Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bijkomende body.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bijkomende body.

    Allen,

    Ondertussen heb ik mijn lenzenset uitgebreid en ondervind ik er de eerste (luxe)hinder van. Steeds moeten wisselen en uiteraard nooit de juiste lens op het juiste moment.
    Nu dacht ik om een bijkomende body te kopen. Niet te duur en tweedehands. Heb op dit moment een D70s. Eerst dacht ik aan een D70, D50, ... maar toen begon ik te twijfelen. Is dat wel oke 2 soortgelijke body's?

    Alvast bedankt voor de nuttige tips!

    Mono

  • #2
    Re: bijkomende body.

    Twee gelijkaardige body's is niet zo slecht.
    Je kent dan het toestel. Anders ga je automatisch 'het betere' nemen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: bijkomende body.

      Persoonlijk vind ik het werken met twee indentieke body's een echte luxe, moet je iets minder bij denken, zef heb ik deze luxe ook niet, maar koos om de veelzijdigheid en de specifieke eigenschappen voor één snelle body (1D mark II) en een full framebody (5D) wat dan ook weer zijn voordelen heeft.


      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: bijkomende body.

        Je zou verschillende cropfactor kunnen nemen. Dan kan je lekker breed met de ene en gemakkelijk veel tele met de andere hebben... In mijn geval dus een 40D plus een 5D. De eerste heb ik al, de tweede wacht ik nog wat af.
        12-24 is op een FF lekker wijd, terwijl 300 mm effectief 300 mm is, maar op een crop 1,6 overeen stemt met 480 mm.
        Budget speelt natuurlijk ook een rol.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: bijkomende body.

          Ik beklaag me niet twee dezelfde body's te hebben. Zo heb ik altijd een camera klaar met een meer all-round lens voor het onverwachte en een body met de specifieke lens (vb 300 f2.8) voor wat ik echt wil.
          Niettemin zou een verschillende body die dezelfde lensen aanvaard (vb een DX en een FF) ook een oplossing zijn, maar dat liet m'n budget ook al niet toe.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: bijkomende body.

            Heb twee jaar geleden een 350D gekocht, en eind december vorig jaar een 40D erbij, en dit is ideaal. 17-55 op eerste body en 70-200 op de tweede body, werkt perfect voor mij.

            Enig nadeel, de settings zijn verschillend, bvb op de 350D moet je op 'set' duwen om setting actief te maken, op de 40D gewoon de ontspan knop ... werken met 2 identieke body's lijkt me pas echt ideaal, nu is de 40D mijn 'main' body terwijl de 350D een backup body geworden is.

            Kan ondertussen wel een 2e 40D body bijkopen, maar twijfel hier toch aan, de 350D krijg ik niet meer verkocht voor een redelijk bedrag (heb er indertijd meer dan 800 Euro voor betaald met grip), terwijl de 40D toch nog altijd zo'n 700 Euro kost (150 Euro casbback ) en de 5D lonkt eigenlijk ook nog altijd, maar dan heb ik weer twee verschillende body's.

            Denk dat ik rustig een jaartje met mijn huidige combi ga werken en dan eventueel een opvolger aankoop als die interessant is (5D opvolger dan)

            Ik denk dat wanneer je niet echt twee dezelfde body's hebt, er altijd eentje de hoofdunit wordt terwijl de andere een hulpje zal zijn. Tijdens mijn laatste trip op Zolder stond de 70-200 op mijn 40D om actiefoto's rond het circuit te maken, terwijl de 17-55 op de 350D stond voor pitlane en pitbox foto's (met EX580 II erop werkte de bounce prima in de pitbox met witte muren en lichtgrijs plafond ) en uiteindelijk na 'ontwikkeling' van de RAW files is er niet echt verschil in de foto's te zien, dus waarom de 350D dan aan de kant laten liggen door nog een 3e body (40D) aan te kopen

            Ik zou je aanraden om een 2e body te zoeken die ongeveer dezelfde kwaliteit als je huidige camera kan afleveren, dan is het niet zo heel belangrijk meer welke je juist gebruikt, bij mij is het enige verschil 8mp en 10mp, maar da's te verwaarlozen vind ik eerlijk gezegd.

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: bijkomende body.

              Handig hoor, meer dan 1 body. Het kan het wisselen van de lens 'voorkomen'. Ik gebruik gewoonlijk een D300, D70 erbij en binnenshuis (1/500 flitssyncr) en een F801 met film (dat hou ik toch bij; het een sluit het ander niet uit).

              Karel

              Comment


              • #8
                Re: bijkomende body.

                Alvast bedankt voor de reacties.

                Dus: als ik het goed heb begrepen (en budgettair gezien) is het niet nutteloos een zelfde/soortgelijke camera te kopen. Aankoop van een nieuw en beter model zou ertoe leiden dat mijn oude camera (D70s) in de vergeethoek belandt.

                Goed. Dan is nu de zoektocht gestart naar een goedkope D70s, D40, D70, etc ...

                Iemand toevallig iets in aanbieding?

                Mono

                (ps.: Je zou verschillende cropfactor kunnen nemen. Dit heb ik niet helemaal begrepen . Zou het toch belangrijk zijn in mijn afweging welk model ik ga kopen?)

                Comment


                • #9
                  Re: bijkomende body.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
                  Iemand toevallig iets in aanbieding?

                  Mono
                  Kijk even bij aangeboden:
                  http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=206664
                  http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=206506
                  http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=206448
                  http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=206379
                  ...
                  Mvg Tim

                  Comment

                  Working...
                  X