Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Methanol

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Methanol

    Waar kan je methanol kopen, voor sensorcleaning.

    mvg duindistel

  • #2
    Re: Methanol

    Hangt ervan af hoe zuiver je die wil .. pro analyse ? of gewoon gedenatureerd (houtalcohol) dat blauwe spul voor fondue vuurtjes is ook methanol (met die gel kun je sowieso niets aanvangen)

    Comment


    • #3
      Re: Methanol

      Waar je hem kunt kopen weet ik niet....maar zorg dat de methanol 100% zuiver is. Onzuivere methanol laat sporen na na opdroging. Er bestaan veiligere manieren om je sensor te reinigen ook.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: Methanol

        Zuiver watervrije methanol moet het zijn , heb een hardnekkige vlek op mijn sensor. mvg duindistel

        Comment


        • #5
          Re: Methanol

          Je kan Eclipse kopen of je kan bij de apotheker 100% zuivere metanal kopen.
          Ook bij een groothandel in chemische producten, maar dan heb je de kans dat je ineens een héle liter moet kopen, en met een Pro Analitsche zuiverheid gaat dat weer een duit kosten. In plaats van metanol kan je ook Isopropanol of isopropyl alcohol kopen om je sensor te kuisen.

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Methanol

            Voor de 400D moet je wel de E2 kopen in plaats van gewone eclipse (Tin Oxide Sensor)
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Methanol

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Hangt ervan af hoe zuiver je die wil .. pro analyse ? of gewoon gedenatureerd (houtalcohol) dat blauwe spul voor fondue vuurtjes is ook methanol (met die gel kun je sowieso niets aanvangen)
              Gedenatureerde alcohol is imo geen methyl alcohol maar ethyl. Daar moet echter veeeeeeel tax op betaald worden en daar die toch dikwijls gebruikty wordt om te reiningen, voegt men er een product aan toe, zodat hij niet meer bruikbaar is voor consumptie. Een beetje zoals met huisbrand olie en diesel.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Methanol

                Ik ben overlaats bij de apotheker geweest maar die hadden geen zuivere methanol.

                Wel zuivere (drinkbare) ethanol



                De prijs was iets van een 75 eur per liter.

                Maar voor je sensor zou ik ook eclipse nemen hoor.
                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                like.no.other

                Comment


                • #9
                  Re: Methanol

                  Drinkbare ethanol.......:;
                  [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Methanol

                    Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                    Drinkbare ethanol.......:;
                    Alcohol in de apotheek voor uitwendig gebruik wordt gedenatureerd met ether, zodat ze niet meer drinkbaar is

                    Isopropanol zal je gemakkelijker vinden in de apotheek, methanol wordt minder/niet gebruikt in magistrale bereidingen. Ken je misschien iemand die in een labo werkt? Wij hebben hier op't labo liters methanol pro analyse op voorraad
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Methanol

                      Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                      Alcohol in de apotheek voor uitwendig gebruik wordt gedenatureerd met ether, zodat ze niet meer drinkbaar is
                      Die uit mijn foto is wel drinkbaar hoor, allee dat hoop ik toch want ze gebruiken die om siroop en andere medicatie voor inwendig gebruik mee te maken

                      De reuk is trouwens heel aangenaam zoet, niet zo'n scherpe geur als van die blauwe (brand) methanol !

                      PS van die alcohol met ether wil je dus NIET om te reinigen want die laat vlekken achter
                      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                      like.no.other

                      Comment


                      • #12
                        Re: Methanol

                        Misschien ga je op reis naar Brazilië? Gewoon even tanken in het benzinestation. Ik neem aan dat de minimumafname daar ook vijf liter is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Methanol

                          Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                          Waar kan je methanol kopen, voor sensorcleaning.

                          mvg duindistel
                          Isopropanol of isopropyl alcohol werkt ook nog eens antistatisch

                          Indien je wil duindistel, mag je er hier een half litertje komen halen, GRATIS.

                          Ichtegem - Hooglede is niet langs de andere kant van de wereld hé.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Methanol

                            ik krijg dorst van al die ethanol hier ... rap eens een flesje wijn gaan kiezen
                            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                            like.no.other

                            Comment


                            • #15
                              Re: Methanol

                              Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                              Die uit mijn foto is wel drinkbaar hoor, allee dat hoop ik toch want ze gebruiken die om siroop en andere medicatie voor inwendig gebruik mee te maken
                              Daarmee dat ik 't zeg, voor uitwendig gebruik is ethanol gedenatureerd. Voor in siropen e.d., da's iets anders, en 't zal dat zijn dat je gekregen hebt uiteraard.
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment

                              Working...
                              X