Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor sport (motorcross)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor sport (motorcross)

    Hoi,

    Wij zijn van plan om een camera te kopen voor op crosswedstrijden.
    Zelf hadden we gedacht om niet meteen naar een te dure te gaan en te beginnen met een nikon D40 met een Nikon AF 70-300mm F4.0-5.6 G (Zwart) lens.

    Is dit genoeg voor te beginnen of zijn er nog accessoires die we nodig hebben? Of moeten we voor een beter model gaan?

    Groeten

  • #2
    Re: Camera voor sport (motorcross)

    Camera ok.

    De Lens is niet meteen de voordehandliggende combinatie met camera en gebruik voor sportopnamen

    Ten eerste heeft de lens geen ingebouwde scherpstelmotor. Dit wil zeggen dat je manueel moet gaan scherpstellen. Een camera zoals D40 moet lenzen hebben met ingebouwde motor.

    Ten tweede de lens die je opnoemd (indien deze lens zou gebruiken met camera die deze wel kan scherpstellen) is geen lens met snelle autofocus.
    Dit kan bij sportopnamen wel eens problemen geven

    Als je de combinatie van D40 camera wil gebruiken moet je kijken naar lenzen waar AF-S (nikon) of HSM (sigma) opstaat. Het voordeel is ook wel dat deze sneller scherpstellen dan de lens die jij opnoemt.

    Er zijn enkele lenzen die hiervoor in aanmerking komen:





    Een iets betere klasse







    denkelijk buiten je budget, maar een topper.



    Een ideale range voor sport (afh van afstand) is vooral de range van 70-200mm

    Voor te starten is de D40 een ideaal starttoestel. Natuurlijk ben je wel altijd afhankelijk van Af-s en hsm lenzen (ingebouwde motor) als je autofocus wil op je toestel

    Ik zou je toch ook willen aanraden om de nikon D80 eens te bekijken.
    Of eens kijken naar een occasie zoals D50-D70-D100-D200.

    succes met je keuze
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Camera voor sport (motorcross)

      Je hebt vooral een lens nodig met een snelle autofocus.
      Een 70-200 heeft een heel bruikbaar bereik voor motorcross, en bij de meeste merken zijn dat ook net de lenzen met een snelle AF.

      Bij Nikon ben je wel verplicht om een f2,8-versie te kopen, Canon heeft een goedkopere en lichtere f4 (met of zonder IS).
      Voor motorcross heb je toch geen f2,8 nodig, als je voor een Canon zou kiezen dan zou ik wel een 70-200 f4 L IS aanraden omdat die ook nog spatwaterdicht is. Je zal misschien wel niet zo snel foto's maken als het regent, maar doordat die lens spatwaterdicht is zal er ook niet snel stof in geraken.

      Je zal ook nog een bredere lens nodig hebben, want anders wordt het moeilijk om nog andere foto's te maken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Camera voor sport (motorcross)

        Goh een heleboel informatie.

        Ik heb in die eerste post de verschillende mogelijkheden eens bekeken en om toch in de prijsklasse te blijven lijkt mij deze de beste optie:

        Nikon AF-S DX VR 55-200mm F/4-5.6 G IF-ED

        Deze zou dus redelijk goed moeten zijn voor foto's van motorcross?

        Nu verder de vraag nog of over die extra protectie: stof en zonnelicht enz. Kan je dit niet apart kopen? Of heeft dit weinig nut

        Met vriendelijke groeten en alvast bedankt!

        Comment


        • #5
          Re: Camera voor sport (motorcross)

          Ik denk dat dit een vrij voordelige oplossing zal zijn icm je camera.
          Dit zou volgens mij perfect moeten werken.

          Best een uv filtertje kopen om voor lens te plaatsen.
          Andere protectie heeft weinig nut.



          Oorspronkelijk geplaatst door daruda Bekijk bericht
          Goh een heleboel informatie.

          Ik heb in die eerste post de verschillende mogelijkheden eens bekeken en om toch in de prijsklasse te blijven lijkt mij deze de beste optie:

          Nikon AF-S DX VR 55-200mm F/4-5.6 G IF-ED

          Deze zou dus redelijk goed moeten zijn voor foto's van motorcross?

          Nu verder de vraag nog of over die extra protectie: stof en zonnelicht enz. Kan je dit niet apart kopen? Of heeft dit weinig nut

          Met vriendelijke groeten en alvast bedankt!
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Camera voor sport (motorcross)

            Ok, en wat voor filter is aan te raden?



            Ik ken daar eigenlijk niet zoveel van. Hoeveel mm moet je nemen? 55 veronderstel ik?

            En wat is dan aan te raden en past alles op de nikon lens?

            groeten en bedankt

            Comment


            • #7
              Re: Camera voor sport (motorcross)

              gewoon een uv filter, ter bescherming van de lens. Gebruik zelf B+W uv hase 1x.

              Bij motorcross weet je nooit niet. Als er een steentje naar je lens komt

              Oorspronkelijk geplaatst door daruda Bekijk bericht
              Ok, en wat voor filter is aan te raden?



              Ik ken daar eigenlijk niet zoveel van. Hoeveel mm moet je nemen? 55 veronderstel ik?

              En wat is dan aan te raden en past alles op de nikon lens?

              groeten en bedankt
              Last edited by PVA; 6 april 2008, 22:06.
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Camera voor sport (motorcross)

                en voor die vorige voorgestelde lens moet het dan een uv filter van 55m zijn?

                Sorry maar ben er echt niet in thuis

                Comment


                • #9
                  Re: Camera voor sport (motorcross)

                  Nee, een filter met diameter van 52 mm.



                  Oorspronkelijk geplaatst door daruda Bekijk bericht
                  en voor die vorige voorgestelde lens moet het dan een uv filter van 55m zijn?

                  Sorry maar ben er echt niet in thuis
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                  Comment

                  Working...
                  X