Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaffen digitale camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaffen digitale camera

    Hallo,

    Ik zou mij graag een nieuw digitaal fototoestel aanschaffen. Ik zou graag een toestel hebben die klare en duidelijke foto's neemt. Mijn budget ligt tussen de 300 A 400 euro. Ik denk toch wel een degelijk fototoestel te hebben voor die prijs?? Ik neem enorm graag foto's als hobby (en ik eigenlijk geen verstand heb van die dingen) maar met mijn oud toestelletje waren die niet zuiver. Kunnen jullie mij wat raad geven ivm welk een goede digitale camera zou zijn.

    Hartelijk Dank

    groetjes Lamb

  • #2
    Re: Aanschaffen digitale camera

    Met 300 à 400 euro zit je wat krap voor een DSLR. Tenzij je tweedehands gaat zoeken. Je zal dan onder andere bij een Canon 350D terecht komen. Vooropgesteld dat je hem vindt met een degelijke lens erbij, bvb de 18-55/3.5-5.6 IS, ben je zéker goed af. Misschien ligt ook een 2e handse 400D nog wel net binnen budget.

    Voor een hybride camera is je budget al een stuk realistischer. Als je dit forum er een beetje op doorneemt zal je zien dat de Panasonic FZ8 en FZ18 zeer goed scoren. Wat de FZ8 betreft kan ik trouwens uit ervaring spreken. 't Is geen spiegelreflex maar je kan er mooie dingen mee maken.

    Djienbe

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaffen digitale camera

      Inderdaad de panasonic dcm fz18 is een echte aanrader:
      -groothoek en tele inéén.
      -veel instelmogelijkheden.
      -Mooi en zeer helder lcd-scherm
      -zeer goede lens.

      Nadeel:
      -hoger dan 400 iso heb je veel last van ruis op je foto.

      Groeten Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaffen digitale camera

        panasonic fz50
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment

        Working...
        X