Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera?

    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben hier terecht gekomen tijdens mijn zoektocht naar de ideale digitale camera. Maar er zijn er zoveel dat ik gewoon niet weet wat kiezen. Ik ben een echte amateur op vlak van digitale camera's. Ik weet hoe je hem moet aanzetten en hoe je een foto trekt en nog van die simpele dingen. Maar voor de rest weet ik er heel weinig van. Ik heb natuurlijk al wat opzoekwerk gedaan om verschillende termen te kennen. Maar ik weet nog altijd niet welke camera geschikt is voor mij.
    Ik ben dus van plan om met deze camera de natuur in te trekken. Ik zou er graag redelijke foto's van dieren mee kunnen trekken. Deze moeten niet de topkwaliteit hebben die ik hier al in de dierensectie gezien heb maar ze moeten wel "mooi" zijn. Mijn budget is dan ook niet fantastisch groot. Die SLR camera's behoren dus niet tot mijn budget.
    De camera zou dan ook een behoorlijke zoom moeten hebben. Dit houdt in 10x of groter. Hij zou ook stil moeten zijn. Ik ben al een paar keer met een digitale camera (zoom 3x) de natuur ingetrokken en als er een konijntje uit de dekking sprong moest ik natuurlijk de camera aanzetten. Dit maakte onmiddelijk behoorlijk wat geluid maar het konijn bleef mooi zitten. Dan wou ik inzoomen (wat ook behoorlijk wat geluid maakte). Dit negeerde hij niet en hij sprong de dekking in zonder dat ik een foto kon maken.
    Ik heb een budget van tussen de 200 en 300 euro. 300 euro is dan ook echt het absolute maximum. Ik heb al camera's gezien die een mooie zoom hebben en binnen het budget passen maar ik weet dus niet of deze wel goed zijn voor wat ik ze ga gebruiken.
    Er zullen waarschijnlijk verschillende camera's aan bod komen. Maar het doel van dit onderwerp is te weten te komen welke camera's goed zijn. Waarna ik dan 1 eruit kan kiezen die mij het meest aanstaat.

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt

  • #2
    Re: Welke camera?

    Oplossing voor je eerste probleem: camera niet uitzetten, hoef je hem ook weer niet aan te zetten.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera?

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Oplossing voor je eerste probleem: camera niet uitzetten, hoef je hem ook weer niet aan te zetten.
      Ja maar dit kwam doordat ik aan het wandelen was. Ik had mijn camera in mijn zak en zag het konijn buitenkomen. Het begon te grazen dus het had me niet gezien. Maar aangezien het inzoomen even luid is als het aanzetten van de camera kan dit verkeerd aflopen als ik een schuwer dier zoals een ree of een vos tegenkom.

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera?

        Iemand?

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera?

          Als een reflex niets voor je is, ben je best met een digitale camera met grote zoom.

          Hieronder heb ik enkele vb die je misschien interesseren:











          Natuurlijk heb je altijd bij een compact toestel, dat bij het aanzetten de lens uitschuift en lawaai maakt.
          Indien je geen lawaai wil kan je hem wel laten aanstaan

          Of kijk eens naar een 2dehands SLR (spiegelreflex) met een kitlens
          Deze zal je ook wel vinden rond 280 a 300 euro inclusief lens.
          Dit moet jij natuurlijk voor je zelf beslissen. Ik wil je zeker niet in die richting duwen.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera?

            Bedankt voor de reactie PVA!
            Ik heb van alle camera's die jij gepost hebt reviews opgezocht en de Panasonic Lumix DMC-FZ8 kreeg de meeste punten en is ook "highly recommended". Ik denk dat ik misschien voor deze ga gaan, maar ik ga me deze week nog bezighouden met meer reviews van deze modellen te zoeken.
            Dan zal ik hem inderdaad moeten laten aanstaan. Maar als ik een goede batterij heb zal dat wel geen probleem zijn nogmaals bedankt voor het reageren.

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera?

              Als je hem meestal op 'auto' zet e geen zin hebt om veel in te stellen, dan vind ik de panasonic tz5 een aanrader!

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera?

                De TZ5 is alleen zó nieuw dat niemand weet hoe "hij zich in de praktijk gedraagt" m.a.w. of de prijs-kwaliteit verhouding wel goed is!
                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera?

                  anders de tz1, 2, of 3

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                    De TZ5 is alleen zó nieuw dat niemand weet hoe "hij zich in de praktijk gedraagt" m.a.w. of de prijs-kwaliteit verhouding wel goed is!
                    Er wel wat te lezen hoor:

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke camera?

                      Wat ik bedoel is dat de camera nog niet getest is. De sites gebruiken in hun aankondigingen van een nieuwe camera altijd de gegevens die in de persberichten staan van de merken.De specs worden dan op een smeuige wijze verteld, niet meer en niet minder.
                      Uit een test kan bijv. blijken dat de camera traag is, of na 400 ISO veel ruis heeft of de stabilisator wat tegenvalt etc.etc.
                      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke camera?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frohman0905 Bekijk bericht
                        Bedankt voor de reactie PVA!
                        Ik heb van alle camera's die jij gepost hebt reviews opgezocht en de Panasonic Lumix DMC-FZ8 kreeg de meeste punten en is ook "highly recommended". Ik denk dat ik misschien voor deze ga gaan, maar ik ga me deze week nog bezighouden met meer reviews van deze modellen te zoeken.
                        Dan zal ik hem inderdaad moeten laten aanstaan. Maar als ik een goede batterij heb zal dat wel geen probleem zijn nogmaals bedankt voor het reageren.
                        Ik heb zo'n FZ8, kan ik je echt echt aanbevelen. Al is het geen DSLR, 't is toch veel camera voor zijn prijs.

                        Djienbe

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke camera?

                          Ik denk dat ik dan voor de Panasonic ga. Ik heb geen professionele camera nodig omdat ik weinig van camera's ken en die ook te duur zijn voor mij. Ik wil gewoon fatsoenlijke foto's maken met een mooie zoom

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke camera?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                            Wat ik bedoel is dat de camera nog niet getest is. De sites gebruiken in hun aankondigingen van een nieuwe camera altijd de gegevens die in de persberichten staan van de merken.De specs worden dan op een smeuige wijze verteld, niet meer en niet minder.
                            Uit een test kan bijv. blijken dat de camera traag is, of na 400 ISO veel ruis heeft of de stabilisator wat tegenvalt etc.etc.
                            Die link bevat een test (niet gekeken?)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke camera?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frohman0905 Bekijk bericht
                              Ik denk dat ik dan voor de Panasonic ga. Ik heb geen professionele camera nodig omdat ik weinig van camera's ken en die ook te duur zijn voor mij. Ik wil gewoon fatsoenlijke foto's maken met een mooie zoom


                              Zoiets kan bvb met een FZ8

                              Veel succes ermee
                              Djienbe

                              Awel potver waarom krijg ik er da beeleke nu nie op? Doe maar PM zal hem wel terugmailen.
                              Last edited by djienbe; 8 april 2008, 17:09. Reden: krijg foto er weer nie op

                              Comment

                              Working...
                              X