Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

    Hey iedereen,

    Heb altijd een canon eos 350 d gehad, waar ik zeer tevreden mee was.

    Maar dan toch maar verkocht, en een kleine sony cybershot camera gekocht.
    Maar deze kan niet tippen aan mijn canon natuurlijk.

    En daar door zou ik nu graag terug een nieuwe spiegelreflex camera kopen, en nu ben ik aan het twijvelen...

    Een Sony alpha dslr-A200k of terug een canon maar dan een 400d.
    Ik geraak er niet uit, dus wat denken jullie?

    Graag jullie raad.
    Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

  • #2
    Re: Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

    als je de lcd scherm graag gebruikt om te zien waarvan je een kiekje gaat nemen misschien de eos 450d overwegen? (ik kan me voorstellen dat ik het wel zou missen als ik het vaak gebruikt heb)

    zelf heb'k een 400d en ben ik er behoorlijk tevreden over!
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

      Dus de canon 400d is niet te vergelijken met de 350d? En dit omwille van het lcd scherm? Is de 400d dan niet uitgerust met een lcd scherm zoals de 350d? Want dit was wel tof met de 350d een kiekje nemen en direct bekijken of je hem hield of verwijderde. Ben dan meer genijgd voor de sony alpha 200 te kopen, ik hoor hier veel goede dingen over.
      Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

      Comment


      • #4
        Re: Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

        De 400D heeft weldegelijk een LCD scherm om een gemaakte foto te kunnen bekijken, en om menu instellingen aan te passen.

        Maar ik denk dat rhelsen het fenomeen 'Liveview' bedoelt. Dus, dat je op je LCD schermpje kijkt in plaats van door de zoeker, wanneer je een foto gaat maken. Dat kan je met je Cybershot natuurlijk wel, maar met de 400D niet. Een 450D heeft deze functionaliteit wél ingebouwd.....
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

          Aah, nee dat is niet nodig. Kijk liever door de zoeker, als ik de getrokken foto op de lcd kan bekijken is het goed voor mij.

          Welke van de 2 is nu de "beste"? of maakt het niet uit?
          Van prijs zijn ze ongeveer hetzelfde.
          Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

          Comment


          • #6
            Re: Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

            Oorspronkelijk geplaatst door syro Bekijk bericht
            Aah, nee dat is niet nodig. Kijk liever door de zoeker, als ik de getrokken foto op de lcd kan bekijken is het goed voor mij.

            Welke van de 2 is nu de "beste"? of maakt het niet uit?
            Van prijs zijn ze ongeveer hetzelfde.
            Je bedoelt nu de Sony of de Canon?

            Ik heb geen ervaring met de Sony camera's en mijn ervaring met Canon is ook nog maar zeer pril. (lees: ongeveer 6 weken?) De meeste ervaring heb ik met Pentax en de Pentax camera's kan ik je prima aanbevelen... maar...
            ik denk dat je geen slechte keus kunt maken tussen welke body dan ook, ze zijn allemaal wel goed. Veel belangrijker is, of je 'de juiste lenzen' bij de gekozen body kunt krijgen. Het hangt er dus nogal vanaf wat je van plan bent te fotograferen. Mijn advies daarom, ga eens goed kijken in welke lenzen je geïnteresseerd bent en bepaal je keuze van body op basis daarvan....

            Zoals ik schreef, ik ben met Pentax begonnen en heb uiteindelijk toch een switch gemaakt naar Canon. Reden hiervoor was omdat ik voor het Pentax systeem niet de telelenzen kon krijgen die ik wilde. En dat heeft me best "een paar centen gekost"
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

              Ik ben ook een beginner, maar ik informeer mij via de pers en tijdschriften.
              Hier lees ik voor uit de Foto-Video 02/2008 ....waar de Sony Alpha 200 wordt getest.
              Ik schrijf enkel 't besluit neer:
              Ik citeer:
              Positiefs: Beeldstabilisator,goede resolutie,gemakkelijke bediening,handzaam,goede uitrusting.
              Negatiefs: De Alpha 200 heeft geen noemenswaardige nadelen
              Einde citaat.

              In België te koop vanaf +/- 475,00€
              Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

              Comment


              • #8
                Re: Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

                Bij canon zijn er lenzen genoeg.

                Had bij mijn canon 350d een 300mm telelens (van 700€). En die combo was perfect.

                Ik wil hem vooral terug gebruiken voor motocross en andere snelle dingen te fotograferen.

                Normaal zou ik terug naar canon gaan, gewoon omdat die canon 350d zo super was. Maar nu hoor ik ook zo'n super dingen van die sony...

                Bedankt t'web, denk dat ik voor de sony ga gaan dan.
                Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

                Comment


                • #9
                  Re: Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

                  Eindscore vergeten te vermelden...Sony Alpha 200 haalt 71 op 100
                  In 't zelfde blad wordt ook de Nikon D60 getest...met 63 op 100 als testresultaat.
                  Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

                    Als je graag motocross wilt fotograferen dan heb je dus een goede tele nodig. Zet deze ineens op je lijstje en vergelijk de prijs dan nog eens.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

                      Zou ook de sony a300 eens bekijken, is zelfde als a200 maar dan met live view.
                      Sony's live view heeft een kantelbaar LCD scherm, toch een must voor live view, en biedt de mogelijkheid om zonder beperkingen te autofocussen in live view mode.
                      Ik raad voor deze doeleinden een breedbereik lens aan, vb 18-200 of 55-200.
                      kijk ook eens bij tamron en sigma voor lenzen in dit segment.
                      Er is ook voldoende keus in snelle (lichtgevoeligere lenzen) maar dan moet je dieper in je beugel gaan./
                      Je hebt ook nog de sony a350 met 14mp maar die kost iets duurder.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

                        Het word een sony, maar ben nu aant twijvelen tussen de a200 (10,2 mega pixels) en de A700 (12,24 mega pixels).

                        Als ik de A200 koop kan ik er nog een goede lens bij doen samen voor de prijs van de A700.

                        Maar zouden 10,2 mega pixels met een goede lens al niet goed genoed zijn voor portretten, landschappen en motocross? Of wat zouden jullie doen?

                        Alvast bedankt voor de raad.

                        Greetz Syro
                        Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

                          Ik ga ook weldra voor een Sony gaan...alleen zijn die in België nog niet te koop.Ik bedoel dan de Body Alpha 300.
                          Ik neem er deze toplens bij:
                          Sony 16-80mm Carl Zeiss Vario-Sonnar T*
                          Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

                            Kijk eens hier:Sony vergelijking

                            Hier zie je de technische eigenschappen van beide camera's naast elkaar. Ik denk dat je ruwweg kunt stellen, dat de A200 eerder een instapmodel is, terwijl de A700 meer gericht is op de semi pro markt.

                            In verband met lenzen: kijk eens op deze site:Dyxum. Op deze site vind je een overzicht van lenzen die op het Alpha systeem passen, ondermeer ook de Minolta AF lenzen.
                            Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony alpha A200k of een Canon eos 400D?

                              Bedankt, heel handig.
                              Denk dat ik toch maar voor de A200 ga gaan en er direct nog een goede telelens bij koop. Anders geef ik weer meer uit aan de A700 en kan ik nog sparen voor een andere lens. En ik kom van een canon eos 350d die 8 mega pixels had, dus zal al versteld staan van de A200.
                              Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

                              Comment

                              Working...
                              X