Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met sony alfa 100 en sigma 70-300 apo dg objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem met sony alfa 100 en sigma 70-300 apo dg objectief

    in augustus 07 koop ik een sigma 70-300 mm apo dg objectief voor bij mijn sony alfa. helemaal in de wolken wordt de lens uitgetest en gebruikt tot half december. Na mijn laatste sessie gefotografeerd te hebben zet ik mijn camera uit voor een 5 min pauze. Na mijn pauze zet ik de camera weer aan tot mijn grote schrik hoor ik een vreemd geluid. ik met mijn hele hebben en houden naar mijn foto zaak. Eerste gedachte is dat er een probleem is met de sony alfa. deze wordt nagekeken en na 1,5 week retour, geen defect. dus is er iets mis met de lens. ondertussen is het natuurlijk kerstmis en nieuwjaar. na 2,5 weken komt de lens hersteld terug, defect in het AF mechanisme.
    Ik heb de lens daarna zonder problemen weten te gebruiken tot afgelopen woensdag. idem verhaal als in december. de camera cq lens ratelt langs alle kanten. Meteen contact opgenomen met mijn foto zaak. Zij konden geen gepaste oplossing voor mij vinden voor dit moment daar ik op vankantie ben. Dan maar meteen contact opgenomen met Sigma Benelux ( zeer correct en vriendelijke mensen) Daar de lens bij hun geregistreerd stond van de vorige herstelling en gezien de situatie waar ik mij in bevond kon ik dezelfde dag nog bij hun aankomen en werdt de lens hersteld (top service van Sigma petje af voor de mensen daar). Ze hebben het hele binnenwerk van de autofocus vervangen (was iets in afgebroken).In eerste instantie wilde ze de lens zelfs omruilen voor een soortgelijke maar deze was bij hun niet op voorraad. De mensen van Sigma stonden echter met grote vraagtekens van hoe dit kon gebeuren. Ze hebben ook nog een blik geworpen op de camera en samen met mij overlopen als ik alles wel correct monteerde en gebruikte. daar totaal geen probleem. Ik zeer in mijn nopjes dat de lens weer functioneerd. Tot vanavond (vrijdag) ( en dus ook alweer een 100 tal foto's verder) weer idem dito.
    Ik neem maandag in iedergeval weer contact op met Sigma.

    mijn vraag is nu zijn er nog mensen met soortgelijke ervaringen? Met andere lenzen heb ik totaal geen problemen ondervonden.
    ik kijk uit naar jullie reactie.
    carpe diem quam minimum credula postero.
    www.ambufire.be

  • #2
    Re: probleem met sony alfa 100 en sigma 70-300 apo dg objectief

    Op een paar andere sites heb ik wat gelezen dat het inwendige van deze sigma niet in alle gevallen bestand is tegen het koppel van de A700. Misschien dat dat ook geldt voor de A100. Ik zou eens op wat sony\minolta forums zoeken om te kijken of er inderdaad meer meldingen van zijn. Succes met je speurtocht.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: probleem met sony alfa 100 en sigma 70-300 apo dg objectief

      Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
      Op een paar andere sites heb ik wat gelezen dat het inwendige van deze sigma niet in alle gevallen bestand is tegen het koppel van de A700. Misschien dat dat ook geldt voor de A100. Ik zou eens op wat sony\minolta forums zoeken om te kijken of er inderdaad meer meldingen van zijn. Succes met je speurtocht.
      Je hebt niet toevallig de link naar deze sites nog ergens staan?
      carpe diem quam minimum credula postero.
      www.ambufire.be

      Comment


      • #4
        Re: probleem met sony alfa 100 en sigma 70-300 apo dg objectief


        Hier staat 't voor de a700 genoemd. Je zou nog eens kunnen zoeken op www.dyxum.com of zo.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

        Comment


        • #5
          Re: probleem met sony alfa 100 en sigma 70-300 apo dg objectief

          Dank je, ga meteen kijken.
          carpe diem quam minimum credula postero.
          www.ambufire.be

          Comment


          • #6
            Re: probleem met sony alfa 100 en sigma 70-300 apo dg objectief

            Hallo allemaal,

            dank voor jullie reacties,
            Ik heb nog contact gehad met Sigma zelf. zij wisselen de lens volledig om. Mogelijk toch ergens anders in de lens nog een fout.
            zo vlug als ik de nieuwe lens in mijn bezit heb ga ik uitgebreid testen.

            Gr. Rudi
            carpe diem quam minimum credula postero.
            www.ambufire.be

            Comment


            • #7
              Re: probleem met sony alfa 100 en sigma 70-300 apo dg objectief

              Oorspronkelijk geplaatst door medpage Bekijk bericht
              in augustus 07 koop ik een sigma 70-300 mm apo dg objectief voor bij mijn sony alfa. helemaal in de wolken wordt de lens uitgetest en gebruikt tot half december. Na mijn laatste sessie gefotografeerd te hebben zet ik mijn camera uit voor een 5 min pauze. Na mijn pauze zet ik de camera weer aan tot mijn grote schrik hoor ik een vreemd geluid. ik met mijn hele hebben en houden naar mijn foto zaak. Eerste gedachte is dat er een probleem is met de sony alfa. deze wordt nagekeken en na 1,5 week retour, geen defect. dus is er iets mis met de lens. ondertussen is het natuurlijk kerstmis en nieuwjaar. na 2,5 weken komt de lens hersteld terug, defect in het AF mechanisme.
              Ik heb de lens daarna zonder problemen weten te gebruiken tot afgelopen woensdag. idem verhaal als in december. de camera cq lens ratelt langs alle kanten. Meteen contact opgenomen met mijn foto zaak. Zij konden geen gepaste oplossing voor mij vinden voor dit moment daar ik op vankantie ben. Dan maar meteen contact opgenomen met Sigma Benelux ( zeer correct en vriendelijke mensen) Daar de lens bij hun geregistreerd stond van de vorige herstelling en gezien de situatie waar ik mij in bevond kon ik dezelfde dag nog bij hun aankomen en werdt de lens hersteld (top service van Sigma petje af voor de mensen daar). Ze hebben het hele binnenwerk van de autofocus vervangen (was iets in afgebroken).In eerste instantie wilde ze de lens zelfs omruilen voor een soortgelijke maar deze was bij hun niet op voorraad. De mensen van Sigma stonden echter met grote vraagtekens van hoe dit kon gebeuren. Ze hebben ook nog een blik geworpen op de camera en samen met mij overlopen als ik alles wel correct monteerde en gebruikte. daar totaal geen probleem. Ik zeer in mijn nopjes dat de lens weer functioneerd. Tot vanavond (vrijdag) ( en dus ook alweer een 100 tal foto's verder) weer idem dito.
              Ik neem maandag in iedergeval weer contact op met Sigma.

              mijn vraag is nu zijn er nog mensen met soortgelijke ervaringen? Met andere lenzen heb ik totaal geen problemen ondervonden.
              ik kijk uit naar jullie reactie.
              Inderdaad ik heb het zelfde probleem met mijn sony alpha 100 en een 70-300 lens van Sigma.De lens had ik bijna twee jaar in mijn bezit en begon opeens heel vreemd te ratelen.Terug naar het verkoop punt waar ze vertelden dat er maar 12 maanden garantie op zit.Na dat ik verteld had dat je van zo'n product mag verwachten dat het langer dan een jaar mee gaat gingen ze door de bocht.Lens opgestuurd en na twee weken weer retour, prima in orde.Nu drie maanden verder en twee maanden buiten de
              de garantie weer het zelfde probleem.
              Ik denk dat ze hem hebben opgelapt om hem buiten de garantie te krijgen, nou dat is gelukt heb verder ook nergens geen verhaal op.Lees in andere forums dat Sony de zwaardere motortjes van sigma niet goed kan aan sturen.Als dat werkelijk zo is vind ik dat sigma deze lens ook niet moet aanbieden voor Sony.
              Mijn volgende lens is dus geen Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: probleem met sony alfa 100 en sigma 70-300 apo dg objectief

                Oorspronkelijk geplaatst door Arie1955 Bekijk bericht
                Als dat werkelijk zo is vind ik dat sigma deze lens ook niet moet aanbieden voor Sony.
                Mijn volgende lens is dus geen Sigma.
                Hoewel ik het voor jou heel jammer vind, moet je Sigma toch niet geheel afschrijven...ze hebben prijs/kwaliteit zeer goede lenzen. Koop op een eventuele volgende keer eentje met een ingebouwde HSM motor, dan heb je DAT probleem toch niet

                Comment


                • #9
                  Re: probleem met sony alfa 100 en sigma 70-300 apo dg objectief

                  Ik ben in het bezit van een sony alpha 350 kit met een sigma lens 70 - 300
                  Heb het zelfde probleem met beide lenzen. Deze vakantie ging eerst de sonylens ratelen en na een week de sigmalens.Bij op starten rateld de lens behoorlijk.
                  Mijn plaatselijke fotograag kan het probleem niet plaatsen en adviseerd de hele set op te sturen. Dat kost me om te beginnen al €150 en dan is er nog geen reparatie gedaan. Hij kan niet aangeven of het probleem in de lens zit of in de camera. Volgens hun kan het probleem in de camera zitten en zou de lens zich weer zelf kunnen herstellen??? Daar geloof ik echter niet in. Is dit probleem bij jullie ook bekend en wat adviseren jullie mij te doen. De set is 3 jaar oud en niet erg veel gebruikt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: probleem met sony alfa 100 en sigma 70-300 apo dg objectief

                    Oorspronkelijk geplaatst door Arie1955 Bekijk bericht
                    Inderdaad ik heb het zelfde probleem met mijn sony alpha 100 en een 70-300 lens van Sigma.De lens had ik bijna twee jaar in mijn bezit en begon opeens heel vreemd te ratelen.Terug naar het verkoop punt waar ze vertelden dat er maar 12 maanden garantie op zit.Na dat ik verteld had dat je van zo'n product mag verwachten dat het langer dan een jaar mee gaat gingen ze door de bocht.Lens opgestuurd en na twee weken weer retour, prima in orde.Nu drie maanden verder en twee maanden buiten de
                    de garantie weer het zelfde probleem.
                    Ik denk dat ze hem hebben opgelapt om hem buiten de garantie te krijgen, nou dat is gelukt heb verder ook nergens geen verhaal op.Lees in andere forums dat Sony de zwaardere motortjes van sigma niet goed kan aan sturen.Als dat werkelijk zo is vind ik dat sigma deze lens ook niet moet aanbieden voor Sony.
                    Mijn volgende lens is dus geen Sigma.
                    Heb je uw lens in België gekocht?
                    Dan heb je zo is zo 24 maand (2jaar) garantie op je lens ,dat is wettelijk verplicht
                    ik heb op mijn 70-200 2.8 drie jaar garantie van sigma zelf uit
                    vermoedelijk geven ze dit op al hun lenzen

                    Comment

                    Working...
                    X