Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Zou dit de perfecte bridge camera worden


    At Fujifilm we create innovative products and deliver effective solutions in a wide variety of fields to serve society, contribute to the quality of life, and enhance environmental sustainability.


    of

  • #2
    Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Perfectie is niet van deze wereld.
    Dat het een goede camera is (adhv specificaties) staat buiten kijf.
    Wacht de testen maar eerst eens af.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      We zullen zien wat het wordt.
      In ieder geval vraag ik me nu al af waarom het absoluut nodig was om daar 11 mega in te stoppen
      Wat me ook opvalt is dat de minimum focus afstand op 50 cm. en de minimum macro focus afstand slechts op 10 cm. ligt daar waar dit bij de Panasonic FZ18 30 cm. en 1 cm. is wat meer en meer de gangbare norm wordt.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        We zouden nog vergeten dat er hier kort geleden ook nog iemand die zo OVERenthousiast werd over een nieuw "ideaal" toestel dat hij of zij moest worden ingetoomd.

        Hij/zij heeft dat toestel uiteindelijk niet gekocht omdat hij/zij er te lang moest op wachten (op je ideaal kan je toch wel wachten zeker?) en heeft zich dan maar een ander "ideaal" toestel aangeschaft.

        Dus:
        Wat is ideaal?
        Wat is de omschrijving van een bridge?
        Hoe groot mag die zijn en wat mag die wegen? Op basis van welk criterium noem je de Fuji een bridge? Of is het een DSLR met vaste lens?

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Oorspronkelijk geplaatst door jacketgreen Bekijk bericht
          Wat me ook opvalt is dat de minimum focus afstand op 50 cm. en de minimum macro focus afstand slechts op 10 cm. ligt daar waar dit bij de Panasonic FZ18 30 cm. en 1 cm. is wat meer en meer de gangbare norm wordt.
          Fuji heeft gewoonlijk Gewoon, macro en super macro, wat dan dikwijls tot 1 cm gaat. Nu als ge met een 400mm(eq) lens iets op 10cm bekijkt, denk ik dat je al een fameuze macro hebt. Vergeet ook niet dat als je dichter gaat bijna geen licht meer gaat hebben(je zit in je eigen schaduw).

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            rekening houdend met de +/- van deze zware bridge heb ik er eentje besteld.
            Flickr één
            Flickr two

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
              rekening houdend met de +/- van deze zware bridge heb ik er eentje besteld.
              Wat is de leveringstermijn en de prijs van dat beestje?

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                Ik zou - voor de objectiviteit - eerst een paar testen afwachten. Alleen om de prijs-kwaliteitsverhouding te kunnen beoordelen, ik vind hem namelijk nogal aan de prijzige kant voor een compact (net als de G9 trouwens).
                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  Overigens heeft deze camera een tegenhanger, heet van de naald: de NIKON P80!!
                  [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Kwam reeds aan bod in deze en deze draad.

                    Hier staat hij op nr 1

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                      Overigens heeft deze camera een tegenhanger, heet van de naald: de NIKON P80!!
                      P80 vind ik geen concurrent, heeft geen manuele zoom en focus en zelfs geen kantelbaar scherm en is een klasse goedkoper met een verschil van meer dan 100 euro.

                      Fuji is echt goed bezig vind ik... deze camera is er terug een mooi bewijs van.
                      Het enige wat nog ontbreekt is een externe flits met TTL ondersteuning, er zit standaard enkel een middencontact op meen ik te zien dus geen TTL meting... jammer.
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Fuji is terug, dank zij samenwerking met NIKOn!
                        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          Oorspronkelijk geplaatst door jacketgreen Bekijk bericht
                          We zullen zien wat het wordt.
                          In ieder geval vraag ik me nu al af waarom het absoluut nodig was om daar 11 mega in te stoppen
                          Wat me ook opvalt is dat de minimum focus afstand op 50 cm. en de minimum macro focus afstand slechts op 10 cm. ligt daar waar dit bij de Panasonic FZ18 30 cm. en 1 cm. is wat meer en meer de gangbare norm wordt.
                          Ook leuk dat sommige mensen maar wat uit hun nek brullen.
                          Als je werkelijk was geinteresseerd in de macrostand dan had je dit wel gelezen:
                          Wide Angle 28mm - Telephoto 400mm Super Zoom (35mm equivalent). Super Macro for Close-ups of just 1cm (0.4 inch) from the Subject (wide angle end)

                          The FinePix S100FS incorporates a high-magnification 14.3x zoom lens which covers a broad zoom range from a wide angle of 28mm to long telephoto of 400mm and Super Macro for shots as close as 1cm from the subject (wide angle end). Manual zoom allows freedom of zooming and precise framing.
                          BRON

                          Oftewel nu verkoop je brol waar iemand anders zijn eigen straks weer op verkijkt.


                          Idd hub2805 het is dus zoals gewoonlijk.


                          Greetz rich
                          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            ik ben ook zeeeer geintresseerd in deze camera.
                            ik heb er al een aantal reviews van gevonden en op flickr vind je duizenden voorbeeld foto's, iso testen, dynamic range testen en voorbeelden van de film simulaties en ik moet zeggen dat ik echt achterover val...

                            het enige waar ik nog tussen twijfel is deze en de panasonic fz50
                            ik heb ze beide nog niet kunnen testen maar op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de fuji, vooral omdat die beduidend minder ruis heeft op hoge iso's en zelfs de iso10000 is nog bruikbaar vind ik. al is het maar om toch nog de foto te kunnen trekken, ook al stikt hij van de ruis
                            500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                              ik ben ook zeeeer geintresseerd in deze camera.
                              ik heb er al een aantal reviews van gevonden en op flickr vind je duizenden voorbeeld foto's, iso testen, dynamic range testen en voorbeelden van de film simulaties en ik moet zeggen dat ik echt achterover val...

                              het enige waar ik nog tussen twijfel is deze en de panasonic fz50
                              ik heb ze beide nog niet kunnen testen maar op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de fuji, vooral omdat die beduidend minder ruis heeft op hoge iso's en zelfs de iso10000 is nog bruikbaar vind ik. al is het maar om toch nog de foto te kunnen trekken, ook al stikt hij van de ruis
                              Gisteren opgehaald!

                              "wow"

                              In alles beter als de S6500fd!

                              Jos

                              Comment

                              Working...
                              X