Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camere?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camere?

    Ik ben nu in het bezit van een Nikon D50, maar ik ben van plan om me dit jaar nog een 2de body aan te kopen.
    Probleem is dat ik niet goed weet de welke.
    Ik twijfel tussen 2 versies: Nikon D200 of Nikon D300. 't is vooral belangrijk voor mij om mijn huidige lenzen er ook op te kunnen gebruiken.
    De geheugenkaarten moet ik sowieso terug opnieuiw aanschaffen aangezien ik nu met SD-kaarten werk. En bij die andere body CompactFlash is.

    Graag van jullie enige raad.
    Mvg Jurgen
    www.everyoneweb.com/TiponiDigitalPhotography

    Nikon D50, en enkele lenzen en filters + flits SB22

  • #2
    Re: welke camere?

    Doe gerust eens een zoekopdracht op dit forum...... talloze toppics over de D200 en D300.....
    Wat mis je op je huidige body? Wat zoek je in je nieuwe body? Wellicht dan wat gerichtere antwoorden. Al je lenzen passen op beide body's trouwens.
    ---------------- Ik doe niet meer mee

    Comment


    • #3
      Re: welke camere?

      Als je kan ga voor de d300 is toch stuk beter in ruis.
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: welke camere?

        De D200 is een hele goede camera maar de D300 legt de lat nog een flink stuk hoger.
        Als de D200 de kwaliteiten van de D2X op vele punten op de hielen zat, springt de D300 daar ruim over.
        Als je de middelen beschikbaar hebt, zou ik zeker voor de D300 gaan.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: welke camere?

          Vind dit eigenlijk een vrij domme vraag. Mijn excuses hiervoor maar de d300 is de nieuwe versie van de d2oo. Dus natuurlijk is de d300 beter. Maar ook duurder
          De keuze is aan u voor wat ge deze camera wilt gebruiken. Doet ge het voor gewone foto's of dergelijke. Bedoel hiermee geen echte uitvergrotingen of hoge iso waardes. (niet boven de 400 iso) Dan heb je aan een d200 voldoende.
          Ga je echt concert fotografie doen ofzo dan is de d300 beter wegens minder ruis. Het hangt er allemaal een beetje vanaf wat je doelstellingen zijn voor deze body.
          Laat u ook altijd niet opdrijven door het upgraden van body. Ken verschillende fotografen die goede resultaten behalen met een s2pro of dergelijke. De foto wordt gemaakt door de fotograaf. Niet door de body.

          Comment


          • #6
            Re: welke camere?

            Oorspronkelijk geplaatst door MikeS Bekijk bericht
            hoge iso waardes. (niet boven de 400 iso) Dan heb je aan een d200 voldoende.
            Ga je echt concert fotografie doen ofzo dan is de d300 beter wegens minder ruis.
            Waarom niet boven de 400iso en geen concertfotografie
            1100iso


            2500iso

            Het zal met de D300 makkelijker gaan, maar een D200 gaat ook goed hoor.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X