Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact camera?

    Omdat ik niet altijd mijn reflex (kan) bijheb(ben), zou ik graag een klein compact toestel kopen dat ik altijd in mijn tas kan steken. (dus niet voor mijn shoots met modellen, maar voor als ik ergens een leuk beeld/situatie zie en het direct wil vastleggen).

    Mijn reflex is een canon 350D, dus ik ben geneigd om een canon te kopen (ik dacht eigenlijk aan een ixus). Ik zou alleszins iets willen met redelijk wat megapixels (zonder erin te overdrijven), en liefst ook een toestel dat een hoge iso aankan (en die ik zelf kan instellen).

    Welke camera zouden jullie aanraden (mag ook een niet-canon zijn) en waarom?


    (alvast bedankt )
    www.katrijnmichiels.be | blog

  • #2
    Re: Welke compact camera?

    Oorspronkelijk geplaatst door KatrijnMichiels Bekijk bericht
    Ik zou alleszins iets willen met redelijk wat megapixels (zonder erin te overdrijven), en liefst ook een toestel dat een hoge iso aankan (en die ik zelf kan instellen).
    Dag Katrijn,

    De algemene teneur is dat je voor een compactje best niet over de 6 megapixels gaat. Ga je hoger dan gaat uw kwaliteit eerder achteruit dan vooruit. Wil je meer dan kan je beter interpoleren in photoshop.

    Een compact met een goede iso performance ga je moeilijk vinden.

    De ixus lijkt mij een goede keuze maar in de wereld van compactjes ben ik onvoldoende thuis om u een concreet model aan te raden...

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact camera?

      prijs kwaliteit
      Zeer goed toestel waar je toch veel kan instellen is de nikon P5100
      Is toch ook nog compact
      Als je echt bij canon wilt blijven ga eens kijken naar de 720 reeks
      Zeer goed toestel prijs kwaliteit
      Heb zelf de G9 is al niet meer zo compact en veel duurder
      Hoop je aan dit een beetje hebt
      alle beetjes helpen
      mvg Johan

      Comment


      • #4
        Re: Welke compact camera?

        Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
        Dag Katrijn,

        De algemene teneur is dat je voor een compactje best niet over de 6 megapixels gaat.
        De algemene teneur is dat die <6MP toestellen niet dik bezaaid. De meeste gaan naar 7 tot 11MP, wat inderdaad de ruiskwaliteiten niet bevorderd.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Welke compact camera?

          denk dat modellen onder 6mp al beetje verouderd zijn .... ?
          maar zou er toch op letten dat er optische beeldstabilisatie opzit. onlangs zo eentje meegebracht voor zus,iets van canon,type?,was maar 160 euro bij grobet.is wel nogal plastiekerig maar doet mooi werk... ixus reeks is nog iets kleiner,mss ook steviger maar ook iets duurder....

          Comment


          • #6
            Re: Welke compact camera?

            als je een compactje zoekt dat goed presteerd onder hoge isowaarden ,dan ga je best eens kijken bij fuji toestelen

            Comment


            • #7
              Re: Welke compact camera?

              Let bij Canon IXUS-serie 60 t/m 71 goed op, ofschoon ze goed worden aangeprezen, zijn ze toch bij de tijd achtergebleven, want ze hebben GEEN beeldstabilisator. en onderdeel die andere merken al vanaf 2006 hebben!
              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

              Comment


              • #8
                Re: Welke compact camera?

                Sorry, IXUS 60 t/m 75.
                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke compact camera?

                  Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                  De ixus lijkt mij een goede keuze maar in de wereld van compactjes ben ik onvoldoende thuis om u een concreet model aan te raden...
                  Ik zit met hetzelfde probleem

                  @ johan: een powershot vind ik al te groot (ik weet het, zoveel verschil is het niet, maar toch)

                  En @iedereen: bedankt voor de informatie, ik heb al veel dingen bijgeleerd waar ik op moet letten. (bv van die MP wist ik niet)
                  www.katrijnmichiels.be | blog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke compact camera?

                    Ik weet niet hoe groot je budget is, maar kijk bij Panasonic. Bijv. naar de Lumix DMC-FX55 (met groothoek).
                    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke compact camera?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                      als je een compactje zoekt dat goed presteerd onder hoge isowaarden ,dan ga je best eens kijken bij fuji toestelen
                      Komt overeen met de foto's die ik er al van heb gezien.
                      Fuji heeft als merk de beste reputatie naar ruis en dynamisch bereik.
                      Net elementen waar compacts slecht in zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke compact camera?

                        Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                        Komt overeen met de foto's die ik er al van heb gezien.
                        Fuji heeft als merk de beste reputatie naar ruis en dynamisch bereik.
                        Net elementen waar compacts slecht in zijn.
                        Fuji lijkt inderdaad aantrekkelijk, maar sommige van hun toestellen werken enkel met xd-kaartjes. Ik zou liever gaan voor sd
                        www.katrijnmichiels.be | blog

                        Comment

                        Working...
                        X