Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade sensorgrootte Nikon D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade sensorgrootte Nikon D300

    Gelezen op digifotoforum :

    Ik las op een ander forum dat Nikon met nieuwe firmware de effectieve sensorgrootte gaat opgraden. Met deze upgrade zou je uiteindelijk met een D300 een sensor hebben van 15 MP, niet gek toch? De D3 zou met een paralelle upgrade zelfs tegen de 18MP aankomen. Daarbij zit wederom een cropfunctie op 25% van het effectieve sensorvlak die een beeldfrequentie van 20 foto´s per seconde mogelijk maakt. Goed je houdt dan van die 18MP sensor maar een kwart over, maar dat is nog altijd een 4,5MP sensor met een fabelachtig brandpuntsafstand.
    Vanaf dinsdag kan je hem downloaden op de Nikon site
    We wachten af.

  • #2
    Re: Upgrade sensorgrootte Nikon D300

    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Gelezen op digifotoforum :

    Ik las op een ander forum dat Nikon met nieuwe firmware de effectieve sensorgrootte gaat opgraden. Met deze upgrade zou je uiteindelijk met een D300 een sensor hebben van 15 MP, niet gek toch? De D3 zou met een paralelle upgrade zelfs tegen de 18MP aankomen. Daarbij zit wederom een cropfunctie op 25% van het effectieve sensorvlak die een beeldfrequentie van 20 foto´s per seconde mogelijk maakt. Goed je houdt dan van die 18MP sensor maar een kwart over, maar dat is nog altijd een 4,5MP sensor met een fabelachtig brandpuntsafstand.
    Vanaf dinsdag kan je hem downloaden op de Nikon site
    We wachten af.
    is het dinsdag toevallig 1 april ??

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade sensorgrootte Nikon D300

      Je bent de eerste niet. Deze aprilvis is al eens aan bod gekomen:

      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=205864

      Groetjes, Wim
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade sensorgrootte Nikon D300

        Sorry !!!

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade sensorgrootte Nikon D300

          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
          Sorry !!!
          toch een goeie
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade sensorgrootte Nikon D300

            hehe close but no cigare

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade sensorgrootte Nikon D300

              Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
              hehe close but no cigare
              Bijna goed. Dus close, but no cigar.

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade sensorgrootte Nikon D300

                Raar maar waar, dezelfde dag komt er ook een D3 en D300 tuning-Nitrogen- sensor-cooling-kit uit (in analogie met PC-tuing), die makelijk kan worden geplaatst en de ruis voorgoed laat verdwijnen. Enig nadeel je draagt twee kleine "duikersflessen op je rug" om het stikstof te bewaren.


                Al wie da niet springt is ...
                Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade sensorgrootte Nikon D300

                  Niet te geloven zeg! Dan is het toch waar wat ze altijd zeggen - dat je met software alle kan! (firmware in dit geval)

                  Gewoon effe flashen en je hebt meer pixels!


                  Kunnen ze dan ook geen firmware maken die een D200 omtovert in een D300
                  ...but I could be wrong...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upgrade sensorgrootte Nikon D300

                    Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
                    Niet te geloven zeg! Dan is het toch waar wat ze altijd zeggen - dat je met software alle kan! (firmware in dit geval)

                    Gewoon effe flashen en je hebt meer pixels!


                    Kunnen ze dan ook geen firmware maken die een D200 omtovert in een D300
                    Ik heb gehoord (uit zeer goede bron) dat die upgrade de week erna zou uitkomen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upgrade sensorgrootte Nikon D300

                      Ik ga lekker de D300 firmware kraken en op een D3 zetten heb je een dubbele FX sensor.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upgrade sensorgrootte Nikon D300

                        Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                        Ik heb gehoord (uit zeer goede bron) dat die upgrade de week erna zou uitkomen
                        Ook voor de D80?
                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #13
                          Re: Upgrade sensorgrootte Nikon D300

                          Tuurlijk! Er is zelfs een downgrade firmware beschikbaar om van de canon 40D een Nikon te maken!

                          Grapje, maar ik kon het niet laten, niet gemeen bedoeld hoor, ik heb eigenlijk geen merkvoorkeur, buiten dat ge meestal bij een merk blijft eens ge gekozen hebt.

                          Groetjes,
                          Koen
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Upgrade sensorgrootte Nikon D300

                            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            Tuurlijk! Er is zelfs een downgrade firmware beschikbaar om van de canon 40D een Nikon te maken!

                            Grapje, maar ik kon het niet laten, niet gemeen bedoeld hoor, ik heb eigenlijk geen merkvoorkeur, buiten dat ge meestal bij een merk blijft eens ge gekozen hebt.

                            Groetjes,
                            Koen
                            Inderdaad, die downgrade maakt van een 40d een D40.(Juist maar 10 naar 6mp en voor de rest moest er niks veranderen)

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Upgrade sensorgrootte Nikon D300

                              Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                              Tuurlijk! Er is zelfs een downgrade firmware beschikbaar om van de canon 40D een Nikon te maken!
                              Volgens mij is dat upgrade software....
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X