Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flitser voor Powershot G9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe flitser voor Powershot G9

    Hallo,

    Ik heb een Powershot G9 aangeschaft. Graag had ik wat raad gekregen ivm welke externe flitser te gebruiken op dit toestel. Bij Canon lijkt me enkel de 220 interessant. De andere zijn te groot en te zwaar voor het toestel.
    Metz heeft ook een aantal flitsers die in aanmerking kunnen komen. Weet daar iemand iets meer over? (bvb compatibiliteit). Zijn daar ook goede resultaten mee te behalen?

    vriendelijke groeten
    Jan

  • #2
    Re: Externe flitser voor Powershot G9

    Hi

    Ik zou zeggen een te sterke flitser heb je nooit.

    Maar inderdaad als de flits hinderlijk word voor het hanteren van je fototoestel, zal je een comprmis moeten sluiten.

    Het beste wat je kan doen is ergens in een grote winkel enkele toestelen op je G9 plaatsen en uitproberen maar.

    Mijn voorkerur gaat altijd naar eigen merk.

    En vergeet het eerste zinnetje hierboven niet.
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Externe flitser voor Powershot G9

      Ik heb voor een G7 (vrijwel identiek) een METZ 58AF. Dat werkt heel leuk want je kunt dan de flitser vasthouden en de camera eronder laten 'hangen'.

      Geen enkel probleem ermee en heel goede resultaten.

      Karel

      Comment


      • #4
        Re: Externe flitser voor Powershot G9

        Ik heb zelf een G9 en een 580EX, maar die flitser is zo (top)zwaar ten opzichte van de G9 dat het niet gemakkelijk is om ermee te werken.

        Die flitser gebruik ik veel liever op de 20D/40D, dat is veel handiger.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Externe flitser voor Powershot G9

          Beste mensen, bedankt voor jullie reacties. Ik heb uiteindelijk toch de 220 van Canon gekozenomdat alle andere te groot en te onhandelbaar waren om echt gemakkelijk met het toestel te werken. Ik heb echter nog wel spijt van de Metz 28 (speciaal voor Canon) omdat die echt zo compact was. Maar iedereen (!) raadde die mij af. Ik begrijp dan ook niet waarom Metz zulke dingen dan blijft maken...? Deze flits was in geen enkele winkel aanwezig en moest altijd besteld worden. De prijs bij Konijnenberg was fantastisch nl. € 65 terwijl in andere fotozaken de prijs rond de 120 € draaide. Wel een groot verschil...

          mvg
          Jan

          Comment

          Working...
          X