet met veel omgevingslicht foto's maakt.
                      Jammer, want daar was Fuji met zijn F-serie net zo goed in. Deze camera is wel zeer gebruiksvirendelijk, net als de F40/47, en zit verder goed in elkaar (design, scherm, accu).
                      Een iso 6400 waarde op de specificaties zetten is dan ook niks meer dan misleiden met lovende, niet waar te maken kwaliteiten.
                      Ik heb de F30, voor mijn vader ga ik wederom de F40 bestellen omdat de zijne gestolen is. Beide camera's leveren gemiddeld betere kwaliteit foto's en je bespaard nog zo'n 50 euro ook.




                      Adrianus: Een mooie camera maar de foto's die hij maakt zijn niet erg scherp. als je er op gaat in zoomen worden ze al snel korrelig. Vindt ik erg tegenvallen voor zo'n dure camera. Als ik het had geweten had ik deze niet gekocht.




                      ook op uw vinexlocatieBekijk myReact van bouwfraudeBekijk de gallery van bouwfraudeBerichten: 361
                      Reg. datum: 14 februari 2004
                      --------------------------------------------------------------------------------
                      de google vertaling
                      bouwfraude wijzigde dit bericht 01-08-2007 22:35 (30%)

                      D50 | F70 | 25x optische zoom

                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Geplaatst op woensdag 01 augustus 2007 22:44
                      Acties:

                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Door: theodouma
                      moederbordBekijk myReact van theodoumaBekijk de gallery van theodoumaBerichten: 5546
                      Reg. datum: 03 januari 2005
                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Een foto gemaakt met de F50fd (uit bovenstaande review)
                      http://dc.watch.impress.c...ink/103850-6765-11-1.html

                      Ik vind de foto nogal tegenvallen, vooral de linkerbovenhoek
                      De theorie is het idealisme van de praktijk.

                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Geplaatst op woensdag 01 augustus 2007 23:08
                      Acties:

                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Door: Brad Pitt
                      Bekijk myReact van Brad PittBekijk de gallery van Brad PittBerichten: 288
                      Reg. datum: 26 oktober 2005
                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Mja voor een foto op de wijdste stand met f2.8 lijkt mij dit wel normaal hoor, ik denk dat elke compactcam dit minimaal zo had gehad.

                      Zelf vind ik de lagere ISO shots best netjes, helaas zijn echter de hogere ISO shots (zoals te verwachten was) minder goed dan op de f31fd. Ook als je de f50fd shots scaled naar de resolutie van de f31fd zijn deze nog steeds slechter. Jammer dat ook Fuji in de megapixelrace is gestapt en niet een 8/9mp sensor hierin heeft gestoken.
                      Nickname does not reflect reality

                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Geplaatst op woensdag 01 augustus 2007 23:11
                      Acties:

                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Door: r0ck3t
                      mjamBekijk myReact van r0ck3tBekijk de gallery van r0ck3tBerichten: 2394
                      Reg. datum: 10 februari 2001
                      --------------------------------------------------------------------------------
                      quote:
                      theodouma schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:44:
                      Een foto gemaakt met de F50fd (uit bovenstaande review)
                      http://dc.watch.impress.c...ink/103850-6765-11-1.html

                      Ik vind de foto nogal tegenvallen, vooral de linkerbovenhoek
                      omfg, die struiken rechts dit moet je HEEEEEEEEL erg verkleinen wil je een leuke foto overhouden
                      ADSL - Alle Dagen Snel Leechen

                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Geplaatst op woensdag 01 augustus 2007 23:26
                      Acties:

                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Door: Mooooody
                      Bekijk myReact van MooooodyBekijk de gallery van MooooodyBerichten: 9315
                      Reg. datum: 10 september 2001
                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Waardeloos inderdaad.
                      Ik had goede hoop dat dit mijn camera zou worden. Nu denk ik dat ik toch maar ga kiezen tussen de Ixus 950 en F31fd. Jammer....



                      Dus zou men nietmeer weten wat te kopen. Geen spieglreflex , maar een toestelletje dat compact is en vooral : bij binnenhuis, op vakantie en s'avonds ( terrasje - bij avondopnames buiten - aanzichten - enz ) goede en scherpe foto's biedt.

                      Graag jullie mening na het lezen van de recencies die ik vond.

                      Alvast bedankt

                      Beginnerke & Karin.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Digitale Camera ????????????

                        Als je de juiste technieken kent, dan kan je met de meeste compactjes vrij goede nachtfoto's maken (en dat is niet hetzelfde als bij een DSLR, omdat de sluitertijd in de diafragmavoorkeuzestand niet lang genoeg is bij de meeste compactjes). Met een Canon Powershot G9 gaat dat zelfs heel goed, maar niet op de automatische standen.

                        Hetzelfde geldt voor alle andere foto's, als je zelf weet waarmee je bezig bent, dan kan je er bij de meeste toestellen meer uithalen dan wanneer je alle beslissingen aan de camera over laat.

                        Er is geen enkele compact die aanvaardbare foto's maakt boven iso 400, ook al kan je iso 3200 (of zelfs nog hoger) instellen. De hoge iso-waarde die de fabrikanten opgeven is geen enkele waarborg dat je dan ook nog aanvaardbare foto's krijgt, dat heeft te maken met de concurrentie. Eén of ander merk is daar ooit mee begonnen, en nu moet de rest gewoon hetzelfde doen, anders verkopen ze veel minder camera's.
                        Je zal dus al snel moeten flitsen als je binnen wil fotograferen, en dat is zo bij elk merk en type compact, tenzij je statische onderwerpen wil fotograferen vanop een statief. En dan mag je ook weer de camera niet zelf laten kiezen wat er moet gebeuren, anders gaat die naar iso 3200 en heb je een "foto" zonder details en grote brokken ruis.

                        Een compact heeft ook een veel kleiner dynamisch bereik dan een DSLR, daardoor krijg je bij zonnige foto's al snel uitgebrande delen, en andere delen van de foto worden dan weer volledig zwart...

                        Als je rekening houdt met de beperkingen van een compact, dan kan je er natuurlijk ook wel mooie foto's mee maken, maar met de nodige kennis heb je wel veel meer mogelijkheden als je met een DSLR werkt.

                        Als je een compactje wil dat alleen maar op de automatische standen moet werken, geef er dan niet teveel geld aan, want de duurdere zullen dan niet veel betere foto's maken dan de goedkope. De duurdere compacts (bijvoorbeeld de G9) hebben wel meer mogelijkheden, maar in de "auto" stand zijn de foto's daarom niet zo heel veel beter dan die van een bijvoorbeeld een Canon Powershot A570 IS of A720 IS.

                        Eender welke camera je wil gebruiken, het is niet de camera die de foto's maakt, het is de persoon die op het knopje drukt die bepaalt hoe de foto er zal uitzien. Met een betere camera kan het resultaat dan nog wat beter zijn, maar zelfs de allerduurste professionele camera zal voor jou niet kunnen beslissen wat je in beeld wil.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Digitale Camera ????????????

                          En wat dachten jullie van de : NIKON Coolpix P5100 ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Digitale Camera ????????????

                            Oorspronkelijk geplaatst door Beginnerke Bekijk bericht
                            ...knip... Ik bedoel wel zo'n compact toestel , niet al te groot iets rond deze afmetingen 11 x 8 x 3 ( b x h x d ) bij benadering . Merk doet er niet echt toe als het maar een toestelletje is waarvan men kan zeggen die steekt er echt bovenuit . Alsook niet te ingewikkeld. Prijs +/- 300 €.

                            Aan wat dachten jullie ????? Graag jullie mening en jarenlange ervaring.

                            Dank bij voorbaat ,

                            groeten Beginnerke en karin.
                            en

                            Oorspronkelijk geplaatst door Beginnerke Bekijk bericht
                            ...knip... maar een toestelletje dat compact is en vooral : bij binnenhuis, op vakantie en s'avonds ( terrasje - bij avondopnames buiten - aanzichten - enz ) goede en scherpe foto's biedt. ...knip...

                            Alvast bedankt

                            Beginnerke & Karin.
                            Gaan niet samen.

                            Hetgeen je verwacht had gegaan met met de D70 mits wat leerwerk over het hoe en wat.
                            Er zijn maar heel weinig "niet dslr" camera's die redelijk presteren met een iets hogere iso en denk dan aan 400 ofzo.
                            Dit zijn dan hoofdzakelijk de bridgetoestellen met een niet te hoge megapixel.

                            En zelfs daarmee is het nog lastiger om een goede avondopname te maken dan met een dslr.
                            Oftewel dit word ook leren hoe te fotograferen ipv alleen knopje drukken.

                            Met automatische standen is het zelfs niet te benaderen aangezien de D70 ook een autostand heeft.

                            Het is zoiets als autorace.
                            Met een niet racewagen zul je geen race winnen, maar als je pefect weet hoe die niet racewagen te bedienen zul je er wel straffe rondetijden mee neerzetten.

                            Greetz rich
                            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Digitale Camera ????????????

                              Oorspronkelijk geplaatst door Beginnerke Bekijk bericht
                              En wat dachten jullie van de : NIKON Coolpix P5100 ?
                              In de test bij dpreview wordt die vergeleken met de Canon G9, en de Canon is toch de betere van de twee.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X