Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

    Hallo,

    Zoals je kan zien aan m'n posts ben ik hier nogal vers van de pers.
    Tot op heden fotografeerde ik met een sony cybershot F 828 op full auto.
    Maar... er kwam verandering in gewoonte, namelijk dat ik m'n eerste shoot toch eens waagde op M.
    In het verleden zo ook steeds geschoten met een Canon 1000 (analoog) op full auto, maar ik had eens een vraag voor jullie en een beoordeling.

    Ik zou graag willen overstappen naar een Canon maar mijn voorliefde voor de 40 D is wel nogal groot, enkel de prijs houdt me wat tegen, zeker als je wil gaan met een body en twee lenzen.

    Gezien jullie ervaringen wat zouden jullie me kunnen aanraden; de 450 D of 40 D. Dit gezien uiteraard komende van de sony F828 (die de laatste tijd kennelijk nogal wat ruis geeft )

  • #2
    Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

    appelen met peren vergelijken.
    450D is instapcamera.
    40D is semi pro camera.

    Gebruik ook even de zoekfunctie. Er lopen al wat topics over beide camera's.

    Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

      beiden zijn ongetwijfeld goede cameras en de zoekfunctie zal dat uitwijzen...

      Veel is hier afhankelijk van je budget... Je kan trouwens beter de 450D kopen met betere lenzen tenzij je budget het toelaat de 40D te kopen met diezelfde goede lenzen.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

        1) Heb onderwijl wat zitten rond neuzen en kwam eveneens tot de vaststelling dat niet enkel de serie van belang speelt maar zo ook 'wat' je wil fotograferen de uiteindelijke keuze bepaald.

        Bon, wat zijn mijn favo's

        ruïnes ( als er mensen zijn die er weten zijn, zeg maar )
        architectuur
        stadsleven
        open musea (vb: breendonk)

        2) betreft die lenzen, is dan een bij aanschaf van body en kitlens dan een foute keuze?

        Comment


        • #5
          Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

          Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
          2) betreft die lenzen, is dan een bij aanschaf van body en kitlens dan een foute keuze?
          niet altijd een foute keuze maar er zijn betere alternatieven voor een aanvaardbare prijs.

          Om mee te starten zijn kitlenzen goed maar je zal vrij snel aan hun beperkingen komen.

          Gezien jouw keuze van onderwerpen denk ik dat je zowel bij de 450D als de 40D goed zit hoor. De lenzen zijn dus belangrijker in dit geval (denk wel in de meeste gevallen) en voor jouw toepassingen zou je deze richting kunnen kijken :

          ruines/architectuur : 10-20 of 17-40 4.0 lens
          stadsleven : wat versta je hier precies onder maar ook hier zullen bovenstaande lenzen je goed van pas komen
          open musea : 17-40 4.0 of misschien 24-75 2.8

          Afin, da's mijn idee he...

          Wat is eigenlijk je totaal budget?
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

            Wat ik beschouw als stadsleven kan je ruim zien. het kan gaan van menselijke aktieviteiten tot iemand die bv op de stoprand zit. Veelal is het m'n eigen intuïtiviteit die zegt: shoot it!

            Mijn buget richt zich om en rond de 1300 eurotjes.

            Trouwens zo ook gelezen ( en reeds live gemerkt in de winkel) dat het toestel je goed in de handen dient te liggen, en daar zit wel een duidelijk verschil in tussen de 450- 40 D... ben maar een middenmotor kwa grote, maar mijn handen zijn wat te lomp uitgevallen.
            Vandaar dat ik schrik heb bij de aanschaf van een 450 D. Of zou het wenselijker zijn om dan een batterijgrip te gebruiken bij een 450 D?

            Comment


            • #7
              Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

              Bah, die grip altijd .. men zei me ook dat de grip van de 400d tegenstak ... ik moet toegeven dat ik de eerste dag wat kramp had in 1 vinger (wijs-) maar nu ligt dat toestel gewoon goed in de hand, en super mini handjes heb ik nu ook weer niet
              Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

              Comment


              • #8
                Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

                Ik wou eerst de 400D, dan 450D, dan 40D.

                Vroeger al topics hierover gestart, was dan 100% zeker van 40D wegens semi-pro, klasse hoger, sneller, ISO3200......

                Vroeg hier waarom 450D boven 40D te verkiezen omdat ik geen interessante reden zag (compact of niet is persoonlijk, liever grotere grip en robuuster).

                zie http://forum.belgiumdigital.com/show...light=40d+450d

                volledig vergelijkend topic: zie http://forum.belgiumdigital.com/show...light=40d+450d

                Ik som ze hier nog eens op:

                40D vs 450D:

                Grotere body / betere ergonomie (grotere body kan ook nadeel zijn)
                Sterker gebouwd (magnesium behuizing ipv plastiek)
                Weather-sealed (+- tot op bepaald niveau)
                Extra LCD-schermpje (met licht) bovenaan met alle nodige info
                Extra joystick om door je beeld of menu te scrollen
                Meer rechtstreekse knopjes (ipv steeds het menu door te moeten nemen)
                Makkelijk draaiwiel achteraan (ipv pijltjes)
                6,5 fps (vs 3,5fps)
                Grotere geheugenbuffer (meer foto's na mekaar mogelijk)
                PC-sync port (externe flitser)
                Sluitersnelheid tot 1/8000 (ipv 1/4000)
                Tot ISO 3200 (ipv tot ISO 1600)
                Betere AF met 9 full cross-type sensors (ipv 1 cross-type + 8 gewone)
                Pentaprism zoeker (vs pentamirror)
                Vergroting zoeker = 0.95x (ipv 0.87x)
                Interchangeable focusing screens
                3 custom functions op het hoofddraaiwiel (C1,C2,C3)
                Grotere CF-kaartjes ipv kleine SD-kaartjes (kan ook nadeel zijn)
                Neemt nog steeds "ye good old BP-511A"-batterijen

                450D vs 40D

                Kleinere body (kan ook nadeel zijn)
                12mp (vs 10mp)
                Contrast-based AF in Liveview (heeft de 40D niet)
                SD-kaartjes ipv CF (kan ook nadeel zijn)
                Minder gewicht
                Bijhorende kitlens nu met IS (gestabiliseerd)
                Auto Lighting Optimiser (boosts shadows after shooting)

                You won't regret the 40D (+low price )

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

                  You won't regret the 40D (+low price )
                  met de huidige prijzen plus cashback... zou ik gelijk voor de 40D gaan. Da's 100 € meer... (als je met de cashback rekening houdt). Tot 500 € voor lens dan, en anders 600... euh... de 28-135 mm?
                  Dan heb je een zeer goede body met een deftige lens, beter dan een standaard kitlens, en gezien de prijs nog binnen budget. Bovendien heb je na je compact nog geen lenswissels te doen direct, en kan je zien of je eerder naar een 17-40, een 24-70, of zelfs een 70-200 (straatfotografie) wil gaan. Ondertussen kan je met de 135 mm toch al wat schieten op straat zonder dat je er met je neus moet op gaan zitten (en met alle mogelijke vervormingen die je daarmee kan hebben). Als beginner zou ik van die extreme breedhoeken nog even afblijven.
                  Just my two cents...
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

                    Zie eindelijk niet het probleem prijsverschil 40D vs 450D
                    eventjes bij konijn gekeken:
                    Let wel dit gaat enkel over een body zonder lenzen.

                    EOS 40D Body 955€ - 150€ cash Back (nog enkele maanden) = 805 €
                    EOS 450D Body - 710€ = verschil van 95€

                    Wat de lenzen betreft is het een andere situatie, daar kan je zo ver in gaan als je zelf wilt, kies je voor 'kit' materiaal en je bent regelmatig met fotografie bezig komt deze nogal vaak in de kast te liggen,deze lenzen liggen in een prijsklasse (ongeveer) - 200€, voor een degelijke en goede lens ga je al vlug 350 a 500€ kwijt zijn en voor speciaal materiaal kan dit oplopen tot enkel duizenden € .

                    Maar dit geeft geen antwoord op Uw vraag enkel info wat het beste is hangt totaal af van wat je bedoelingen zijn gebruik je nu en dan eens een toestel om her en der een foto te nemen zal je best tevreden zijn met een 450D + kit.
                    Ben je van plan om echt door te groeien met fotografie ga dan voor een 40D laat die kit lenzen liggen en koop daarbij een goede al round lens om te beginnen.
                    p.s. ben ook begonnen met een toestel + kit lens, zou ze eens moeten af stoffen denk ik
                    Hopelijk een kleine tip van de sluier opgelicht,
                    wat je ook kiest, ik wens je veel succes toe.
                    mvg Luc.
                    BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      met de huidige prijzen plus cashback... Just my two cents...
                      t'iens blijkbaar nog iemand van dit gedacht en dat op hetzelfde moment, dit kan geen toeval zijn groetjes Yourt.
                      BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

                        Oorspronkelijk geplaatst door camouflage Bekijk bericht
                        t'iens blijkbaar nog iemand van dit gedacht en dat op hetzelfde moment, dit kan geen toeval zijn groetjes Yourt.
                        En jij hebt de 28-135 al. Goed lenske toch hé? Als ik zo ééntje in licht gebruikte versie op de kop zou kunnen tikken als allrounder... of liever nog de 24-105, maar ja.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

                          Ik denk dat je best de camera's even vastpakken, en liever nog even gebruiken, alhoewel dit niet altijd mogelijk is natuurlijk.

                          Ik heb twee jaar geleden de 350D gekocht, ikke blij, mijn eerste dsrl, natuurlijk met de 18-55 kitlens ... al na zes maanden was ik de kitlens 'ontgroeid' en op zoek naar een betere lens. Ik dus de 17-85 IS gekocht omdat die zo'n mooi bereik had en IS omvatte ... prima lens trouwens, maar wou na een jaartje toch meer hebben, dus lens verkocht en de 17-55 IS 2.8 gekocht, dure lens maar elke Euro waard. Dan eind vorig jaar van de cashback geprofiteerd en een 40D gekocht ... wat een revelatie

                          Een lang verhaal, maar ik heb ondertussen spijt dat ik twee jaar geleden niet de 30D gekocht had ... mijn 350D zal nu minder en minder gebruikt worden, en ik heb ondertussen beslist om zelfs een 2e 40D bij te kopen, met de huidige prijs en cashback is dit een niet te kloppen toestel vind ik.

                          Soms is het beter van in het begin iets meer te geven en direct het beste te kopen, de 450D is een mooi instaptoestel, maar als je een klein beetje serieus denkt te worden zou ik voor die 100 Euro extra de 40D kopen en gelijk één degelijke lens erbij nemen, later kan je altijd nog een zoom bijkopen, je gaat er misschien niet komen met de 1300 Euro budget, maar van een 40D met 24-105 IS zal je nooit spijt krijgen, heb deze lens nu ook en die is perfect voor all-round gebruik.

                          Misschien is dit wel te weinig breedhoek voor architectuur, dan kan je eventueel de 17-55 IS 2.8 nemen, maar die heeft een redelijk beperkt bereik, wil je een starterslens kijk dan even naar de Sigma 18-200 OS, prima lens voor zijn geld lees ik overal, en een gigantisch bereik ... jammer genoeg totaal niet te vergelijken met de Canon lenzen die ik hier voorstel, zowel in prijs als in kwaliteit van de foto's die uit de camera komen.

                          Eventueel de 40D met de 18-55 IS en de 55-250 IS van Canon, prima lenzen voor hun geld !

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                            En jij hebt de 28-135 al. Goed lenske toch hé? Als ik zo ééntje in licht gebruikte versie op de kop zou kunnen tikken als allrounder... of liever nog de 24-105, maar ja.
                            Is dit deze lens die jullie bedoelen? http://www.fotokonijnenberg.be/produ...id_product=634

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                              Is dit deze lens die jullie bedoelen? http://www.fotokonijnenberg.be/produ...id_product=634
                              Dat is ze, en die had ik in de post gezet wegens binnen je budget. Zoals Lambocars terecht opmerkt: de 24-105 is nog wat beter, maar dan val je buiten je budget... Da's deze dan: http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=50599
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

                              Comment

                              Working...
                              X