Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ18 of Olympus 570uz

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic FZ18 of Olympus 570uz

    Hallo beste forum leden,

    Ik ben opzoek naar een nieuw toestel. Na lezen van de vercheidene topics hier op het forum en reviews op het intenet kwam ik uit op de FZ 18 van Panasonic. Ik wil foto's maken van windsurfers ( mijzelf ) en van telegeleide vliegtuigen. Door al dat lezen en rondsnuffelen kwam ik ook terecht bij de Olympus 570 uz. Ik denk als leek in de fotografie dat je deze toestelen wel kan vergelijken en dat deze Olympus een antwoordt is op de Fz18 van Panasonic.

    Nu ben ik aan het twijfelen welk toestel het meest geschikt zal zijn. Olympus heeft er overal wat extra bijgedaan tov de Fz18. Extra zoom, meer effectieve pixels, manuele zoomring, flitsschoen, groter scherm ed....... misschien wel een minpunt is het gebruik van xd geheugenkaarten, gewone AA Batterijen.
    Doodat het toestel nog maar net op de markt is zijn er bijna geen gebruikers reviews terug te vinden.

    Zoom is welk belangrijk voormij daar ik bewegende bewegende voorwerpen moet fotogaferen die wat verder verwijderd zijn. ( surfers, modelvliegtuigen ).

    Van de panasonic weet ik dat ze Leica lenzen gebruiken die toch zeer goed beoordeeld worden en van de Olympus weet ik het niet ! ! Zijn deze ook goed ?

    In onderstaande links vind je de specificatie van beide toestellen weer :

    http://www.panasonic.be/servlet/PB/m..._l6/index.html

    http://www.nl.olympus.be/consumer/29...ties_18515.htm


    Mijn vraag naar jullie toe is : Welk toestel zou jullie voorkeur hebben als je bovenstaande specificaties leest en waarom ? De prijs mag niet een doorwegende factor zijn in de keuze enkel op fotografisch gebied.
    Wat de prijs berteft ben ik ook eens gaan rondsurfen er zit een prijsverschil van 100 euro tussen beide toestellen.

    Alvast bedankt voor het lezen van mijn topic en hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen in mijn keuze van een leek.

    Groeten peter

  • #2
    Re: Panasonic FZ18 of Olympus 570uz

    Zelf heb ik ook nog geen reacties gelezen of foto's gezien van Olympus 570uz gebruikers wegens te nieuw. Vraag me wel af of die 10 mega nu echt wel zinnig is ? In ieder geval, ben zelf ook wel benieuwd naar deze camera, maar kan er dus momenteel niets zinnigs over zeggen.

    Ik heb zelf een Panasonic FZ18 en daar kan ik dus wel wat over zeggen. Na veelvuldig gebruik in diverse omstandigheden kan ik je dit 'kleine wonder' echt wel heel erg aanbevelen als momenteel één der beste bridge camera's die er is.

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic FZ18 of Olympus 570uz

      Ook ik heb een FZ18 en ben zeer tevreden over dit toestel. Na enkele honderden foto's heeft het toestel me nog niet teleurgesteld. Maar ik moet dan ook toegeven dat het vooral landschap -, monumenten -, personen - en evenementen foto's (buiten) zijn. Dus met voldoende licht en weinig of geen beweging.
      Als ik lees waar jij vooral foto's wil van nemen, denk ik dat voor telegeleide vliegers deze bridge misschien wel wat een trage reactie tijd kan hebben. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar je moet weten dat een bridge trager is dan een DSLR. Maar een DSLR is veel duurder en je hebt meer gesleur.
      Anderzijds is de FZ18 een geweldig toestel met enorm veel mogelijkheden. en zoals met iedere bridge, boven de 400 ISO zie je ruis, maar ja er zijn genoeg applicaties om die achteraf wat weg te werken.
      Over de Olymbus kan ik niets zeggen, heb dit toestel nog niet tegen gekomen op deze forum.
      Zeker is dat je met de FZ18 geen miskoop zal doen.
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic FZ18 of Olympus 570uz

        Inderdaad als je een fz18 in huis haalt heb je zeker geen miskoop gedaan,
        Voordelen van dit kleine wonder zeer goede lens,supertele met zeer goede stabilisator,groothoek(handig voor groepsfoto's en landschappen),zeer veel instelmogelijkheden...
        Nadelen zijn echter boven de 200iso begint de ruis toch door te schemeren...400iso nog net te doen met neat image...alles daarboven is waardeloos...
        Heb een bridge en een dslr en ze zijn allebei aan elkaar gewaagt en hebben allebei hun capaciteiten...
        Ik zou zeker voor de Panasonic gaan...

        Grtz templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic FZ18 of Olympus 570uz

          Ik denk dat je geen echt goed antwoord op dit forum kan krijgen v.w.b. de keuze tussen de FZ18 en de Olympus 570 UZ, doodgewoon omdat de laatste camera te nieuw is en er geen leden zijn die een gefundeerde ervaring kunnen weergeven. De FZ18 heeft zich in ieder geval in de praktijk bewezen en komt uit de reviews goed uit de bus.
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic FZ18 of Olympus 570uz

            Inderdaad de FZ18 heeft zijn waarde al bewezen. en ik vrees ook voor praktische info over de Olympus van gebruikers.

            De reviews die je vind zijn meestal vertaalde versies van de Olympus site versie.
            De beste tot nog toe vond ik volgende.
            http://www.e-fotografija.si/templates/?a=1312&z=94

            Wat mij zeker persoonlijk aanspreek bij de Olympus en volgens mij een pluspunt is tov de fz18 is de manuele bediening van de zoom.
            Juist de batterijen zijn AA en dat is misschien wel een minpunt.
            De xd kaarten vind ik niet erg. Ze zijn max 2gigbite maar daar gaan veel foto's op
            Olympus heeft antwoord gegeven op de FZ18 maar heeft inderdaad nog niet zijn deugdelijkheid bewezen en dat maat het moeilijk om te beslissen.

            Comment

            Working...
            X