Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D40x of D60 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon D40x of D60 ???

    Hallo,

    ik ben nieuw in de DSLR-fotografie.
    Na een weekendje testen met een nikon D50 van mijn vader ben ik van plan om zelf een DSLR aan te schaffen.
    De D40x lijkt mij interresant geprijsd (499 € bij www.geheugenkaart.be) . Maar blijkbaar wordt dit toestel vervangen door de D60. Is de D60 de meerprijs van 150 € wel waard?
    Graag jullie reactie.
    Last edited by henk.pauwels; 1 april 2008, 10:48.

  • #2
    Re: nikon D40x of D60 ???

    ik heb beide modellen eens vlug bekeken.
    ik persoonlijk zou voor de d40x gaan. (afgaande op de review van dpreview)
    ze zeggen daar dat de d60 een upgrade is van de D40X maar niet echt een nieuwe lijn. zoals wel te zien was bij de overgang van D50 naar D40.

    ik heb wel een paar kleine opmerkingen bij deze dslr's.
    je vader heeft een d50 maar hou er rekening mee dat je hier maar 3 AF velden hebt.
    en dat lenzen zonder interne AF motor wel bruikbaar zijn op de D40 D60 maar dat je manueel gaat moeten scherp stellen.
    vele lenzen hebben zo'n interne motor maar een nikon 50mm f1.8 heeft dus geen af op zo'n camera.
    voor mij, ik herhaal, voor mij zijn dit beperkingen. ik heb graag wel interne AF en meerder AF punten.
    alhouwel de d70 er ook maar 5 had. en dat ging ook.
    Last edited by immage; 31 maart 2008, 17:23.

    Comment


    • #3
      Re: nikon D40x of D60 ???

      Ik dnek niet dat er veel prijsverschil is tussen d40x en d60.

      Bij foto konijnenberg staat de d40x met kitlens 18-55 ongeveer 560 euro geprijsd, en de d60 ongeveer 550 euro. Dus er is bijne geen prijsverschil



      Het voordeel van de d60 is dat het een nieuwere technologie is (expeed beeldverwerking), en een stofverwijderingssysteem.