Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop canon EOS 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop canon EOS 40d

    Hallo iedereen !

    Sinds een tweetal jaar ben ik in het bezit van een canon EOS 20D. Voornamelijk hou ik mij bezig met hulpdienstenfotografie.
    Ik heb zonet gezien dat canon een cashback-actie doet van 200 euro op de 40D samen met de kitlens 17-85 IS USM.
    Nu heb ik een prachtig aanbod gekregen uit Duitsland, maar mijn vraag is ofdat ik dan kan genieten van de cashback ?

    Ook had ik graag jullie meningen gehad of de verschillen (posi en nega) tussen de 20D en de 40D

    Is het een goede overschakeling ?

    Vriendelijke groeten
    Jens
    Ik ken er nog niets van...
    **Canon EOS 5D Mark I**Canon EF 24-70F2.8L**Canon Grip BG-E4**Canon Speedlite 430EX**

  • #2
    Re: Aankoop canon EOS 40d

    Bij de overschakeling van een 20D naar een 40D was voor mij het belangrijkste verschil dat het schermpje veel groter is.
    De Highlights-Priority werkt ook heel goed, en de AF is wat sneller. In sommige omstandigheden is het ook een voordeel dat de sluiter heel wat minder lawaai maakt.

    De Live-View heb ik nog niet gebruikt (wel eens geprobeerd), voor mij is dat een overbodige functie.

    De accu's zijn wat sneller leeg, ik heb de indruk dat er voor de Highlights-Priority wat meer vermogen verbruikt wordt (de DIGIC III moet dan wat meer werk verrichten). Ik kan het nog niet bevestigen, maar ik denk dat met die functie uitgeschakeld de accu's veel langer meegaan.

    Een 40D presteert over de hele lijn net iets beter dan een 20D, maar het verschil is niet zo groot dat je het direkt aan de foto's zal zien.
    De 20D blijft nog steeds een héél goede camera.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop canon EOS 40d

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De Live-View heb ik nog niet gebruikt (wel eens geprobeerd), voor mij is dat een overbodige functie.
      Dacht ik ook altijd, maar vanmorgen moest ik een foto maken laag bij de grond, geen kleren aan om in de modder te gan liggen, LV en dichtsbijzijnde punt focus en na 3x had ik de bloem te pakken. Dit was op een D300, maar dat maakt natuurlijk niet uit. Maar vaak gebruiken...
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop canon EOS 40d

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Dacht ik ook altijd, maar vanmorgen moest ik een foto maken laag bij de grond, geen kleren aan om in de modder te gan liggen, LV en dichtsbijzijnde punt focus en na 3x had ik de bloem te pakken. Dit was op een D300, maar dat maakt natuurlijk niet uit. Maar vaak gebruiken...
        Het wordt dikwijls afgedaan als een overbodige gadget maar het kan in sommige gevallen verdomd handig zijn

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment

        Working...
        X