Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera?

    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben hier terecht gekomen tijdens mijn zoektocht naar de ideale digitale camera. Maar er zijn er zoveel dat ik gewoon niet weet wat kiezen. Ik ben een echte amateur op vlak van digitale camera's. Ik weet hoe je hem moet aanzetten en hoe je een foto trekt en nog van die simpele dingen. Maar voor de rest weet ik er heel weinig van. Ik heb natuurlijk al wat opzoekwerk gedaan om verschillende termen te kennen. Maar ik weet nog altijd niet welke camera geschikt is voor mij.
    Ik ben dus van plan om met deze camera de natuur in te trekken. Ik zou er graag redelijke foto's van dieren mee kunnen trekken. Deze moeten niet de topkwaliteit hebben die ik hier al in de dierensectie gezien heb maar ze moeten wel "mooi" zijn. Mijn budget is dan ook niet fantastisch groot. Die SLR camera's behoren dus niet tot mijn budget.
    De camera zou dan ook een behoorlijke zoom moeten hebben. Dit houdt in 10x of groter. Hij zou ook stil moeten zijn. Ik ben al een paar keer met een digitale camera (zoom 3x) de natuur ingetrokken en als er een konijntje uit de dekking sprong moest ik natuurlijk de camera aanzetten. Dit maakte onmiddelijk behoorlijk wat geluid maar het konijn bleef mooi zitten. Dan wou ik inzoomen (wat ook behoorlijk wat geluid maakte). Dit negeerde hij niet en hij sprong de dekking in zonder dat ik een foto kon maken.
    Ik heb een budget van tussen de 200 en 300 euro. 300 euro is dan ook echt het absolute maximum. Ik heb al camera's gezien die een mooie zoom hebben en binnen het budget passen maar ik weet dus niet of deze wel goed zijn voor wat ik ze ga gebruiken.
    Er zullen waarschijnlijk verschillende camera's aan bod komen. Maar het doel van dit onderwerp is te weten te komen welke camera's goed zijn. Waarna ik dan 1 eruit kan kiezen die mij het meest aanstaat.