Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proshow Producer : morele vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Proshow Producer : morele vraag

    ik heb een vraagje ivm Proshow Producer... Ik heb dit weekend een fotoshoot gedaan in de studio met de kinderen van een collega van mij.

    Ze krijgt de foto's sowieso op cd mee maar ze wilde ook een DVD om de foto's op tv te kunnen bekijken. Geen probleem gezien ik over Proshow Producer beschik.

    Ik heb echter een "morele" vraag hierover : plaats ik nu op elke slide (buiten het beeld van de foto zodat deze netjes bekeken kan worden) een copyright met mijn naam erbij (in het klein uiteraard in de rechteronderhoek)?

    Hopelijk heb ik deze vraag in het juiste forum gepost, anders moven ze hem maar

    Alvast bedankt!
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Proshow Producer : morele vraag

    Als jij de fotograaf was heb je dat recht. Het zijn immens jouw beelden. Als deze echter in een slideshow worden gebruikt voor persoonlijk gebruik, zou ik dat echter niet doen. Als die slideshow gepubliceerd wordt is dat natuurlijk iets anders.
    BD0808BE

    Comment


    • #3
      Re: Proshow Producer : morele vraag

      Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
      Als jij de fotograaf was heb je dat recht. Het zijn immens jouw beelden. Als deze echter in een slideshow worden gebruikt voor persoonlijk gebruik, zou ik dat echter niet doen. Als die slideshow gepubliceerd wordt is dat natuurlijk iets anders.
      tja, het is voor ze eens thuis in de living te bekijken of als er volk op bezoek komt maar helemaal niet voor commerciele of publieke doeleinden.

      Ik zal het dan ook maar wegdoen en gewoon op de eerste en laatste slide een vermelding naar mij zetten...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Proshow Producer : morele vraag

        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
        Ik zal het dan ook maar wegdoen en gewoon op de eerste en laatste slide een vermelding naar mij zetten...
        Dit is m.i. in dit geval een wijs besluit.
        Ik denk dat als je naam op iedere slide voorkomt, dit op den duur irriterend kan werken voor de kijker(s) en dat zal jouw bedoeling nu ook wel niet zijn .
        Jan Akkermans
        (BD1097BE)
        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Proshow Producer : morele vraag

          Ik zou een slideshow maken die af is, met muziek erbij en een mooie rustige beeldwisseling, daarbij horen uiteraard een titel slide en een eind slide
          het is op de eind slide dat ik de nodige gevens zou vermelden.

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Proshow Producer : morele vraag

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
            Ik denk dat als je naam op iedere slide voorkomt, dit op den duur irriterend kan werken voor de kijker(s) en dat zal jouw bedoeling nu ook wel niet zijn .
            inderdaad, dat is niet de bedoeling neen

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Ik zou een slideshow maken die af is, met muziek erbij en een mooie rustige beeldwisseling, daarbij horen uiteraard een titel slide en een eind slide
            het is op de eind slide dat ik de nodige gevens zou vermelden.
            de DVD heb ik net gebrand dus zonder mijn naam op elke slide...

            Op de eerste slide staat de titel en in het klein erbij "fotos door Hans Swolfs"
            Op de laatste slide staan dan mijn contactgegevens (naam, website, telefoon, email).
            Ook in het hoofdmenu heb ik dan in het klein (niet storend) mijn naam met copyright geplaatst...

            Net hoesjes afgeprint zie en dadelijk hier iemand blij maken

            Die persoon wil ook nog een afdruk of 3 op canvas hebben
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Proshow Producer : morele vraag

              Ik werk ook met proshow producer maar als ik een DVD maak dan vink ik de optie foto's ook DVD branden uit.Dan hebben ze enkel de show.

              En aangezien de show op een DVD staat zie je er enkel de VOB files opstaan.Elke slide voorzien van een watermerk is dus niet nodig.

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Proshow Producer : morele vraag

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Ik werk ook met proshow producer maar als ik een DVD maak dan vink ik de optie foto's ook DVD branden uit.Dan hebben ze enkel de show.
                dat vink ik ook uit hoor... Ze krijgen de foto's apart op een cd.
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Proshow Producer : morele vraag

                  Morele vraag @ hswolfs : heb jij echt 249.95$ betaald voor jou versie van producer ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Proshow Producer : morele vraag

                    Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                    Morele vraag @ hswolfs : heb jij echt 249.95$ betaald voor jou versie van producer ?
                    als je het echt wil weten : nee

                    uitleg : eerst Proshow Gold gekocht : 69.95 $ en vervolgens geupgrade naar Producer : 199.95 € = 269.9 $ dus ze hebben aan mij nog meer verdiend!

                    Die upgrade was echter niet nodig want ik gebruik bijlange niet alle opties van de producer die niet in de gold aanwezig waren...
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment

                    Working...
                    X