Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

    Hallo,

    Ik zie hier dat de meeste leden in hun handtekening vaak een vermelding hebben naar hun eigen foto website, - blog etc.
    Ik had graag zelf ook iets gelijkaardigs in elkaar geknutseld, maar hoe begin je hieraan?
    Ik ben niet echt vertrouwd met het bouwen van websites en dergelijke, het enige wat ik al eens geprobeerd heb is een gratis forum, wat na enige moeite wel gelukt is.
    Enige tips hoe je hieraan begint? Of waar je als beginner je site kan plaatsen?
    Alvast bedankt
    Grtz

  • #2
    Re: Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

    Ik heb eerst wat webruimte gekocht bij www.one.com
    Met de webbuilder (WYSIWYG) van one.com heb ik een standaard template wat aangepast.

    Het fotoalbum heb ik gemaakt met Jalbum en dat vervolgens aan de site gelinkt.

    Het werkt goed in Explorer, maar in Safari en Firefox klopt het 'design' niet zo goed meer De links naar de verschillende pagina's wel (en dat is toch al iets). Mijn kennis is veel te beperkt om de site in alle browsers goed te laten werken.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

      Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Ik heb eerst wat webruimte gekocht bij www.one.com
      Met de webbuilder (WYSIWYG) van one.com heb ik een standaard template wat aangepast.

      Het fotoalbum heb ik gemaakt met Jalbum en dat vervolgens aan de site gelinkt.

      Het werkt goed in Explorer, maar in Safari en Firefox klopt het 'design' niet zo goed meer De links naar de verschillende pagina's wel (en dat is toch al iets). Mijn kennis is veel te beperkt om de site in alle browsers goed te laten werken.
      Voor mij ziet dat er onder Safari en Firefox toch picobello uit hoor! Ik weet natuurlijk niet onder welk besturingssysteem dat jij kijkt?! (hier onder Mac OS 10.4.11)

      Comment


      • #4
        Re: Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

        Voor de Mac gebruikers is Rapidweaver veruit het eenvoudigste programma om een mooie website te bouwen die op alle browsers goed werkt.... Gratis is 'ie niet, maar voor slechts 33,- haal je écht een handig stukje software in huis
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

          alst enkel voor foto's is, heb je genoeg aan een programma gelijk Jalbum... zoek maar eens op google en daar vind je genoeg over
          de link in mijn handtekening is ook met Jalbum gemaakt
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Ik heb eerst wat webruimte gekocht bij www.one.com
            Waarom...? Had je niet meteen genoeg met de 50MB gratis webruimte die je van je provider ter beschikking kreeg...?

            @TS: als je eens googlet onder 'gratis website' vind je genoeg hits om op een eenvoudige manier een gratis website aan te maken.
            Een andere mogelijkheid is een WYSIWYG-editor te installeren op je pc en via trial & error zelf iets ineen te knutselen. Zo ben ik er ook aan begonnen. 'k heb ondertussen al tal van websites gebouwd...

            Mvg,
            Frederic

            Comment


            • #7
              Re: Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

              Wat is bescheiden?

              Wat wil je allemaal van mogelijkheden hebben, wat wil je er mee doen?

              Een website maken is echt niet zo moeilijk, maar zoiets plan je best eerst voor je eraan begint, som eens op wat je wil doen, wat je budget is (heb ik voldoende aan de webruimte van in internet abonnement? Wil ik meer ruimte? Wil ik scripts kunnen gebruiken?) en stel dan vragen om dit doel te bereiken.

              Iedereen kan een site maken (de logo's en afbeeldingskes echter, daar slaag ik dus nooit in ), mits hij of zij bereid is wat inspanningen te leveren.
              Melodic Pixels

              Comment


              • #8
                Re: Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Waarom...? Had je niet meteen genoeg met de 50MB gratis webruimte die je van je provider ter beschikking kreeg...?

                Mvg,
                Frederic
                Nee, want er staat nu al 475MB op mijn webruimte.
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                  Nee, want er staat nu al 475MB op mijn webruimte.
                  Kieskeurig zijn kan ook helpen, want geen bezoeker die 475MB van iemand zal bekijken, zelfs niet een fan in hart en nieren
                  De foto's op bv mijn site zijn groot genoeg en zijn allemaal tussen de 25 en de 100KB 't stuk. M'n volledige site bedraagt momenteel minder dan 10MB en daarnaast heb ik nog een map met foto's die gepresenteerd staan op diverse fora. Die forummap bevat zo'n 175 foto's (zou dringend eens moeten in gekuisd worden) en is 17MB groot.
                  17MB + 10MB= 27MB, dus nog 23MB vrije webruimte beschikbaar, en dat allemaal gratis!

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Kieskeurig zijn kan ook helpen, want geen bezoeker die 475MB van iemand zal bekijken, zelfs niet een fan in hart en nieren
                    De foto's op bv mijn site zijn groot genoeg en zijn allemaal tussen de 25 en de 100KB 't stuk. M'n volledige site bedraagt momenteel minder dan 10MB en daarnaast heb ik nog een map met foto's die gepresenteerd staan op diverse fora. Die forummap bevat zo'n 175 foto's (zou dringend eens moeten in gekuisd worden) en is 17MB groot.
                    17MB + 10MB= 27MB, dus nog 23MB vrije webruimte beschikbaar, en dat allemaal gratis!

                    Mvg,
                    Frederic
                    Even een kleine verduidelijking.
                    De foto's op de site beslaan geen 475MB.

                    Op mijn webruimte plaats ik vaak mapjes/albums bv.: Mapje 'BD' waar ik foto's host die op BD komen te staan, albums niet bestemd voor ieders ogen, mapjes met een hoop rommel etc...

                    De RAW/TIFF-files van sommige foto's die me dierbaar zijn en die ik zeker niet wil kwijtspelen, worden soms ook op die webruimte geplaatst als extra-extra-extra-back-up.
                    En dat neemt redelijk wat ruimte in.

                    Ik zou wel eens grote kuis moeten houden
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

                      Ik gebruik de 50 MB webruimte die ik van mijn provider krijg.
                      Als programma gebruik ik gewoon frontpage, om de HTML code te maken.
                      Diverse speciale HTML scripts kan je overal op het internet vinden, maar ook JAVA scripts e.d.
                      Voor mijn fotogalerijen gebruik ik SimpleViewer.
                      Een handige link die ik de laatste tijd veel gebruik ... anouksweb.nl.
                      Ook mijn link staat in mijn signature, je kan er eens gaan kijken, maar de broncodes zijn wel volledig versnipperd.
                      Last edited by dg; 6 april 2008, 16:57.
                      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht

                        De RAW/TIFF-files van sommige foto's die me dierbaar zijn en die ik zeker niet wil kwijtspelen, worden soms ook op die webruimte geplaatst als extra-extra-extra-back-up.
                        En dat neemt redelijk wat ruimte in.
                        'k heb die dubbel in back-up, los van het internet, wat ik zelf voldoende veilig vind. Ze uploaden naar een vreemde server vind ik toch niet zo veilig, eerlijk gezegd. Als er iets misloopt, dan kan een vreemde met jouw RAW's gaan lopen...
                        'k heb zelf zo'n 70Gig aan Raw's staan, en eerlijk gezegd zie ik me dat niet gaan uploaden

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          'k heb die dubbel in back-up, los van het internet, wat ik zelf voldoende veilig vind. Ze uploaden naar een vreemde server vind ik toch niet zo veilig, eerlijk gezegd. Als er iets misloopt, dan kan een vreemde met jouw RAW's gaan lopen...
                          'k heb zelf zo'n 70Gig aan Raw's staan, en eerlijk gezegd zie ik me dat niet gaan uploaden

                          Mvg,
                          Frederic
                          Die upgeloade Raw's zijn een 3de back-up.
                          Ik zal nog wel eens een extra harde schijf bijkopen...dan kan ik wat ruimte vrijmaken
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

                            Enige tips hoe je hieraan begint? Of waar je als beginner je site kan plaatsen?
                            Je bedenkt een domeinnaam, je zoek een host, liefst een B of NL, zodat je met hen in het nederlands kan telefoneren. Is wel zo handig. Reserveer de domeinnaam bij die host. Je koopt een boek over HTML. Lezen en een beetje oefenen offline. Na een week heb je een basic website. Je leert met een ftp-programma werken. Je zet de site online en klaar is kees. Verspil je tijd niet met die brol van programma's om websites te bouwen. Vertrouw ook niet op gratis ruimte als je voldoende uptime garantie wil en geen reclame. Een domeinnaam kost je nog geen 50 euro per jaar, daar ga je toch niet op besparen?
                            Zo heb ik mijn site gemaakt. De code is ondertussen antiek maar de site blijft prima werken in IE en FF, net door het htmlgebruik.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe zelf een ( bescheiden ) website maken?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              Vertrouw ook niet op gratis ruimte als je voldoende uptime garantie wil en geen reclame. Een domeinnaam kost je nog geen 50 euro per jaar, daar ga je toch niet op besparen?
                              Zo heb ik mijn site gemaakt. De code is ondertussen antiek maar de site blijft prima werken in IE en FF, net door het htmlgebruik.
                              Bij mijn weten is een domeinnaam nog altijd niet hetzelfde als gratis webruimte, 'k weet dus niet waarom je over besparen op een domeinnaam spreekt...? Zelf heb ik een eigen domeinnaam die geredirect wordt naar m'n gratis webruimte, zonder reclame en altijd supersnel. En zo lang dat zo blijft (ondertussen al 9 jaar), zie ik niet in waarom ik voor hosting zou moeten betalen. Eigen scripts draai ik toch niet, en 50MB is ruim voldoende.
                              Nu ja, zij die ervoor willen betalen hou ik niet tegen. Ik doe liever iets anders met dat geld

                              Mvg,
                              Frederic

                              Comment

                              Working...
                              X