Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gent by night (2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gent by night (2)

    Gisteren deel 1, vandaag deel 2.



    Groetjes,

    kpr
    BD0910BE

  • #2
    Re: Gent by night (2)

    Heel mooi van kleur, zie wel nog een kleine flare rechts voor het puntgeveltje. Zou je voor mij de exif erbij willen plaatsen?

    Comment


    • #3
      Re: Gent by night (2)

      Mooie weloverwogen compositie en het licht heb je blijkbaar ook heel goed onder controle. Prachtig beeld, ik wou dat ik het ook kon. Alleen o zo jammer van die lensflares! Met de reflectie in het water is in mijn ogen precies ook wat mis; de lampen links die zwart reflecteren?
      Zijn de 2 mensen in het beeld figuranten, of stonden die daar toevallig 16 seconden lang stil?
      blog

      Comment


      • #4
        Re: Gent by night (2)

        Oorspronkelijk geplaatst door Stijn. Bekijk bericht
        Mooie weloverwogen compositie en het licht heb je blijkbaar ook heel goed onder controle. Prachtig beeld, ik wou dat ik het ook kon. Alleen o zo jammer van die lensflares! Met de reflectie in het water is in mijn ogen precies ook wat mis; de lampen links die zwart reflecteren?
        Zijn de 2 mensen in het beeld figuranten, of stonden die daar toevallig 16 seconden lang stil?
        Heb de foutjes in de reflecties nu ook opgemerkt... 'k Zal nog eens opnieuw proberen. En die 2 mensen in beeld zijn fotografen die inderdaad ook meer dan 30 seconden redelijk stil stonden (En als je heel goed kijkt zie je er eigenlijk 3 staan )
        BD0910BE

        Comment


        • #5
          Re: Gent by night (2)

          Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
          Heel mooi van kleur, zie wel nog een kleine flare rechts voor het puntgeveltje. Zou je voor mij de exif erbij willen plaatsen?
          Antoinnette, dit is een HDR beeld samengesteld uit 3 foto's? Diafragma vast op f8, en sluitertijden van 4sec, 1 sec en 15 seconden. Allemaal op ISO100.
          BD0910BE

          Comment


          • #6
            Re: Gent by night (2)

            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
            ...zie wel nog een kleine flare ...
            Kleine? Ik zie verschillende flare vlekken. Zonnekap gebruiken hé!

            Comment


            • #7
              Re: Gent by night (2)

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Kleine? Ik zie verschillende flare vlekken. Zonnekap gebruiken hé!
              Commentaar is terecht... maar zonnekap werd gebruikt hoor...
              'k doe nog wel eens een nieuwe poging
              BD0910BE

              Comment


              • #8
                Re: Gent by night (2)

                Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                Antoinnette, dit is een HDR beeld samengesteld uit 3 foto's? Diafragma vast op f8, en sluitertijden van 4sec, 1 sec en 15 seconden. Allemaal op ISO100.
                Dat is dus de reden van die zwarte "lichtvlekken" ... De software is hier uit de bol gegaan. Waarschijnlijk een overflow with wrapping around to negative. Wat heb je gebruikt?
                bram de greve photography | gallery | myspace
                Canon EOS 50D, EOS 400D, EF-S 17-55 f2.8 IS USM - EF 50mm f/1.8 II - EF 100mm f/2.0 USM - speedlite 430EX - Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM

                Comment


                • #9
                  Re: Gent by night (2)

                  Voor deze HDR heb ik Photomatix 3.0 gebruikt. Ondertussen ben ik met m'n 2e poging bezig, nu met Photoshop CS2. Maar ik heb diezelfde zwarte reflecties in't water...
                  BD0910BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gent by night (2)

                    mooie HDR, niet overdone, net goe
                    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gent by night (2)

                      Prachtig. Goede sluitertijd en belichting. Heel weids, en het HDR-effect is heel goed!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gent by night (2)

                        Mooie plaat, hdr niet overdone en goede compo.
                        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gent by night (2)

                          Die flare is iets typisch dat je ziet als je een UV filter op je lens hebt.

                          Bij nachtfoto's die best eraf nemen...

                          Comment

                          Working...
                          X