Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hotshoe 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hotshoe 350D

    Weet er er iemand waar ik de layout van de verschillende contact-pin's van de hotshoe van een 350D kan vinden. Dus welk contact doet wat ? Heb me al suf gegoogeld... (ik wil experimenteren met een extern autofocus hulplicht, en had dat graag via de hotshoe bediend, net zoals het rode autofocus hulplicht dat in o.a. een 580EX zit en dat aan gaat bij het scherp stellen en vervolgens voor het trekken van de foto terug uit gaat ...)

  • #2
    Re: hotshoe 350D

    Eenvoudig penlight zaklampje doet al wonderen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: hotshoe 350D

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Eenvoudig penlight zaklampje doet al wonderen.
      Heb ik al geprobeerd, en het resultaat is niet goed genoeg. Het hulplicht van mijn 380 EX werkt veel beter. Ik wil het hulplicht van een oude 420EZ slopen en bedienen via de hotshoe....

      Comment


      • #4
        Re: hotshoe 350D

        Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
        Heb ik al geprobeerd, en het resultaat is niet goed genoeg. Het hulplicht van mijn 380 EX werkt veel beter. Ik wil het hulplicht van een oude 420EZ slopen en bedienen via de hotshoe....
        Daar heb je de hot-shoe niet voor nodig, denk ik. Want dan ga je ook geen externe flitser meer kunnen aansturen.

        Zo'n AF hulplicht is maar een lampje dat een patroon projecteert. Ik denk dat als je bijvoorbeeld een led lampje voorziet van een filter dat een patroon voorstelt, dit ook wel zou werken. Ook als je je 420EZ sloopt, ga je daar enkel het projectiegedeelte nodig hebben. Je kan dat dan met een eenvoudig knopje bedienen, bijvoorbeeld met je linkerduim aan je lens of zo.

        Je hot-shoe daarvoor gebruiken is niet nodig.

        De 20D heeft C.F. #7 waarmee je het flitsen uitschakelt, zonder dat je je flits hoeft uit te zetten. Hij zal dan nog bijlichten, maar niet flitsen tijdens de opname. Andere camera's hebben dit ook, maar de 350D niet, althans niet in de custom functions. Op sommige flitsers kun je dat ook op de flits zelf instellen (bijvoorbeeld op m'n 580EX) maar ik weet niet hoe dat zit op een 380EX.

        Dave
        pixelpusher

        Comment

        Working...
        X