Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Amerikaanse" toestellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Amerikaanse" toestellen

    Ik ben in de mogelijkheid om in Duitsland in een Amerikaanse winkel een DSLR aan te kopen. Zijn de adapters van deze toestellen die voor de Amerikaanse markt bestemd zijn aangepast om op het Europese stroomnetwerk te werken (40D, A350, A700)? Wie heeft hier ervaring mee?

    Wat zijn momenteel voor de 3 bovengenoemde toestellen de scherpste prijzen?

    Gis

  • #2
    Re: "Amerikaanse" toestellen

    Ik denk wel dat die zullen werken mits de juiste stekker of tussenstuk ervoor.

    Voor scherpe prijzen moet ge maar eens gaan zien op http://tweakers.net/pricewatch

    Comment


    • #3
      Re: "Amerikaanse" toestellen

      Ik heb jaren in Duitsland gewoond en van in de jaren '60 was het de normaalste zaak van de wereld om bij de "Engelsen" of de "Amerikanen" te gaan kopen. Vooral Hifi en fotomateriaal lag toen goed in de markt. De stekkers waren inderdaad andere dan de onze en ofwel werd het een adapter ofwel stekker afsnijden en er zelf een Duits/Belgisch type aanhangen. Wie een beetje handig is met schroevendraaier en eventuele soldeerbout doet er hooguit 10 minuten over.

      Aan de prijzen die ze er hanteerden kon toen (1969 tot 1993) niemand tippen. Mijn oude EOS 500 en de lenzen heb ik een pak minder betaald. Als ik het me goed herinner was de 70-210/3.5-4.5 toen in België +/- 20.000 Bfr terwijl ik er rond de 12.000 voor betaald heb.

      Djienbe
      Last edited by djienbe; 4 april 2008, 18:08. Reden: aanvulling & typfout

      Comment


      • #4
        Re: "Amerikaanse" toestellen

        Nog een bijkomend vraagje: bij een eventuele aankoop van een Canon, zou de cashback dan ook geldig zijn? (Als Belg kopen in Amerikaanse winkel in Duitsland)

        Comment


        • #5
          Re: "Amerikaanse" toestellen

          Oorspronkelijk geplaatst door Gis Bekijk bericht
          Nog een bijkomend vraagje: bij een eventuele aankoop van een Canon, zou de cashback dan ook geldig zijn? (Als Belg kopen in Amerikaanse winkel in Duitsland)
          Cashback werkt met streepjescode en copie van factuur hé. Die streepjescode ga je op een doos die ginder verkocht wordt wellicht ook hebben. Maar wat ga je doen met die factuur? Mag je in eigen naam kopen of ken je iemand die jou in de winkel binnenloodst?

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: "Amerikaanse" toestellen

            Denk er wel om dat je geen Douane tegenkomt.
            Dus niet in de orginele verpakking meenemen maar gewoon in een fototas.

            Drank was er ook goedkoop maar eens bij de grens Duitland Nederland aangehouden de Douane kent je op den duur en gaat je wagen doorzoeken.
            Vulpus pilum mutat, non mores.

            Comment


            • #7
              Re: "Amerikaanse" toestellen

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vos Bekijk bericht
              Denk er wel om dat je geen Douane tegenkomt.
              Dus niet in de orginele verpakking meenemen maar gewoon in een fototas.

              Drank was er ook goedkoop maar eens bij de grens Duitland Nederland aangehouden de Douane kent je op den duur en gaat je wagen doorzoeken.
              Is Schengen nu hé en douanecontrole heb ik op autowegen al jaren niet meer gezien.

              Comment


              • #8
                Re: "Amerikaanse" toestellen

                Alvast bedankt voor de reacties tot hiertoe.
                Ik kan op mijn eigen naam kopen, dus qua factuur is er in principe geen probleem.
                Van douane heb ik ook geen last, ook op dat gebied geen beslommeringen of extra kosten.

                Enige nadeel dat ik waarschijnlijk heb is dat de keuze in DSLR redelijk beperkt zal zijn.
                Last edited by Gis; 2 april 2008, 12:23.

                Comment


                • #9
                  Re: "Amerikaanse" toestellen

                  Is Schengen nu hé en douanecontrole heb ik op autowegen al jaren niet meer gezien.
                  Ze zijn er wel, maar gaan meer op zoek naar anonieme bestelwagens vol drank en sigaretten voor horeca of sluikverkoop...
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Amerikaanse" toestellen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gis Bekijk bericht
                    Enige nadeel dat ik waarschijnlijk heb is dat de keuze in DSLR redelijk beperkt zal zijn.
                    Als de zaken nog steeds gaan zoals toen moet je daar echt niet voor vrezen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: "Amerikaanse" toestellen

                      Ik heb zelf een Amerikaanse 5D. Mits verloopstukje werkt de lader perfect, adapter is niet nodig want die dingen werken op alles tussen 100 en 240V. Kost misschien €2 bij een elektrozaak.

                      Comment


                      • #12
                        Re: "Amerikaanse" toestellen

                        Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                        Als de zaken nog steeds gaan zoals toen moet je daar echt niet voor vrezen.
                        Jammer genoeg gaan de zaken blijkbaar niet meer zo goed. Er waren slechts 3 toestellen beschikbaar: 1. 400D en die was dan nog uitverkocht
                        2. D40
                        3. D50

                        Ben dus een beetje van een kale reis teruggekeerd.

                        Comment


                        • #13
                          Re: "Amerikaanse" toestellen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gis Bekijk bericht
                          Jammer genoeg gaan de zaken blijkbaar niet meer zo goed. Er waren slechts 3 toestellen beschikbaar: 1. 400D en die was dan nog uitverkocht
                          2. D40
                          3. D50

                          Ben dus een beetje van een kale reis teruggekeerd.
                          Als jij gerechtigd bent om bij een Amerikaanse winkel in Duitsland te kopen,
                          dan bij je ook van BTW vrijgesteld, d.w.z. dat je ook in een normale winkel in Duitsland belastingvrij moet kunnen kopen. Hiervoor moet je wel de geigende status hebben bijv. Diplomaat of de z.g.n. Navostatus hebben.
                          Het Duitse finanzambt eist dat het gebruik van die goederen hoofdzakelijk in Duitsland gebruikt wordt. Zelf heb ik drie jaar lang van deze voordelen kunnen en mogen genieten.

                          Pasop met belastingvrijegoederen te kopen zonder daarvoor de geldende machtiging te hebben. Het Duitse finanzambt is daar niet mis in. Zij controleren niet alleen de status maar ook of je de goederen in bezit hebt.
                          mvg
                          antoine200

                          Comment


                          • #14
                            Re: "Amerikaanse" toestellen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gis Bekijk bericht
                            Jammer genoeg gaan de zaken blijkbaar niet meer zo goed. Er waren slechts 3 toestellen beschikbaar: 1. 400D en die was dan nog uitverkocht
                            2. D40
                            3. D50

                            Ben dus een beetje van een kale reis teruggekeerd.
                            Da's tegenslag natuurlijk. Waar ben je er eigenlijk voor geweest? Wiesbaden? Wil je wachten op een volgende kans? Ik kan mijn voelhorens nog wel eens uitstrekken en eens polsen waar je beter terecht bent.

                            Djienbe

                            Comment


                            • #15
                              Re: "Amerikaanse" toestellen

                              Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                              Da's tegenslag natuurlijk. Waar ben je er eigenlijk voor geweest? Wiesbaden? Wil je wachten op een volgende kans? Ik kan mijn voelhorens nog wel eens uitstrekken en eens polsen waar je beter terecht bent.

                              Djienbe
                              Ben naar Spangdahlem geweest. Daar wisten ze me te vertellen dat ik misschien meer kans heb in Ramstein, maar daar geraak je niet zomaar binnen.

                              Gis

                              Comment

                              Working...
                              X