Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera kopen in USA?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera kopen in USA?

    Ik ga volgend jaar naar Amerika, en vraag mij nou af of ik niet beter daar mijn camera kan kopen? Hoe zit dit dan met de garantie? Dat is normaal toch ook geldig in Belgie dan?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Camera kopen in USA?

    effe de zoekfunctie hier gebruiken... bestaan massa's topics over.

    Canon kopen in USA = geen garantie in Europa

    Houd rekening met invoertax van max 30%
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Camera kopen in USA?

      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      effe de zoekfunctie hier gebruiken... bestaan massa's topics over.

      Canon kopen in USA = geen garantie in Europa

      Houd rekening met invoertax van max 30%
      Die tax omzeil ik wel , maar is dat van elk merk zo? Philips geeft bijvoorbeeld wereldwijd garantie en zo zullen er meer merken zijn(hoop ik)!

      Comment


      • #4
        Re: Camera kopen in USA?

        Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
        Die tax omzeil ik wel , maar is dat van elk merk zo? Philips geeft bijvoorbeeld wereldwijd garantie en zo zullen er meer merken zijn(hoop ik)!
        geen idee of dat voor elk merk zo is maar van Canon weet ik het zeker...

        de lenzen van Canon daarentegen hebben wel wereldwijde garantie (kan je daar nu nog aan uit )...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Camera kopen in USA?

          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
          geen idee of dat voor elk merk zo is maar van Canon weet ik het zeker...

          de lenzen van Canon daarentegen hebben wel wereldwijde garantie (kan je daar nu nog aan uit )...
          Zie bijvoorbeeld de prijs van een Nikon D80 = +/- 750 dollar = nog geen 500 euro! En dan kan je een mooie lens uitzoeken

          Heb Nikon een keer gemaild!

          Comment


          • #6
            Re: Camera kopen in USA?

            Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
            Zie bijvoorbeeld de prijs van een Nikon D80 = +/- 750 dollar = nog geen 500 euro! En dan kan je een mooie lens uitzoeken

            Heb Nikon een keer gemaild!
            effe op Nikon.be gezocht en snel dit gevonden :

            Europese garantie Nikon dus Nikon USA = geen EU garantie
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Camera kopen in USA?

              olympus garantie is ook wereldwijd.

              Comment


              • #8
                Re: Camera kopen in USA?

                Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                effe op Nikon.be gezocht en snel dit gevonden :

                Europese garantie Nikon dus Nikon USA = geen EU garantie


                Ik werk zelf bij de Media Markt, dus zal het wel een keer vragen aan Nikon zelf!

                Comment


                • #9
                  Re: Camera kopen in USA?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                  geen idee of dat voor elk merk zo is maar van Canon weet ik het zeker...

                  de lenzen van Canon daarentegen hebben wel wereldwijde garantie (kan je daar nu nog aan uit )...

                  Ben je dat zeker dat laatste? Dacht het niet hoor
                  http://www.dannydemeyer.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera kopen in USA?

                    Nikon heeft in ieder geval geen garantie!! Jammer

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera kopen in USA?

                      Vincent Morit,

                      Ik apprecieer je moed en doorzettingsvermogen om die tax te omzeilen hoor. Maar de onderwerpen in het buitenland kopen, daaraan gekoppelde garantiebepalingen en invoerrechten zijn op dit forum al vaak naar voor gekomen en al te vaak is gebleken dat het allemaal zo gemakkelijk niet is. Je kan de reacties onder twee cruciale vragen onderverdelen: 1) hoe zit het nu in het dagelijkse leven met de garantie? en 2) hoe zit het nu in het al even dagelijkse leven met die tax?

                      Als ik een samenvatting maak van de vele posts over het onderwerp garantie dan is de meest voorkomende reactie toch wel: wereldwijde garantie is heel veel theorie maar flinterdunne praktijk als je ze nodig hebt.
                      Onder de hoofding algemeen ben ik het topic "door de douane" gestart. Daar zal je wat wijzer worden over hoe "gemakkelijk" het is om die bewuste tax te omzeilen. Enkelen zijn van een behoorlijk kale reis thuisgekomen zelle.

                      En ondanks dit moet ik je toch gelijk geven, waarom niet ook een graantje meepikken van die lekker zwakke dollar? Aan de hand van de vele reacties krijg ik de indruk dat ALLEEN als je volgende twee elementen samen brengt, het je een voordeel oplevert:
                      1) Hopelijk heb je je garantie nooit nodig en werkt je apparatuur een leven lang feilloos.
                      2) Stap doodkalm voorbij de douane met een handbagage die niet verraadt een fototas te zijn + laat je materiaal er helemaal naar uitzien alsof het al jaaaaren in gebruik is. Koop je materiaal bijgevolg aan het begin van de reis en schiet je geheugenkaarten naar hartelust vol plaatjes, zet er vette vingers op en weet ik veel wat. Hou je fingers crossed opdat ze je aankoopfactuur niet zouden vragen, ze mogen dat!

                      Veel succes,
                      Djienbe

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera kopen in USA?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
                        Ik ga volgend jaar naar Amerika, en vraag mij nou af of ik niet beter daar mijn camera kan kopen?
                        3 punten:
                        1 je moet een jaar wachten
                        2 je loopt daar met een onbekende camera rond.
                        3 als je nu al weet wat de dollarkoers is volgens jaar is, zou ik me met andere dingen bezig gaan houden, dan een camera gaan scoren........
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera kopen in USA?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
                          Zie bijvoorbeeld de prijs van een Nikon D80 = +/- 750 dollar = nog geen 500 euro! En dan kan je een mooie lens uitzoeken

                          Heb Nikon een keer gemaild!
                          Ik vind hem al voor 659,- in een gewone fotowinkel. Verschil is al niet zo enorm meer. Koop je in New York, dan moet je al een kleine 10 % salestax bijtellen.
                          Last edited by nete; 9 april 2008, 13:37.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera kopen in USA?

                            Heeft iemand al op gemerkt dat het Engelse pond ook ver in waarde gezakt is
                            Ik zat net tekijken op ebay en daar werden nieuwe lenzen aangeboden voor ongeveer 25 a 30 % minder als hier
                            Voordeel is europese garantie en lagere verzendkosten en geen gedoe met de douane

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera kopen in USA?

                              1 pond = 1,25 euro. Dus..........
                              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                              Comment

                              Working...
                              X