Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300

    Kan er mij iemand zeggen de live viwe op de D 300 werkt ie hetzelfde als bij de 40D als bij scherpstelling het schermpje even uitvalt en dan weer terug aan gaat

    danku!

  • #2
    Re: D300

    Bij de D300 kun je gewoon scherpstellen door middel van Live View door de AF knop ingedrukt te houden.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: D300

      nope, blijkbaar blijft de scherpstelling met de spiegel halfdoorlatend werken of zo... weet het niet exact, maar het blijft daar wel werken.
      Er zijn 2 live view modes bij de D300 (via LCD scherm).
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #4
        Re: D300

        Er zijn inderdaad twee verschillende manieren voor scherpstelling. Een is zoals bij de 40D (scherm valt even weg aangezien de spiegel terugklapt voor scherpstelling), de andere is via contrastdetectie (zoals bij compact, maar iets trager). Kijk ook eens naar de review op dpreview.com, staat daar mooi uitgelegd.

        Comment


        • #5
          Re: D300

          Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
          de andere is via contrastdetectie (zoals bij compact, maar iets trager)
          of zoals bij de 450D
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: D300

            Je kan ook opteren voor een methode van scherpstellen zonder dat de spiegel opklapt,de D300 gaat dan scherpstellen als een compact.Maar (!) opgelet,kom je nu van een compact?Stel je dan vooral niet teveel voor van die liveview.Het duurt eeeeeeuwen eer de camera op die manier heeft scherpgesteld,niet vergelijkbaar met het goedkoopste compactje van 5 jaar geleden.Live view op een DSLR,het zou prachtig zijn,moest het naar behoren werken......



            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: D300

              live view is een hulpmiddeltje dat ik gebruik wanneer ik bvb een foto boven het hoofd neem.

              maar meer dan een hulpmiddel is het niet hoor.

              met een dslr kijk je gewoon door het gaatje...

              ik vond de live view van de d300 wel veel duidelijker dan die van de 40d
              scherm van de d300 heeft meer lijnen en kleuren.

              Comment


              • #8
                Re: D300

                Omdat de kijkhoek van het scherm van de D300 bijna 180° is is het redelijk goed te doen om in Lifeview boven het hoofd te trekken. Een beetje kantelen zou wel aangenamer zijn maar dan breng je toch een zwak punt in de montage van de monitor in de camera.
                Ik vind het zo best bruikbaar, zeker als je het maar af en toe nodig hebt.

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: D300

                  Die schermpjes moeten voor mij vooral zo weinig mogelijk aan je batterij vreten (foto's keuren kan je er toch niet op, enkel wat betreft histogram en zo).
                  Live View vind ik goed om op statief met 10 X zoom even scherpte te checken of om bvb. boven je hoofd te fotograferen (of elders, weg van je oog). Heeft eigenlijk niks met compact-fotografie te maken en gaat bij mij dan ook niet aan buiten de 2 boven genoemde gevallen.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment

                  Working...
                  X