Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpte 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpte 400D

    Ik kom net terug uit Cuba met een mooie lading van meer dan 2000 foto's

    Nu plaats ik de foto's op pc, en ik hebgeen enkele scherpe foto, of een foto waar ik tevreden over ben.

    Ik heb de standaard kitlens 18-55 van men 400D gebruikt . De foto's die ik heb genomen met men "Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS" zijn ok, maar toch niet het resultaat dat ik hier thuis haal, ...

    Nooit problemen mee gehad, altijd supermooie foto's, behalve nu, de meeste foto's heb ik op automatisch, of automatisch flitser uit genomen.

    Mijn vermoeden gaan uit van een slechte lens of iets met men scherpstelling. Iemand soms tips?
    Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

  • #2
    Re: Scherpte 400D

    Laat eens wat foto`s zien!
    www.sportactiefoto.nl

    Comment


    • #3
      Re: Scherpte 400D

      Een aanal foto's, let vooraal ook op de kleuren





      Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

      Comment


      • #4
        Re: Scherpte 400D

        Misschien wat verscherpen met DPP (Digital Photo Professional). Software bij je camera...

        Comment


        • #5
          Re: Scherpte 400D

          dat is natuurlijk geen oplossing ...

          ik zou zeggen, probeer hier thuis eens foto's te trekken nu terug, als ... als je echt nooit meer scherp krijgt, scheelt er toch iets
          Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

          Comment


          • #6
            Re: Scherpte 400D

            Dit formaat vind ik toch te klein om te kunnen oordelen.
            Groetjes Steco

            Comment


            • #7
              Re: Scherpte 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door Sideshow Bekijk bericht
              dat is natuurlijk geen oplossing ...
              Hoe staat "scherpte" op je toestel ingesteld????

              Comment


              • #8
                Re: Scherpte 400D

                zonder informatie over hoe de camera instellingen waren valt hier niet veel over te zeggen .. lijken mij 400D fotos gemaakt op de "full-auto" mode

                EDIT:
                Oei te haastig gelezen .. ja op full-auto kan je van de 400D niet beter verwachten vrees ik alhoewel ik denk dat mijn 400D na de afregeling door Canon beter presteert in vol-automatische mode .. denk ik ..
                Last edited by Guest41; 12 april 2008, 12:13. Reden: OP orig. posting te haastig gelezen

                Comment


                • #9
                  Re: Scherpte 400D

                  door het aanwezige(felle) licht terplaatse, is je automaat op hol geslagen, vandaar dit resultaat.
                  een 400D op auto zetten is zo wie zo niet de bedoeling van zo,n toestel.
                  met PS je mislukte opname nog wat opvijzelen is alles wat je nog kan doen.
                  maar denk zeker niet dat het aan je spullen ligt, eerder aan de omstandigheden.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scherpte 400D

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    door het aanwezige(felle) licht terplaatse, is je automaat op hol geslagen, vandaar dit resultaat.
                    Heeft die ook invloed op de scherpte? Daar ging de vraag over.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scherpte 400D

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Heeft die ook invloed op de scherpte? Daar ging de vraag over.
                      ja zeker dat heeft invloed. Kijk eens naar de tweede opname, een zee van licht, maar kijk eens naar de exif, de automaat zit er toch lelijk naast hè.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scherpte 400D

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        ja zeker dat heeft invloed. Kijk eens naar de tweede opname, een zee van licht, maar kijk eens naar de exif, de automaat zit er toch lelijk naast hè.
                        grt,bouk.
                        Zou dat ook niet kunnen door de fotostand?
                        Dus de foto en lichtmeting genomen staande in een schaduw van een gebouw of onder een boom bv.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Scherpte 400D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Zou dat ook niet kunnen door de fotostand?
                          Dus de foto en lichtmeting genomen staande in een schaduw van een gebouw of onder een boom bv.
                          zou ook een oorzaak kunnen zijn, maar stel dat je handmatig een instelling neemt van Time 60ste en een diafragma van F5, dan vraag je om moeilijkheden gezien de situatie ter plaatse met al dat licht.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Scherpte 400D

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            zou ook een oorzaak kunnen zijn, maar stel dat je handmatig een instelling neemt van Time 60ste en een diafragma van F5, dan vraag je om moeilijkheden gezien de situatie ter plaatse met al dat licht.
                            grt,bouk.
                            Ja en iso 400

                            Comment


                            • #15
                              Re: Scherpte 400D

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              zou ook een oorzaak kunnen zijn, maar stel dat je handmatig een instelling neemt van Time 60ste en een diafragma van F5, dan vraag je om moeilijkheden gezien de situatie ter plaatse met al dat licht.
                              grt,bouk.
                              Ik kan de exif niet lezen van die foto's, maar als die genomen zijn met die instellingen............. amaai zenne, goe fout ee
                              Stond ISO op 400? Dat moet in die omstandigheden zeker 100 zijn, Time zeker verhogen en/of diafragma dicht knijpen.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X