Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40D en opgeklapte spiegel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 40D en opgeklapte spiegel

    Met een Canon 40D wil ik bij een toneelvoorstelling foto's maken met opgeklapte spiegel om de toeschouwers in mijn buurt niet te vervelen met het geklik van de bewegende spiegel. Een mogelijke werkwijze zou zijn:
    - stel scherp (met aangepaste scherptediepte) met camera op statief
    - klap spiegel op
    - maak fotos met afstandsbediening (bv. RS-80N3) van interessante scenes
    Ik slaag er (uiteraard) wel in een foto te maken met opgeklapte spiegel maar de spiegel komt na iedere opname terug naar beneden en zou opgeklapt moeten blijven.
    Iemand een idee hoe je dat doet? Misschien kan het ook gewoon niet met dit toestel.
    Dank voor de hulp.
    mijn foto's: www.reneheylen.be

  • #2
    Re: canon 40D en opgeklapte spiegel

    het is normaal dat je spiegel weer naar beneden komt als ik me niet vergis.

    die functie (mirror-lockup dacht ik) dient er eigenlijk voor om te voorkomen dat je bewegingsonscherpte hebt die veroorzaakt wordt door het opslaan van de spiegel. Deze functie wordt veel bij macrofotografie gebruikt.

    Je kan dus niet meerdere foto's achter elkaar nemen terwijl de spiegel onafgebroken omhoog blijft.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: canon 40D en opgeklapte spiegel

      Deze mogelijkheid zou fantastisch zijn en zou ons inderdaad verlossen van dat ellendige voorhistorische metalen geklikklak bij theatervoorstellingen,bij kerkelijke -en andere plechtigheden enz.Helaas,op dit moment is er geen enkele DSLR die deze mogelijkheid,namelijk geluidloos foto's maken als met een compactcamera,te bieden heeft.
      't Zal wachten zijn op een volgende generatie




      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: canon 40D en opgeklapte spiegel

        je kunt misschien investeren in een meetzoeker-camera?
        of een (goeie) compact gebruiken?
        of een "stille" camera?

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: canon 40D en opgeklapte spiegel

          Een statief lijkt mij hinderlijker voor de mensen naast je als een klik.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: canon 40D en opgeklapte spiegel

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Een statief lijkt mij hinderlijker voor de mensen naast je als een klik.
            Uiteraard staan camera + statief zo opgesteld dat ze niemand hinderen, aan de zijkant bv. Je zou er van verbaasd staan hoezeer dit spiegel-geklap hindert en hoorbaar is in een muisstille zaal.
            mijn foto's: www.reneheylen.be

            Comment


            • #7
              Re: canon 40D en opgeklapte spiegel

              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              je kunt misschien investeren in een meetzoeker-camera?
              of een (goeie) compact gebruiken?
              of een "stille" camera?

              mm
              Compact onder slechte lichtomstandigheden lijkt me geen goed idee. Ik heb net een FZ50 verkocht omdat er om die reden niks mee te beginnen was.
              Bestaan er vergelijkingen tussen het aantal dB dat de opklappende spiegels van verschillende DSLR's maken?
              mijn foto's: www.reneheylen.be

              Comment


              • #8
                Re: canon 40D en opgeklapte spiegel

                Hi

                Heb ergens op het net ooit iets gezien dat leek op een cover voor je toestel in dempend matriaal, werd gebruikt voor vogel fotografen.

                Het claimde 50 - 70 % guid te dempen.
                Mvg,
                SW
                BD1071BE

                Comment


                • #9
                  Re: canon 40D en opgeklapte spiegel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                  Hi

                  Heb ergens op het net ooit iets gezien dat leek op een cover voor je toestel in dempend matriaal, werd gebruikt voor vogel fotografen.

                  Het claimde 50 - 70 % guid te dempen.
                  Heb nog niet zo gek lang geleden hier op het forum ook zoiets gelezen, weet alleen niet meer waar.

                  Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 40D en opgeklapte spiegel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                    Hi

                    Heb ergens op het net ooit iets gezien dat leek op een cover voor je toestel in dempend matriaal, werd gebruikt voor vogel fotografen.

                    Het claimde 50 - 70 % guid te dempen.





                    Zelfs een dikke handdoek goed rond je toestel gewikkeld doet al veel,maar bij muisstille theaterscenes riskeer je toch nog buitengedragen te worden met pek en veren hoor.



                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 40D en opgeklapte spiegel

                      Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
                      Uiteraard staan camera + statief zo opgesteld dat ze niemand hinderen, aan de zijkant bv. Je zou er van verbaasd staan hoezeer dit spiegel-geklap hindert en hoorbaar is in een muisstille zaal.
                      Afspraak maken met een notoire kucher.....
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 40D en opgeklapte spiegel

                        op je 40D zit een 'stille modus' die werkt met live-view. hierdoor wordt het klappen van de spiegel vermeden (het gebeurt op voorhand). Misschien is dit iets voor jou?
                        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 40D en opgeklapte spiegel

                          A Silent mode minimizes mirror noise, allowing for shooting in places where noise must be kept to a minimum.

                          Allemaal beschikbaar op de ... 1Ds MK III
                          DigiCam

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 40D en opgeklapte spiegel

                            Exact hetzelfde als op de... 40D dacht ik! (edit: ik had 1D III zonder "s" gelezen, die werkt hetzelfde dacht ik, maar zoizo zal de liveview voor uw gebruik wel handig kunnen zijn)
                            Hier kun je het verschil horen:
                            The EOS 40D becomes the sixth Canon 'prosumer' digital SLR, a line which started back in 2000 with the EOS D30, and how far we've come. It's been eighteen months since the EOS 30D and although on the surface the 40D looks like a fairly subtle upgrade there's a lot that makes this an even better camera. Of course we expect a step up in megapixels, and so the 40D comes with a ten million pixel CMOS sensor with the same sort of dust reduction as the EOS 400D, an ultrasonic platform which shakes the low pass filter. Other improvements bring the EOS 40D closer into line with the EOS-1D series, these include a move to the same page-by-page menu system, both RAW and sRAW (2.5 MP), 14-bit A/D converter and 14-bit RAW, cross-type AF points for F5.6 or faster lenses, a larger and brighter viewfinder, interchangeable focusing screens, a larger LCD monitor (3.0") and faster continuous shooting (6.5 fps).

                            als je toch werkt op de beschreven manier, vanop statief lijkt me dat ideaal

                            groeten,
                            Koen
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 40D en opgeklapte spiegel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                              Hi

                              Heb ergens op het net ooit iets gezien dat leek op een cover voor je toestel in dempend matriaal, werd gebruikt voor vogel fotografen.

                              Het claimde 50 - 70 % guid te dempen.



                              Heb het gevonden: de " soundblimp" :




                              Walter
                              D850

                              Comment

                              Working...
                              X