Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HULP aanschaf nieuw toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HULP aanschaf nieuw toestel

    Hallo allemaal,

    Ik was 1000% zeker dat ik al een topic geopend had maar hij is verwijderd?!


    Dus mijn vraag is: welk toestel schaf ik me best aan?

    Ik ben momenteel in het bezit van een Casio Elexim met 8 MP. Ben niet zo content van het toestel. Ik wil de stap naar een spiegelreflexcamera zetten MAAR ben een leek in fotografie. Is zo een reflexcamera goed te bedienen als je alles op automatisch zet (voorlopig toch). Of moet je echt iets van fotografie kennen vooraleer je zoiets aanschaft?

    Ik ga deze vakantie naar mexico en wil een nieuw toestel, ik wil mooie foto's maar ik zie eigenlijk tegen het gewicht van zo een reflexcamera op. Een goede compact camera dan? Of toch maar een spiegelreflex? De sony (reclame op tv) is die goed?

    Ik hoor het van jullie!

    Alvast bedankt!

    Groetjes
    Tom

  • #2
    Re: HULP aanschaf nieuw toestel

    Als je opziet tegen het gewicht van een spiegelreflex dan moet je die niet kopen.
    En op automatisch werken gaat lukken natuurlijk maar zal niet beter zijn dan een goeie niet relfex soms wel natuurlijk maar regelmatig slechter ook.

    Zeg eens wat je wil kunnen met je camera en dan zullen er hier wel advies kunnen geven.

    Comment


    • #3
      Re: HULP aanschaf nieuw toestel

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Als je opziet tegen het gewicht van een spiegelreflex dan moet je die niet kopen.
      En op automatisch werken gaat lukken natuurlijk maar zal niet beter zijn dan een goeie niet relfex soms wel natuurlijk maar regelmatig slechter ook.

      Zeg eens wat je wil kunnen met je camera en dan zullen er hier wel advies kunnen geven.
      Ik zou mooie, kwalitatieve foto's willen maken. Bijvoorbeeld de maya tempels. Ik zou deze mooi willen vastleggen. Anti rode ogen etc is meestal standaard, euhm een degelijk toestel, prijs mag tussen de 200 en 500 euro liggen. Wil toch iets kunnen trekken vanop een afstand.

      Een spiegelreflex maakt idd mooie foto's maar als je dat ding elke excursie mee moet nemen, op het strand moet laten liggen als je wil gaan zwemmen (durf dat niet zo goed) zo een ding valt op... Dus weet het niet!

      Comment


      • #4
        Re: HULP aanschaf nieuw toestel

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy Bekijk bericht
        prijs mag tussen de 200 en 500 euro liggen. Wil toch iets kunnen trekken vanop een afstand.

        Een spiegelreflex maakt idd mooie foto's maar als je dat ding elke excursie mee moet nemen, op het strand moet laten liggen als je wil gaan zwemmen (durf dat niet zo goed) zo een ding valt op... Dus weet het niet!
        Ik vrees dat je op een goeie compact zal moeten terug vallen of misschien een kleine bridge maar dan zit je dikwijls ook aan het formaat van een kleine DSLR met kitlens maar wel met een groter bereik.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: HULP aanschaf nieuw toestel

          Een Canon Powershot G9 anders

          12,1 megapixel
          registratie van RAW-beelden
          6x optische zoom
          3,0 inch PureColor LCD II
          Image Stabilizer (IS)
          DIGIC III processor
          Face Detection
          rode-ogen-correctie

          Dit is veruit het beste model tussen echte compactcamera's en spiegelreflexcamera's. Zou je normaal moeten vinden voor een 450€
          D3s - D300+MD-10 - 14-24 - 24-70 - 70-200 VRII - 80-200 - 50 - SB900

          Comment


          • #6
            Re: HULP aanschaf nieuw toestel

            Misschien de panasonic tz5, eenvoudig te bedienen, groothoek, 10 zoom en toch compact, je kunt er ook filmpjes maken met gebruik van zoom....
            Ik heb de tz1 en ben er zeer tevreden over (binnen iets minder maar dat heb je met bijna alle compacts...) (de tz 2,3,4 zijn ook maar zoomen niet tijdens het filmen)

            Comment


            • #7
              Re: HULP aanschaf nieuw toestel

              Je bent inderdaad klaar voor een bridge toestel zoals de Powershot S5 IS (maar zou een ander merk nemen zoals Fujifilm met minst ruis).

              Je budget is te laag, voor €500 heb je geen spiegelreflex met lens, tenzij alles 2e hands met de goedkoopste lens. Je kan meer doen met een bridge-toestel, dan heb je meer bereik voor je geld.

              Kzou zeggen sparen en later nog eens op je beslissing terugkomen en je compact dan uiteindelijk verkopen als je geld hebt voor een spiegelreflex.

              Comment


              • #8
                Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                Je budget is te laag, voor €500 heb je geen spiegelreflex met lens,
                Moet ik dan aannemen dat de D40 geen spiegelreflex is? €369 MM Mdiielburg prijs kan iets schelen, maar zeker onder de €400.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Moet ik dan aannemen dat de D40 geen spiegelreflex is? €369 MM Mdiielburg prijs kan iets schelen, maar zeker onder de €400.
                  Meestal wordt er bij een DSLR nog wat glas gekocht, en dan zal de prijs heel wat hoger zijn dan 500 euro. Of je zou met een kitlens tevreden moeten zijn.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                    Glas staat tegenover lens zoals rubber tegenover autoband.
                    De rasechte autokenner gaat voor nieuw rubber net zoals de rasechte fotograaf voor nieuw glas gaat.

                    Vakjargon... I love it!

                    Doch dit volledig terzijde.
                    St. Netels from Malinas a la Playa :-) PENTAX K10D & LEICA D-Lux 3 FavQuote: "There's nothing an agnostic can't do if he really doesn't know whether he believes in anything or not." http://flickr.com/photos/7385503@N05/

                    Comment


                    • #11
                      Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                      Om een redelijke set samen te stellen is dit budget aan de krappe kant voor een spiegelreflex. Ik raad dan ook een goede bridge aan. De Fuji 9600 heeft voor maar ook tegenstanders. De Canon G9 als je duurder wilt en de S5 IS als je goedkoper wilt met een goede zoom. Van Panasonic ben ik persoonlijk geen liefhebber. Dat komt door slechter ervaringen met een ouder toestel, maar da's geheel persoonlijk. Niet iedereen hoeft dat te overkomen.

                      Tweedehands zou je zeker klaar zijn met een Olympus set (E300 en E500 geven ze tweedehands onderhand weg, vaak met de standaard kitlens 14-45 en de 45-150 is nieuw gewoon goedkoop). Maar dan heb je heel wat mee te sjouwen en dat doe je liever niet. Wat ik overigens heel goed kan begrijpen.

                      Veel succes met je zoektocht en nog meer plezier als je die prachtige foto's gaat maken.

                      Bart

                      Comment


                      • #12
                        Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                        Dank jullie voor de tips,

                        Idd mijn budget is waarschijnlijk te laag voor een SLR cam maar aangezien ik op reis ga en aangezien veel mensen mij een slr hebben AFgeraden omwille van het formaat. Heb geen zin om dat ding hele dag aan mijn nek te dragen. GA ik eens opzoek naar een goed bridge toestel.

                        Iemand nog merken en modellen? En waar moet ik op letten als ik zo een bridge toestel koop? Aantal pixels? Zoom? Iso?

                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Moet ik dan aannemen dat de D40 geen spiegelreflex is? €369 MM Mdiielburg prijs kan iets schelen, maar zeker onder de €400.
                          Volgens mij is momenteel voor dat budget een D40 met kitlens en een 55-200VR (dacht ik, ik ben geen Nikonguy) een geweldige deal. Ik weet niet precies op hoeveel dat allemaal komt, maar ver boven de 500 Euro zal je niet zitten dacht ik. De Nikonfotografen hier zullen het zeker kunnen bevestigen of me anders corrigeren.
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • #14
                            Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                            budgetmodelletjes SLR camera's (echt goedkope site volgens mij)

                            Nikon
                            Nikon D40 + AF-S 18-55mm + AF-S 55-200mm Black, 499 euro

                            of een alternatief Nikon D60 + AF-S 18-55mm voor 538


                            Canon
                            persoonlijk ga ik voor deze voor canon eos 400d denk ik
                            kost toch "maar" 780 euro (830-60euro actie)
                            Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

                            Comment


                            • #15
                              Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                              thx voor de info maar ik ga afzien van een SLR camera (omwille van teveel sjouwen van camera, lenzen, gewicht etc).

                              Comment

                              Working...
                              X