Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D60

    Hallo,

    Ik wil eindelijk de stap zetten van analoge naar digitale fotografie, en denk eraan een D60 aan te schaffen. Is dit een goeie keuze en kan ik mijn oude lenzen blijven gebruiken, ik denk hier dan vooral aan mijn Nikkor AF 35-70/2.8?
    Ook heb ik nog een aantal oudere Nikkor lenzen, geen AF, wat daarmee?

  • #2
    Re: Nikon D60

    Oude lenzen, zonder AF-S, zijn niet te gebruiken met een D60. Vanaf D80 kan je ermee aan de slag.
    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D60

      als je oude lenzen hebt kun je beter naar de d80 (of eventueel een tweedehands d50) kijken. de d40 en d60 hebben nl geen motor in de body en daarom kunnnen enkel de nieuwe AFS lenzen ermee autofocussen.
      De oudere lenzen zullen dus enkel werken met MF.
      Succes!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D60

        Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
        Oude lenzen, zonder AF-S, zijn niet te gebruiken met een D60. Vanaf D80 kan je ermee aan de slag.
        Oude lenzen zonder AFS zijn wel te gebruiken op de D60 maar met manuele focus. Hoe denk je dat ze het 20-25 jaar geleden deden.
        Vraagt een beetje meer tijd en een goed oog maar je kan er foto's mee maken.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D60

          Best hoor. De puristen kunnen de lenscompatibiliteit nakijken onder :

          BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D60

            Aan het eerste dokument te zien doet Nikon ook an glas voor brillen of vergrootglazen......
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D60

              Altijd dat gezaag over het mankeren van die motor in de body,en dat die oude lenzen dan niet werken.....
              zet maar eens een "oude "lens op een body mét motor.Dan zal je wat zien.
              Koop gerust een D60 met een nieuwe lens.Het simpelste lensje zal al beter presteren als die "oude "lenzen op een body mét motor.

              Zodra er over die D40 -x of D60 wordt geschreven is het direct over die motor......
              Ik ben héééél tevreden over de D60.
              Henk
              Nikon-Sony-olympus-Leica

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D60

                Oorspronkelijk geplaatst door Henkie Penkie Bekijk bericht
                Het simpelste lensje zal al beter presteren als die "oude "lenzen op een body mét motor.
                Henk
                Zal ik me dan maar ontfermen over je 'troep ouwe lenzen'?
                BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D60

                  Oorspronkelijk geplaatst door Henkie Penkie Bekijk bericht
                  Altijd dat gezaag over het mankeren van die motor in de body,en dat die oude lenzen dan niet werken.....
                  zet maar eens een "oude "lens op een body mét motor.Dan zal je wat zien.
                  Koop gerust een D60 met een nieuwe lens.Het simpelste lensje zal al beter presteren als die "oude "lenzen op een body mét motor.

                  Zodra er over die D40 -x of D60 wordt geschreven is het direct over die motor......
                  Ik ben héééél tevreden over de D60.
                  Henk
                  Dat is geen gezaag, maar wel het attent maken voor mogelijke gevolgen. En dat is toch de bedoeling van dit forum, nietwaar?

                  Toen ik 3 jaar geleden mijn eerste body (D50) kocht met een Tamron 18-200 dacht ik ook dat ik voor jaren gesteld was. Ondertussen zijn er heel wat lenzen bijgekomen (zowel nieuw als tweedehands), en deze objectieven hebben geen scherpstelmotor. Toch zijn het stuk voor stuk schitterende lenzen!

                  Wanneer je als eigenaar van een D40 of D60 de kans krijgt om bijvoorbeeld een Nikkor AF-D 80-200/2.8 op de kop te tikken, kan je wel eens teleurgesteld terugkomen want je zal het zonder autofocus moeten doen.

                  Maar zeggen dat het simpelste lensje beter zal presteren dan "oude" lenzen, man man man toch, daar zal ik maar niet op reageren ...

                  Groetjes, Wim
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D60

                    Bedankt allemaal voor de reacties en goeie raad. Ik ben gisteren de D60 en de D80 eens gaan bekijken en gaan "voelen", en heb me toch maar een D80 aangeschaft. Lijkt me toch iets solider, en lag voor mij iets beter in de hand. Nu nog een paar dagen studeren om alles onder de knie te krijgen.

                    Comment

                    Working...
                    X