Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powershot S2 IS probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Powershot S2 IS probleem

    Hoi

    Mijn ouders hebben sinds enige tijd mijn 'oude' powershot s2 is.
    Werkte allemaal perfect maar nu ineens hebben we wat probleemkes.

    Dus als ge een foto wil nemen blijft het scherm zwart,op lcd en zoeker,de foto komt ook zwart eruit....

    Op alle instellingen is het zo,eens af leggen en dan kan je 1 foto nemen ofzo en direct erna terug zwart.

    Is dit een gekend probleem?Zou een firmware update dit verhelpen?(zoja waar te vinden?)

    Ik hoop hier toch een antwoord te vinden.

    mvg Tom

  • #2
    Re: Powershot S2 IS probleem

    Ik vrees een beetje dat er een technisch mankement is.
    Ik las ooit eerder al eens zoiets dergelijks en na opsturen kregen ze een S5IS in de plaats terug. Het was voor canon goedkoper om een nieuw toestel te geven dan om de herstelling uit te voeren. Ik vermoed wel dat dit enkel binnen garantie kan en dat zal wellicht niet meer het geval zijn in Uw geval.
    Firmware is nooit uitgegeven voor de S2IS en zou trouwens ook niet helpen vrees ik.
    Binnendoen bij de fotoboer maar wel vooraf een kostenraming laten opmaken. Wellicht is een nieuw toestel kopen beter dan te laten herstellen.

    Ik heb zelf ook een S2IS en werkt nog perfect (ruim 14.000 clicks).
    SITE: http://www.xraypictures.be
    FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: Powershot S2 IS probleem

      de omruiling naar een s5 gebeurt enkel bij een kapotte ccd in een S1
      Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

      Comment


      • #4
        Re: Powershot S2 IS probleem

        Je kan altijd een firmware update verrichten, kan nooit geen kwaad, lost vroegere fouten op in je camera. Heb nog de S3 IS gehad als laatste compactcam en dan op de 40D overgeschakeld. Teveel ruis en moeilijker fotos bij minder licht scherp, is algemeen probleem bij compactcams, maar de een is toch wel beter als de ander, Fujifilm zou ik testen moest ik ooit nog comapctcam kopen, minst ruis in tests.

        Heb de S3 IS op ebay gegooid en snel de deur uit... oefff
        M'n Konika Minolta Dimage Z3 & Z5 was nog beter (maar geen draaibaar speelgoedschermpje).

        Comment


        • #5
          Re: Powershot S2 IS probleem

          ik had ook een soortgelijk probleem met mijne S1, en heb inderdaad een nieuwe gekregen!

          Heeft er iemand hetvolgende probleem al voorgehad met zijn Canon S2 IS? Je zet de camera aan en er is geen mogelijkheid meer om foto's te nemen met het toestel. Het zoekerschermpje en de zoeker zelf geven geen beeld. Het toestel heeft ongeveer een jaar (sinds april 2006) perfect gewerkt en nu ineens blijkbaar krijgt hij
          Vriendelijke groeten, Sven
          Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

          Comment


          • #6
            Re: Powershot S2 IS probleem

            Ik heb dus even op het world wide web zitten rondzoeken en heb een forum gevonden met tegen de 100 users die hetzelfde hebben.
            Ze hebben er een naam voor zelfs, black screen of death
            Blijkt de sensor (ccd?) te zijn.
            De ene kreeg een nieuwe van canon en de andere een factuur.
            Allemaal zo rond '05 '06 (mijne is van '06)
            Dit is een heel rottige zaak,ik verkoop die camera door aan mijn ouders en zij zitten met de ****
            Zal toch eens mailen naar Canon hoor.

            Comment


            • #7
              Re: Powershot S2 IS probleem

              Camera wordt altijd onder garantie gemaakt. Het toestel lijdt aan het gekende CCD probleem van Sony. Inderdaad bij de S1 is wordt hij omgeruild voor een S 5 IS. Bij S2 IS wordt hij hersteld.

              Comment


              • #8
                Re: Powershot S2 IS probleem

                Mja de camera is aangekocht op 02/2006..

                Comment


                • #9
                  Re: Powershot S2 IS probleem

                  Hier geldt niet de garantie termijn van 2 jaar. Hier is de termijn onbeperkt verlengd.

                  Comment

                  Working...
                  X