Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D raster in viewfinder?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400D raster in viewfinder?

    :Hallo,


    Hoe kan ik een raster zien in de viewfinder als hulp voor de gulden snede op mijn Canon 400D?

    Ik dacht dit al is gedaan te hebben maar wist toen nog niet waarvoor het diende. 'k ben nen super beginner he.

    Nu lees ik hier over de gulden snede en weet ik dus waar da raster voor dient maar vind ik niet meer hoe ik het op mijn Canon 400D tevoorschijn haal in de viewfinder...

    Tuurlijk zal iemand van jullie nu plat onder tafel liggen en dan zo vriendelijk willen zij me zeggen hoe ik dit moet doen?

    Groetjes,

    Lampemi
    50D, ne hoop glas en bliksemke

  • #2
    Re: Canon 400D raster in viewfinder?

    Het raster is alleen via live view op het LCD scherm te bekijken, niet via de viewfinder.
    | EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
    | 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400D raster in viewfinder?

      Herstel, ik had verkeerd gelezen, werkt alleen met de 40D.
      | EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
      | 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|

      Comment


      • #4
        Re: Canon 400D raster in viewfinder?

        maar één oplossing (voor canon toestellen dan,bij nikon ist wel met een knopje te doen):



        en daar moet je onderaan kiezen voor Grid/crop lines rule of thirds (kost nog 45 dollar extra)
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Canon 400D raster in viewfinder?

          Oorspronkelijk geplaatst door lampemi Bekijk bericht
          :Hallo,


          Hoe kan ik een raster zien in de viewfinder als hulp voor de gulden snede op mijn Canon 400D?

          Ik dacht dit al is gedaan te hebben maar wist toen nog niet waarvoor het diende. 'k ben nen super beginner he.

          Nu lees ik hier over de gulden snede en weet ik dus waar da raster voor dient maar vind ik niet meer hoe ik het op mijn Canon 400D tevoorschijn haal in de viewfinder...

          Tuurlijk zal iemand van jullie nu plat onder tafel liggen en dan zo vriendelijk willen zij me zeggen hoe ik dit moet doen?

          Groetjes,

          Lampemi
          Kijk eens in je handleiding of je het matglas van deze 400D kan vervangen.

          Indien dit kan kun je er één met raster in de plaats zetten, bij mijn 40D en de fullframes is dit wel mogelijk

          http://www.studio73.be/content/studi...g==&startrow=7

          http://www.informatique.nl/cgi-bin/i...i?M=I&A=601057

          groetjes Doggy
          Canon EOS 7D, EF-S 55-250 IS, EF-S 15-85 IS USM, 580EX II, en nog wat oud glas.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 400D raster in viewfinder?

            Bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk dat ik mijn 400D op dit gebied door elkaar aan het halen ben met mijn vroegere Powershot S5is, die had dit wel
            50D, ne hoop glas en bliksemke

            Comment

            Working...
            X