Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

    Ja alweer zullen de meesten denken,

    allereerst kan ik jullie vertellen dat ik elke mogelijk thread op dit forum en half google heb afgelezen over beide camera's, beide hebben hun eigen voordeel.
    nu vroeg ik me af of er niet nog competitors zijn die ik over hoofd zie, of dat er misschien binnenkort nieuwe modellen uitkomen van deze beestjes?

    voorlopig gaat mijn voorkeur naar de panasonic, puur alleen door het anti-shock mechanisme. ik heb hier een aantal voorbeeld foto's meegezien en dit is toch wel "schokkend" wat dit kan doen voor de scherpte van de foto.

    ik weet dat de fuji "minder ruis" heeft dan de pana, maar ik ben geen professioneel fotograag, ik wil gewoon zoveel mogelijk kunnen met 1 toestel met 1 lens, en zoveel mogelijk leren met dit toestel om misschien dan ooit terug naar dslr te gaan...

    ik wil dus zowel macro, als urban, als de normale vakantiekiekjes als gebouwen

    landschappen en portretten intresseren me redelijk weinig...

    iemand die nog zin heeft om hier iets over deze camera's, of eventueel andere kanshebbers iets te zeggen ?
    500px

  • #2
    Re: panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

    Je voorkeur voor de Panasonic FZ50 is zeker en vast een goede keuze waar je veel plezier zult aan beleven rekening houdend met je bedoelingen.
    De Panasonic FZ18 kan ik je zeker ook aanbevelen als uitstekende bridge camera.

    Comment


    • #3
      Re: panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

      http://www.dpreview.com/reviews/spec...ilm_S100FS.asp

      Comment


      • #4
        Re: panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

        Wat de Fuji S9600 betreft moet je rekening houden met het feit dat de camera geen echte stabilisator heeft en dat heb je met zoom wel nodig!!!
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment


        • #5
          Re: panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

          heel voorzichtig post ik hier deze link

          chip.de

          Je mag hopen dat het geen fujifan is de tester/reviewer. maar dat zal wel niet anders was hij een maand geleden een pana-fan. De fz50 (2006)zou die binnenkort geen opvolger kunnen krijgen?
          Flickr één
          Flickr two

          Comment


          • #6
            Re: panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

            Waarom voorzichtig posten....?
            Eindelijk "onderbouwt" DEZE site de rangorde ook met een zg testbericht. Ik ben absoluut geen FZ50-fan (kan er niet over oordelen omdat ik hem niet bezit), ofschoon ik Panasonic wel toonaangevend vind op compact-gebied (ieder zijn mening).
            Ben zelf in het bezit van NIKON D3, D200, P5100 en FZ18 en fotografeer al 40 jaar.
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

              Stond vorig jaar voor dezelfde keuze, met dezelfde 2 toestellen.
              Komend van een paar kleinere compact toestellen koos ik toen voor de Fuji hoofdzakelijk omwille van de 28mm. En ja, je kan dan wel werken met adoptorring en breedhoek op de FZ50, maar dat was nu net het hele opzet: geen geknoei, alles in 1 toestel.
              De Fuji is een goed toestel voor wat ik er (voor die prijs) van verwacht, maar - eerlijk is eerlijk - de IS wordt (vooral bij "slordig" gebruik maken van zoom) regelmatig gemist...
              Succes ermee

              Comment


              • #8
                Re: panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

                ik neig nog altijd naar de fz50.
                alleen ziet die f100fs er wel verdomd knap uit qua specs, ik vind hem alleen nog nergens in de winkel...

                ook heb ik wat schrik dat de fz50 binnenkort een nieuwere broer gaat krijgen, hij is al 2 jaar oud ondertussen he
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                  ook heb ik wat schrik dat de fz50 binnenkort een nieuwere broer gaat krijgen, hij is al 2 jaar oud ondertussen he
                  Lijkt mij niet echt iets om schrik van te hebben.
                  Nieuwer is niet altijd beter maar is wel altijd duurder.
                  Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                  BD0993BE
                  Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                  Comment


                  • #10
                    Re: panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

                    Matty
                    je spreekt van de F100FS maar wellicht bedoel je de S100FS. F= zoomen met een knopje, S= Zoomring.

                    Ik heb bet nog een serie Foto's gezien op Flickr met de S100FS genomen. Met de Pana of een andere bridge zal je ook mooie foto's kunnen maken maar vooral de foto's in donkere omstandigheden hebben mij overtuigd. Ik heb mijn bestelling geplaatst en hoop er volgende week eentje in mijn bezit te hebben.
                    En dan zelf veel gaan leren.
                    Flickr één
                    Flickr two

                    Comment


                    • #11
                      Re: panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

                      je hebt de S100FS besteld?
                      waar heb je dat gedaan en hoeveel gaat hij je kosten als ik vragen mag
                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

                        Buster. Hierom
                        Busterquote mode aan
                        Nr. 1 NIET op basis van een "testbericht"! Zeker een Fujifan in de redactie......
                        Mijn opmerking lijkt mij vrij duidelijk: Een rangorde stel je op op basis van kwaliteiten van de camera. De rangorde vanaf nr 2 is gebaseerd op testberichten of in nederlands reviews (). Dit gebeurt altijd.
                        Behalve Fuji op nr. 1. Kennelijk heeft ie zijn plaats te danken aan het feit dat hij volgens de redacteur er mooi uit ziet, meer knopjes heeft etcetc......?
                        en vervolgens is het toch een redelijk goede site?????
                        Eindelijk "onderbouwt" DEZE site de rangorde ook met een zg testbericht
                        Busterquote mode uit
                        Matty ik stuur je een PB
                        Flickr één
                        Flickr two

                        Comment


                        • #13
                          Re: panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

                          Berichtgeving moet wel conform de waarheid zijn. Toen ik de site voor de eerste keer - op verwijzing - raadpleegde, stond deze camera op de site op nr. 1 ZONDER testbericht. Vandaar mijn - ietwat humoristische - opmerking!
                          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                          Comment


                          • #14
                            Re: panasonic fz50, fuji s9600 of zie ik iets over het hoofd

                            bedankt voor je pm!

                            hoe meer ik lees en foto's bekijk van deze camera, hoe meer ik hem zo snel mogelijk wil hebben

                            ik ga voor de f100fs zodra mijn nikon de deur uit is
                            500px

                            Comment

                            Working...
                            X