Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude camera verkopen of behouden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude camera verkopen of behouden

    Ik heb momenteel een Nikon D70.
    Ik ga overgaan naar Canon, en dit wordt 95% zeker de 5D.

    Ik wou even polsen wat jullie idee is wat ik met mijn Nikon D70 best kan doen : verkopen of behouden.

    1 Verkopen
    Als ik mijn oude camera verkoop + lenzen + flash + accessoires, kan ik daarmee de nieuwe aankoop meefinancieren. Maar ik doe er heel wat verlies op. Ik kan die maar verkopen aan een fractie van de originele prijs.

    2 Behouden
    Ik kan mijn camera behouden. Het verhaal is iets complexer omdat ik verander van merk, ik moet dus ook minstens één lens behouden.
    Dat zou dan mijn 18-70 worden. Ook mijn flash denk ik te behouden en op zijn strobists te gebruiken op locatie. De flash behouden is immers goedkoper dan een nieuwe kopen.

    Als ik mijn camera behoud, zou ik die vb kunnen gebruiken voor op vakantie. Ik ben wat terughoudend om mijn dure 5D op vakantie mee te nemen.
    Doordat je dan voortdurend op je dure materiaal moet letten, verpest dat wat de vakantiesfeer. Alternatief is een degelijke verzekering, maar zijn die er wel? Dan ga ik ook wel mindere kwaliteit hebben. Vraag is of vakantiefoto's echt goede foto's zijn. Mijn ervaring is dat goede foto's goed voorbereid zijn en op vakantie heb je die tijd meestal niet.
    Ik kan de D70 ook gebruiken voor gevaarlijker situaties waar ik de 5D niet wil inzetten. Tenslotte ook (maar alleen in de zomer) voor IR fotografie want de 5D kan daar niet mee om.

    Graag uw opinie.

  • #2
    Re: Oude camera verkopen of behouden

    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    1 Verkopen
    Als ik mijn oude camera verkoop + lenzen + flash + accessoires, kan ik daarmee de nieuwe aankoop meefinancieren. Maar ik doe er heel wat verlies op. Ik kan die maar verkopen aan een fractie van de originele prijs. .
    Dat heet geen verlies maar afschrijving. Je krijgt een fractie van veel goedkopere camera, dus je kan nog veel kleiner fractietje financiëren hiermee.

    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    2 Behouden
    Ik kan mijn camera behouden. Het verhaal is iets complexer omdat ik verander van merk, ik moet dus ook minstens één lens behouden.
    Dat zou dan mijn 18-70 worden. Ook mijn flash denk ik te behouden en op zijn strobists te gebruiken op locatie. De flash behouden is immers goedkoper dan een nieuwe kopen. .
    Gewoon houden en gebruiken in omstandigheden waar je je 5D niet wil gebruiken, regen, strand, stofstorm ........

    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    Alternatief is een degelijke verzekering, maar zijn die er wel?
    Die zijn er, ik heb alles bij een kostbaarhedenverzekeing ondergebracht, valt veel onder ook diefstal, met de gebruikelijke uitzonderingen(camera op de voorbank ed)

    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    Dan ga ik ook wel mindere kwaliteit hebben. Vraag is of vakantiefoto's echt goede foto's zijn. Mijn ervaring is dat goede foto's goed voorbereid zijn en op vakantie heb je die tijd meestal niet.
    Kwaliteit: als je nu al twijfelt, ga je hem dus nooit meer gebruiken. Maar op vakantie kun je prachtige foto's maken, maar dat hangt natuurlijk ook van je stijl af.

    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    Ik kan de D70 ook gebruiken voor gevaarlijker situaties waar ik de 5D niet wil inzetten. Tenslotte ook (maar alleen in de zomer) voor IR fotografie want de 5D kan daar niet mee om.
    Dat had ik ook net geschreven, toen dit buiten beeld was....
    Last edited by hjanssen; 28 maart 2008, 13:44.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Oude camera verkopen of behouden

      Ik zou de Nikon verkopen om een systeem uit te bouwen waar alle lenzen compatibel zijn op alle body's, met de opbrengst zou ik een tweede Canon body kopen met een crop sensor, zoals bijvoorbeeld de 10 D die momenteel voor 250 euro te koop staat hier.

      Zelf heb ik ook zo'n systeem en dit is ongelooflijk comfortabel werken ik koos voor de 1D mark II samen met de 5D.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Oude camera verkopen of behouden

        Ik heb nog altijd mijn oude camera's in eigen bezit, zelfs nog de Canon T-70. Inmiddels zijn het 'souvenirs' die meer waarde hebben dan de inruilprijs. De D70 blijven gebruiken voor risicovolle situaties vind ik een hele goede!
        Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
        http://dosaas.myjalbum.net

        Comment


        • #5
          Re: Oude camera verkopen of behouden

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          met de opbrengst zou ik een tweede Canon body kopen met een crop sensor,
          zoals bijvoorbeeld de 10D die momenteel voor 250 euro te koop staat hier.
          dat zou ik ook doen ...

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Oude camera verkopen of behouden

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            dat zou ik ook doen ...

            mm
            Het is inderdaad interessant om binnen één systeem te zitten.
            Zou je in dit scenario ook de Nikon SB-600 flits vervangen?
            Dit is wel een goede flits.
            Ik ken de canon flitsen niet maar heb horen waaien dat ze minder goed zijn. Iets van aan ?
            Heeft Canon nu al iets waarmee je flitsen makkelijk draadloos kan aansturen zoals het CLS systeem van Nikon?

            Comment


            • #7
              Re: Oude camera verkopen of behouden

              Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
              Het is inderdaad interessant om binnen één systeem te zitten.
              Zou je in dit scenario ook de Nikon SB-600 flits vervangen?
              Dit is wel een goede flits.
              Ik ken de canon flitsen niet maar heb horen waaien dat ze minder goed zijn. Iets van aan ?
              Heeft Canon nu al iets waarmee je flitsen makkelijk draadloos kan aansturen zoals het CLS systeem van Nikon?
              De flits zal zeker goed zijn maar niet compatible met Canon 5D en de bedoeling is van een systeem te hebben waar alle onderdelen compatible zijn op de gebruikte body's. dus zou ik kiezen voor een 580EX.

              Draadloos kan je die sturen met behoudt van ETTL door een tweede 580 of 550 of een ST-E2 transmitter, de 5D heeft toch geen ingebouwde flits maakt dus geen zak uit, je hebt toch iets externs nodig voor te sturen.

              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Oude camera verkopen of behouden

                Bedankt Jeff.

                Ik gebruik de sb-600 vaak als trigger voor studioflitsen.
                Weet je of het mogelijk zou zijn om de flits gewoon in manueel 1/64e te laten flitsen op een 5D? Hij moet gewoon afgaan ( en mijn body niet naar de botten helpen ). Anders moet ik nog eens een trigger gaan kopen, ...dikt allemaal aan.

                Dan gebruik ik de SB-600 liever als trigger en als tweede flits in een strobist opstelling. Dat ie dan niet kan communiceren met de body neem ik er dan wel bij.

                Comment


                • #9
                  Re: Oude camera verkopen of behouden

                  Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                  Bedankt Jeff.

                  Ik gebruik de sb-600 vaak als trigger voor studioflitsen.
                  Weet je of het mogelijk zou zijn om de flits gewoon in manueel 1/64e te laten flitsen op een 5D? Hij moet gewoon afgaan ( en mijn body niet naar de botten helpen ). Anders moet ik nog eens een trigger gaan kopen, ...dikt allemaal aan.

                  Dan gebruik ik de SB-600 liever als trigger en als tweede flits in een strobist opstelling. Dat ie dan niet kan communiceren met de body neem ik er dan wel bij.
                  Het moet mogelijk zijn om je SB-600 manueel te laten flitsen op een 5D ik zou alleen opletten met de flitschoen, voor manueel heb je enkel het centrale contact nodig maar de ander punten zowel op de body als op de flits zouden geen contact mogen maken. Misschien een X-blokje gebruiken zodat deze punten geen contact maken.

                  Maar comfortabel ben je beter met een infraroodtrigger en de kost is slechts om en bij de 29 euro, dan moet der nog afkunne he. De omvang en het gewicht zijn veel kleiner maken het gemakkelijker in het gebruik.

                  MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment

                  Working...
                  X